10 ایده خلاقانه برای تزئین اسکناس های عیدی به روشی آسان



تزئین پول عیدی


تزئین پول عیدی موضوع مورد بحث ماست. خوش سلیقگی خانم ها، همیشه باعث جذاب تر شدن کارهای آن ها می شود، حتی در عیدی دادن به بچه ها و بزرگترها که انگار خیلی هم نیازی به تشریفات ندارد.


اما چیزی که جذاب و غافلگیر کننده باشد، همیشه در خاطره می ماند و از آنجایی که پول و اسکناس مانند هدایای دیگر باقی نمی مانند تا خاطره شوند، بهتر است آن را به روشی زیباتر به دیگران هدیه کنید تا بیشتر یادشان بماند.


ایده های تازه، کاربردی و جذابی را برایتان آماده کرده ایم تا با این روش ها، اسکناس های عیدی را شکیل تر کنید و روزهای عید، آن را به دیگران هدیه بدهید.


تزیین پول برای عیدی


1. تزئین پول عیدی در سر مدادی برای بچه ها


با این عیدی ویژه، قطعا محبوب بچه های خانواده و فامیل خواهید شد. خیلی هم نیاز به ولخرجی نیست فقط چند عروسک سرانگشتی زیبا یا عروسک های سرمدادی (از هر مدل و طرحی که فکر می کنید برای بچه ها جذاب تر است و توصیه می کنیم از اجناس ایرانی انتخاب کنید) تهیه کنید و پول ها را لوله کنید و داخل آن ها بگذارید.


این عروسک ها و پول های عیدی را هرطور که برایتان راحت تر است به بچه ها عیدی دهید. می توانید آن ها را در جعبه های کوچک پر از کاغذ رنگی بگذارید.


روش های تزیین پول


2. ایده تزئین پول عیدی در بادکنک های رنگی


ایده دیگری که می تواند بچه ها را خیلی خوشحال کند، قرار دادن اسکناس ها داخل بادکنک های رنگی است. بچه ها از اینکه از کسی بادکنک هدیه بگیرند، خیلی خیلی خوشحال می شوند و اصلا مبلغ داخل بادکنک برایشان اهمیتی ندارد (ولی به آن ها بگویید که داخل بادکنک ها اسکناس گذاشته اید تا آن را گم نکنند !)


می توانید بادکنک ها را به یکی از دیوارهای منزل بچسبانید و از بچه ها بخواهید خودشان بادکنک مورد علاقه شان را انتخاب کنند.


آموزش تزیین اسکناس برای عیدی


3. تزئین پول عید به شکل گل های بادبزنی


اسکناس ها را به صورت بادبزنی یک اندازه تا بزنید. (سعی کنید برای این کار از اسکناس های نو استفاده نکنید تا باعث از بین رفتن سریع اسکناس های ملی نشوید). حالا به دو طرف اسکناس یک نوار چسب کوچک بزنید تا آن را در کنار هم نگه دارد.


حالا یک چوب یا مقوا را به عنوان ساقه گل به پول بچسبانید (با یک قطره بسیار کوچک چسب). سمت دیگر را هم یک کاغذ کوچک بچسبانید تا بتوانید روی آن پیام تبریک یا هر چیز دیگر که خواستید بنویسید.

بیشتر بخوانید  با این ترفندها از شر چربی های دیوار آشپزخانه خلاص شوید


می توانید از کاغذهای رنگی هم استفاده کنید. از این گل های اسکناسی به هر تعدادی که خواستید درست کنید و در گلدان مخصوص قرار دهید و به هر کسی که خواستید (حتی بزرگ ترها) یکی از آن ها را هدیه بدهید.


می توانید گلدان را روی میز هفت سین قرار دهید تا شکیل تر شود.


تزیین پول عیدی بچه ها


4. ایده تزئین پول عیدی به شکل گردنبند پروانه ای


برای شروع نیاز به دو اسکناس دارید. ابتدا چهار گوشه هر دو اسکناس را مانند تصویر تا بزنید. سپس اسکناس‌ها را در جهت طول به صورت آکاردئون تا بزنید. حال دو اسکناس را با روبان، از مرکز به یکدیگر گره بزنید تا شبیه پروانه شوند.


