۹۵ درصد معلمان زنجانی واکسینه شده‌اند


ذبیح‌الله تاراسی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: مرحله نخست واکسیناسیون فرهنگیان استان زنجان انجام شد.

 معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه این واکسیناسیون فرهنگیان همزمان با عید سعید غدیر خم آغاز شده بود، بیان کرد: این اقدام به مدت ۱۱ روز ادامه داشت و با واکسینه شدن ۶۹ درصد از فرهنگیان استان زنجان به پایان رسید.

وی با اشاره به اینکه مرحله نخست واکسیناسیون فرهنگیان استان زنجان در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفرجمعیت با همکاری و هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی در مراکز تجمیعی ویژه فرهنگیان انجام شده است، عنوان کرد: این فعالیت در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر نیز در مراکز و پایگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی انجام شد.

تاراسی اضافه کرد: واکسیناسیون فرهنگیان با واکسینه کردن بیش از ۱۰ هزار و ۳۶۸ نفر از فرهنگیان استان به پایان رسید.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به احتمال بازگشایی حضوری مدارس از مهرماه تاکید کرد: تمام کارکنان مدارس دولتی و غیر دولتی، آموزشیاران نهضت سوادآموزی، معلمان حق التدریس، مربیان پیش دبستانی، معلمان آموزشگاه‌های علمی و آموزشگاه‌های زبان، سرباز معلمان و دانشجو معلمان با ارسال پیامک و نوبت‌دهی بر اساس سنوات خدمت واکسینه شدند.

وی با اشاره به اینکه با توجه به ثبت کد ملی همه همکاران در سامانه وزارت بهداشت و هماهنگی انجام شده با دانشگاه علوم پزشکی، افراد جامانده به هر دلیلی در شهرستان‌ها و مناطق استان می‌توانند با مراجعه به سامانه SALAMAT.GOV.IR ثبت‌نام و با تعیین زمان و مکان به مراکز و پایگاههای تعیین شده مراجعه کنند، تصریح کرد: در شهرستان زنجان علاوه بر ثبت‌نام در سامانه می‌توانند مستقیما با مراجعه به پایگاه واکسیناسیون ورزشگاه امام علی (ع) واقع در سه راه امجدیه و ارائه کارت پرسنلی یا حکم کارگزینی و کارت ملی دوز اول واکسن خود را دریافت کنند.

بیشتر بخوانید  انشا درباره کلاس درس؛ انشای توصیفی و ادبی

تاراسی خاطر نشان کرد: با توجه به واکسیناسیون فرهنگیان همکاری کننده در برگزاری انتخابات و همچنین از طریق سامانه به دلیل شرایط سنی یا داشتن بیماری‌های زمینه‌ای می‌توان گفت قریب به ۹۵ درصد کارکنان آموزش و پرورش استان واکسینه شده‌اند.

انتهای پیام/73009/ق


دیدگاهتان را بنویسید