عوارض جبران ناپذیر مصرف گل محمدی برای مردان



مضرات گل محمدی برای مردان


زیاده روی در مصرف دمنوش گل محمدی باعث سردرد، حالت تهوع، استفراغ و خستگی در افراد می شود.


کارشناسان می گویند که اگر فردی بیش از 5 فنجان دمنوش گل محمدی در روز بنوشد به دلیل مقادیر بالای ویتامین C موجود در آن دچار اسهال می شود.


گل محمدی اگر بیش از حد مصرف شود، به دلیل ویتامین C فراوان موجود در آن احتمال ابتلا به سنگ کلیه را در افراد افزایش می‌دهد.


ویتامین C زیاد در بدن همچنین سبب افزایش جذب آهن شده و برای بیماران مبتلا به تالاسمی توصیه نمی‌شوند.


یکی دیگر از عوارض گل محمدی برای مردان کاهش نیروی جنسی است.


گل محمدی را چگونه مصرف می کنند ؟


گل محمدی را به دو صورت مصرف میکنند. برخی از آن عرق میگیرند که به آن گلاب میگویند. برخی نیز آن را خشک میکنند و برای مصرف نگهداری میکنند. میتوانید آن را در ماست ریخته و میل کنید.


از خواص گل محمدی، این است که گل محمدی یبوست را درمان میکند و مدفوع را نرم و شل میکند. همچنین آرامبخشی و تقویت اعصاب از دیگر فواید گل محمدی و گلاب است. همچنین برای درمان اسهال های مزمن از گل محمدی استفاده میکنند. رفع ترشحات زنانه از وظایف گل محمدی است.


رفع اخلاط خونین و خونریزی های عادی از فواید گل محمدی است. گیاه گل محمدی یا گل سرخ روح را تقویت میکند و نشاط آور است. همچنین برای تقویت حافظه و پیشگیری از آلزایمر از آن استفاده میکنند. از خواص گل محمدی، ضد افسردگی بودن و آرامبخشی آن است. همچنین گل محمدی ضدعفونی کننده خوبی است.

بیشتر بخوانید  مهمترین علت درد دست چپ چیست؟ آیا این عارضه خطرناک است؟


عوارض دمنوش گل محمدی


نحوه مصرف گل محمدی


می توانید گلبرگ های گل محمدی را به صورت تازه به چای یا آبجوش اضافه نموده و 5 الی 10 دقیقه اجازه دهید تا دم بکشد و سپس مصرف نمایید.


از این گلبرگ های خوشبو به عنوان یک چاشنی معطر برای خوراک های گوشتی استفاده نمایید.


گلبرگ های گل محمدی را به ماست همراه نعناء خشک و خیار اضافه کنید و به عنوان میان وعده مصرف نمایید.


از گل محمدی در تهیه کیک، دسر و تزیین ظرف میوه نیز استفاده می شود.


از گل محمدی در شربت، مربا، صنایع شیرینی سازی و گلاب آن در بستنی و انواع دسر استفاده می کنند.


طرز تهیه چای گل محمدی


مواد لازم


  1. 2 فنجان گلبرگ گل محمدی تازه

  2. 3 فنجان آب

  3. عسل (اختیاری)


ابتدا قسمت سفید رنگ انتهایی گلبرگ ها را جدا می کنیم زیرا مزه تلخی دارند و سپس گلبرگ ها را می شوییم. پس از خشک شدن، به ظرف آب گلبرگ های تازه را اضافه می کنیم و روی حرارت کم تا متوسط می گذاریم تا به جوش آید ، پس از جوش آمدن 5 دقیقه صبر می کنیم تا زمانی که گلبرگ ها بی رنگ شوند. چای را از روی حرارت برمی داریم و از صافی رد می کنیم و با اندکی عسل که به آن افزوده ایم میل می کنیم.


عوارض گل محمدی در مردان


عوارض گل محمدی در بارداری


با توجه به نبودن تحقیقات کافی از اثر دمنوش گل محمدی بر روی جنین، زنان باردار و زنان شیرده، بهتر است که از مصرف خودسرانه دمنوش گل محمدی در دوران بارداری و شیردهی خوددراری کنید.


مصرف گل محمدی ممکن است عوارض جانبی ناخوشایندی برای زنان باردار داشته باشد. برخی از عوارض گل محمدی در بارداری عبارتند از:


  • اسهال

  • دل درد

  • مشکلات خواب

  • سوزش سر دل

  • اسیدی شدن معده

  • حالت تهوع

  • استفراغ


از مضرات دمنوش گل محمدی برای مردان میتوان به عوامل ذکر شده یاد کرد و همچنین زیاده‌روی در مصرف گل سرخ در آقایان باعث کاهش نیروی جنسی، ایجاد تشنگی، ایجاد یبوست و در بعضی موارد اسهال می‌شود.


بیشتر بخوانید  کاربرد اصلی پیوند مدفوع چیست و چه عوارضی دارد ؟

دیدگاهتان را بنویسید