تزیین پول عیدی برای بچه ها


به همین شکل پروانه‌های پولی بیشتری بسازید و سپس همه را با روبان به یکدیگر وصل کنید و یک گردنبند بسازید. در صورت دلخواه می‌توانید از شکلات و آب نبات ‌هم برای تزیین این گردنبند استفاده کنید.


ایده تزئین پول عیدی


5. تزئین اسکناس های عیدی به شکل کیک تولد


یک ایده ساده و البته جالب دیگر تزیین پول برای عیدی، تزیین آن به شکل کیک تولد است. برای این کار شما به یک پایهِ کیک، روبان و تعدادی شمع (دلخواه) برای تزیین نیاز دارید.


اسکناس‌ها را لول کنید و با استفاده از چسب یا نخ آن‌ها را محکم کنید تا باز نشوند. سپس اسکناس‌ های لول شده را کنار هم دور تا دور ظرف کیک بچینید و یک روبان دورشان ببندید تا صاف بایستند و روی زمین نیافتند.


تزیین عیدی نوروز


6. تزئین پول عیدی به شکل کتاب


یکی دیگر از ایده های تزیین پول عیدی، تزیین به شکل کتاب است. برای ساختن جلد کتاب به دو نوع کاغذ نیاز دارید. یک کاغذ نازک مثل کاغذ کادو و یک کاغذ ضخیم در صورت تمایل می‌توانید از مقوا استفاده کنید.


ابتدا هر دو کاغذ را به یک اندازه و به شکل یک مستطیل کوچک( به اندازه تقریباً 15 در 6 سانتیمتر) برش بزنید. سپس هر دو کاغذ را با استفاده از چسب به هم بچسبانید. بعد از اینکه چسب خشک شد مقوا را از وسط تا بزنید.


حال اسکناس‌ها را نیز از وسط تا بزنید و داخل جلدی که ساختید قرار دهید. سپس با استفاده از نخ اسکناس ها را به جلد گره بزنید. به این صورت که باید نخ را از وسط تای اسکانس‌ها عبور دهید و به دور جلد گره بزنید.

بیشتر بخوانید  چگونه لکه خون را از روی فرش پاک کنیم ؟


لبه‌ی جلد را از دو طرف با استفاده از پانچ سوراخ کنید. سپس یک روبان کوچک را از درون دو سوراخ رد کنید و به شکل پاپیون گره بزنید تا کتاب بسته بماند. برای اینکه بهتر متوجه شوید به تصویر زیر دقت کنید.


طرح برای تزئین پول عیدی


7. تزئین اسکناس عیدی به شکل گل رز


می توانید پول عیدی را به شکل گل رز تزیین کنید.


وسایل مورد نیاز:


  • سیم مفتول نازک

  • به تعداد مورد نیاز اسکناس (برای هر گل رز 4 اسکناس نیاز است)

  • روبان

  • ساقه و برگ گل طبیعی


از گوشه‌ ها شروع کنید و هر گوشه را به سمت مرکز به آرامی لوله کنید. مواظب باشید که گوشه‌ها تا نخورد. همین‌ کار را با تمام اسکناس ها انجام دهید.


آموزش تزئین پول


به اندازه حدوداً 30 سانتی متر از سیم مفتول را بچینید.


مانند تصویر اسکناس را از مرکز جمع کنید و انتهای سیم را به دور آن بپیچانید. سپس با انگشتان شصت دو دستتان به گلبرگ ها عمق دهید. تا شکل گلبرگ های گل رز را به خود بگیرد.


همین کار را با اسکناس‌های دیگر انجام دهید.


چگونه پول عیدی را تزئین کنیم


یکی از گلبرگ‌هایی که درست کردید را بردارید و مانند شکل هر دو قسمت گلبرگ را خم کنید تا روی هم قرار بگیرند و از آن به عنوان مرکز گل استفاده کنید. یکی دیگر از گلبرگ‌ها را بردارید و با زاویه 90 درجه زیر قسمت مرکزی قرار دهید سپس ساقه هر دو قسمت را به دور همدیگر بپیچانید.


