پودر پروتئینی شاهدانه چه فوایدی دارد؟



پودر شاهدانه بهترین پروتئین گیاهی


اغلب بدنسازان، ورزشکاران، و افرادی که به دنبال افزایش وزن یا حجیم کردن عضلات بدن هستند معمولا از پودرهای پروتئینی به عنوان مکمل غذایی استفاده می کنند.


یکی از این پودرهای پروتئینی پر طرفدار پودر شاهدانه است که از آسیاب کردن دانه شاهدانه فشرده شده به دست می آید. این مکمل پروتئینی طعم زمینی و آجیلی داشته و اغلب برای افزایش سطح پروتئین به اسموتی ها و شیک ها افزوده می شود.


شاهدانه پروتئین گیاهی با کیفیتی است که علاوه بر دارا بودن هر 9 اسید آمینه ضروری سرشار از فیبر، چربی های سالم و مواد معدنی می باشد.


آیا پودر شاهدانه بهترین پروتئین گیاهی است؟


آیا پودر شاهدانه بهترین پروتئین گیاهی است؟


پودر پروتئینی شاهدانه یک پروتئین کامل است که دارای مواد مغذی فراوان از جمله آنتی اکسیدان ها، مواد معدنی، فیبر و چربی های اشباع نشده دوست دار قلب می باشد.


این پودر به خصوص برای گیاهخواران عالی است اگرچه مواد مغذی موجود در آن نسبت به سایر پروتئین های گیاهی از جمله سویا کمتر می باشد.از سوی دیگر با این که جزو مکمل های بی خطر محسوب می شود اما مصرف آن در برخی افراد با عوارض جانبی همراه است.


برای تعیین سطح کیفیت پودر پروتئین شاهدانه به تحقیقات بیشتری نیاز است، به طور کلی می توان گفت این مکمل برای کسانی که به دنبال پودرهای پروتئینی مغذی با فیبر و چربی های سالم هستند انتخاب خوبی است.ا


شاهدانه از پروتئین های کامل معروف و حاوی هر 9 اسید آمینه ضروری – که بدن انسان باید از مواد غذایی مصرفی دریافت کند – می باشد اگرچه نتایج تحقیقات انجام شده روی مقدار دقیق اسیدهای آمینه شاهدانه با هم اختلاف دارند.

بیشتر بخوانید  طرز تهیه پاستیل انار دسر محبوب کودکان


به عنوان مثال مطالعه ای نشان داده محتوای اسید آمینه پروتئین شاهدانه مشابه سفیده تخم مرغ و سویا است که هر دو از منابع پروتئینی با کیفیت هستند در حالی که در برخی تحقیقات آمده شاهدانه اسید آمینه لیزین نسبتا کمی دارد که آن را به گزینه کم کیفیت تری تبدیل کرده ا..


کنف (پودر پروتئین شاهدانه) یکی از بهترین منابع پروتئین قابل هضم در پادشاهی گیاهان است


از خرد کردن دانه های ریز و غنی از مواد مغذی گیاه شاهدانه به دست می آید. مملو از مواد معدنی و الیاف ضروری است که بدن ما برای عملکرد مناسب به آنها نیاز دارد. علاوه بر این ، شاهدانه شناخته شده است که کلسترول و فشار خون را کاهش می دهد ، و همچنین هوس غذایی را کاهش می دهد.


پودر شاهدانه سیستم ایمنی را بهبود می بخشد


در حقیقت ، مطالعات نشان می دهد که پروتئین شاهدانه حاوی آن است 10٪ اسیدهای چرب از نظر وزن، حفظ تعادل مناسب بین اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 و نسبت زیاد اسیدهای اشباع نشده چندگانه. دانه های کنف منبع غنی از پروتئین کروی – آلبومین و اِدستین است. هورمون ها ، آنتی بادی ها ، آنزیم ها و فیبرینوژن همه از پروتئین های کروی ساخته می شوند.


پودر پروتئین شاهدانه با افزایش تغذیه بدن را تقویت می کند ، که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. اینها پروتئین های کروی عملکردهای آنزیمی را در پلاسمای خون تنظیم می کند و همچنین مسئول تشکیل آنتی بادی ها است. علاوه بر این ، آلبومین و اِدستین ترکیبات مایعی هستند که پلاسمای خون را تشکیل می دهند.

بیشتر بخوانید  گراتینه میگو


بنابراین ، هر دو برای یک سیستم ایمنی سالم ضروری هستند. مصرف پروتئین شاهدانه یک روش ساده و در عین حال موثر برای بهبود سیستم ایمنی بدن است. با مصرف منظم محصولات کنف ، می توانید سیستم ایمنی بدن خود را به میزان قابل توجهی تقویت کنید.


پودر شاهدانه سلامت قلب را بهبود می بخشد


بیماری قلبی به یکی از مهمترین دلایل مرگ در سراسر جهان تبدیل شده اند. آیا می دانید پروتئین کنف می تواند به بهبود سلامت قلب شما کمک کند؟ پروتئین شاهدانه حاوی تمام اسیدهای چرب ضروری ، امگا 3 و امگا 6 است. این اسیدها به سلامت قلب و عروق کمک می کنند.


پودر پروتئین شاهدانه حاوی فیبر و سایر مکمل های غذایی نیز هست. رژیم های غذایی با فیبر بالا می توانند خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش داده و دستگاه گوارش را بهبود ببخشند.


آیا پودر شاهدانه بهترین پروتئین گیاهی است؟


پودر پروتئینی شاهدانه چه فوایدی دارد؟


پودر شاهدانه بافت عضله را ترمیم می کند


این رویه ورزشکاران و بدنسازان است که برای بازیابی بافت عضلانی به مکمل های پروتئینی متوسل می شوند. با این حال ، آنچه بیشتر مردم نمی دانند این است که شاهدانه نیروگاهی برای پروتئین است. این ماده حاوی 21 اسید آمینه شناخته شده است و این مواد مغذی برای ترمیم و بازیابی بافت عضلانی ضروری هستند.از همه بهتر ، پروتئین کنف همچنین ضد حساسیت است ، بنابراین برای افراد دارای تخم مرغ ، گلوتن ، سویا و سایر حساسیت ها بسیار مفید است.


پودر پروتئین شاهدانه هوس قند را کاهش دهید


محصولات دانه کنف سرشار از فیبر است که به تنظیم قند خون کمک می کند. از آنجا که پودر پروتئین کنف غلظت بالایی از فیبر دارد ، در مبارزه با ولع مصرف آب نبات به خوبی جفت می شود.با کنترل سطح گلوکز ، کمتر احتمال دارد که در بدن خود دچار بحران انرژی شوید و در نتیجه میل به قند داشته باشید.

بیشتر بخوانید  فواید شگفت انگیز سیب


پودر پروتئین شاهدانه دارای طیف کاملی از مواد مغذی ضروری مورد نیاز بدن ، از جمله آن است 20 اسید آمینه و فیبر. متخصصان بهداشتی دانه های شاهدانه را توصیه می کنند زیرا منبع غنی از پروتئین فاقد گلوتن است و سرشار از اسیدهای چرب و فیبر است. پودر پروتئین شاهدانه ( کنف ) نیز هست عاری از الیگوساکاریدها، ترکیبی که باعث بنزین و ضایعات معده می شود.


همچنین بخوانید:


آشنایی با روش تهیه شاه دانه بوداده در منزل


خواص شاهدانه و خاصیت های جالب شاهدانه


دیدگاهتان را بنویسید