ستاد مبارزه با کرونا در استان باید مستقل عمل کند/ لزوم تعطیلی کسب‌وکارها و حمایت از کسبه


به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، عبدالکریم جمیری عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: متاسفانه این روزها شاهد از دست رفتن تعداد زیادی از هم استانی‌ها و هموطنان عزیزمان در اثر ابتلا به ویروس کرونا هستیم، به همه خانواده‌هایی که این روزها داغدار عزیزانشان هستند تسلیت می‌گویم.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی با تقدیر از جان‌فشانی و جهاد شبانه‌روزی مجموعه کادر درمان افزود: پیشگیری و درمان، دو مسئله اساسی در زمینه مبارزه با کرونا است که در صورت سهل‌انگاری در هر حوزه حجم آسیب‌ها به شدت بالا می‌رود.

وی ادامه داد: در حوزه پیشگیری مدیران و متولیانی که در این خصوص مسؤولیت دارند باید توجه جدی کنند و مردم عزیز نیز با رعایت پروتکل‌ها، خودداری از رفت و آمدهای غیر ضروری، همراهی و همکاری کنند تا از شیوع بیشتر بیماری جلوگیری شود.

جمیری با اشاره به لزوم تعطیلی موقت برخی کسب‌وکارها و ادارات اذعان کرد: ما تجربه موفق تعطیلی برخی کسب‌وکارها و کنترل بیماری در ماه‌های گذشته را داریم، متاسفانه در کنار این موفقیت، به دلیل عدم همکاری دولت، کسبه و بازاریان دچار ضرر و زیان شدند و حمایت جدی نیز از آن‌ها صورت نگرفت.

این نماینده بیان کرد: بنده بارها از طریق  مسؤولین و مدیران استانی و ملی مربوطه این موضوع را پیگیری کردم ولی متاسفانه علیرغم وعده‌های داده شده حمایت قوی برای همراهی کسبه صورت نگرفت.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به اعتقاد بنده امروز هم باید ستاد ملی کرونا برای جلوگیری از انتشار ویروس برخی از مشاغل را تعطیل کند ولی پیش از آن برای حمایت از کسبه محترم و جلوگیری از ضرر و زیان آن‌ها برنامه‌ریزی جدی انجام شود.

بیشتر بخوانید  در این کارتخوان‌ها کارت نکشید!

وی عنوان کرد: معتقدم که ستاد مبارزه با کرونا در استان باید اختیار داشته باشد و به صورت مستقل در این زمینه‌ها برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری کند.

جمیری عدم نظارت دقیق بر تعطیلی‌ها، مراعات نکردن پروتکل‌های بهداشتی و انجام سفرهای غیرضروری را از عوامل گسترش بیماری عنوان نمود و توضیح داد: به مسؤولین مربوطه گوشزد کرده بودم که اگر در پیشگیری موفق نباشیم حتما در امر درمان ناتوان‌تر خواهیم بود و این به میزان ظرفیتی بر می‌گردد که در حوزه درمان در استان بوشهر داریم.

این مقام مسؤول گفت: متاسفانه با توجه به همه داشته‌هایمان، در سطح  کشور جزو آخرین استان‌‌هایی هستیم که کم‌ترین برخورداری را در حوزه درمان داریم.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: برای تکمیل بیمارستان شهدای هسته‌ای جلسات متعددی با وزیر و معاون وزیر بهداشت داشته‌ایم که با همکاری دستگاه‌های اجرایی و تلاش‌های استاندار محترم بخشی از بیمارستان افتتاح و با تجهیزات مناسب به کمک بیمارستان خلیج‌فارس بوشهر آمد.

وی افزود: البته انتظار ما این بود که با تلاش بیشتر مدیران و حمایت دولت شاهد بهره‌برداری از تمام ظرفیت این بیمارستان باشیم که متاسفانه تنها بخشی از آن تجهیز و راه‌اندازی شد.

جمیری تاکید کرد: بیمارستان‌های پایگاه هوایی و دریایی ارتش و بیمارستان سلمان فارسی تامین اجتماعی در برخی مواقع به سختی برای کمک به بیماران گرفتار به میدان می‌آمدند که با پیگیری‌هایی که انجام شد همگی به پای کار آمدند و کمک می‌کنند.

این نماینده ابراز کرد: با امیر هادیان معاون محترم هماهنگ کننده نیروی هوایی مذاکراتی داشته‌ایم و در سفر اخیرشان به بوشهر قرار شد ظرفیت بیمارستان پایگاه هوایی و ظرفیت‌های درمانی نیروی هوایی را در اختیار بخش درمان استان قرار دهند.

بیشتر بخوانید  در کنار بیمه دانا در خدمت به فرهنگیان

جمیری اظهار داشت: برای تسریع در کمک‌رسانی‌ها با دکتر جان بابایی معاون محترم وزیر بهداشت صحبت کردم و قرار شد در سفر اخیرشان به استان به صورت میدانی وضعیت را بررسی کنند و برای بهبود وضعیت کنونی دستورات لازم را انجام بدهند.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: وضعیت استان ما بسیار نگران کننده است، مسؤولین استانی و ملی باید با جدیت بیشتری به کمک مردم بیایند و نگذارند در این شرایط بسیار نگران کننده مردم ما بیشتر از این آسیب ببینند.

انتهای پیام/


دیدگاهتان را بنویسید