همین کار را با دوقسمت دیگر انجام دهید و ساقه هر 4 گلبرگ را به دور هم بپیچانید. برای این که بهتر متوجه شوید به تصاویر زیر دقت کنید.


تزیین پول عیدی عروس


حال باید گل های که ساختید را به هم وصل کنید تا یک دسته گل درست شود. برای این کار تنها باید ساقه گل‌ها را به دور هم بپیچانید.


تزیین پول عیدی داماد


برای تکمیل دسته گل خود تعدادی ساقه گل طبیعی اطراف دسته گل بگذارید تا دسته گلی که ساختید طبیعی‌تر و جذاب تر به نظر برسد.


و در آخر تمام ساقه‌ها را با روبان بپوشانید.


آموزش ساخت گل با پول


8. تزئین پول عیدی در جعبه


تزیین پول در جعبه کادو یکی از ساده ترین راه‌ها برای کادو کردن پول است. بر خلاف روش‌های قبل آسیبی هم در این روش به پول وارد نمی‌شود.


برای این‌کار شما تنها به یک جعبه مثل جعبه دستمال کاغذی نیاز دارید. اگر نمی‌ خواهید از جعبه دستمال استفاده کنید می‌توانید خودتان یک جعبه درست کنید و سر آن را شبیه به جعبه دستمال کاغذی باز بگذارید.


سپس همه اسکناس‌ها را با استفاده از نوار چسب کوچک به همدیگر بچسبانید. (انتهای هر اسکناس را به انتهای دیگری بچسبانید).


بعد از این‌که همه اسکناس‌ها را به یکدیگر چسباندید باید آن‌ها را لول کنید و داخل جعبه بگذارید. سرِ اولین اسکناس باید شبیه دستمال کاغذی بیرون از جعبه باشد.


کادو کردن پول


9. تزیین پول عیدی به شکل کراوات برای آقایان


این یک ایده برای تزیین پول عیدی برای داماد است. برای این کار شما تنها به یک کراوات به عنوان قالب، مقوا و نوار چسب نیاز دارید.


ابتدا کراوات را روی مقوا بگذارید و دور تا دور آن را خط بکشید و در نهایت با قیچی برش بزنید.


سپس اسکناس ها را به ترتیب روی کراوات مقوایی که درست کردید بچسبانید (با استفاده از نوار چسب). چیزی که مهم است جلوی کراوات است پس پشت آن به هر شکلی که شد مهم نیست زیرا دیده نمی شود. بنابراین تمرکزتان را فقط روی جلوی کراوات بگذارید.


در صورت دلخواه می توانید یک پیراهن نیز به عنوان هدیه بخرید و کراوات را روی لباس وصل کنید تا جذاب‌تر به نظر برسد.


تزیین پول عیدی به همسر


10. تزئین پول عیدی در باکس


اسکناس‌ها را طبق آموزش قبل به شکل پروانه در بیاورید سپس با کمک روبان یا نخ به همدیگر گره بزنید. چند رشته دیگر نیز به همین شکل آماده کنید. همه رشته‌های پروانه‌ای را داخل یک جعبه یا باکس کوچک بگذارید و انتهای آن‌ها را به درب جعبه بچسبانید به طوریکه با باز شدن درب جعبه رشته‌ها نیز بالا بیایند.


تزیین پول عیدی در باکس


ایده های جالب عیدی دادن : بهترین عیدی برای سنین مختلف چیست ؟


بهترین طرح های کیک عید نوروز با ظاهری متفاوت


عیدی عید نوروز : بهترین عیدی برای اعضای مختلف خانواده چیست ؟


با بهترین مدل های تزیین آجیل عید نوروز برای عروس آشنا شوید


راهنمای خرید عیدی عروس : چه چیزهایی برای عروس عیدی ببریم ؟


بیشتر بخوانید  روش های کاملا بهداشتی برای ضدعفونی کردن لباس

دیدگاهتان را بنویسید