شیوع کرونا تیر خلاص بر پیکره صنعت هتل داری و گردشگری آبادان بود



به گزارش خبرنگار خبرآنلاین از آبادان، قاسم آریان فرد امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه صنعت هتل داری صنعتی شیشه ایست که در شرایط عادی نیز با انواع و اقسام تهدیدات مواجه است، اظهار کرد: مواجه ی هتل ها و مراکز اقامتی در استان خوزستان و به ویژه شهرهای آبادان و خرمشهر(منطقه آزاد اروند) در طی دو سه سال اخیر با برخی حوادث غیر مترقبه از جمله سیل و کرونا؛ شرایط کار و ادامه ی روند فعالیت هایشان را با مشکلات فراوان مواجه کرده است.

وی افزود: از آنجائیکه هتل ها برای ارائه خدمات بیشتر و مطلوبتر به میهمانان در بخشهای مختلف اقدام به بازسازی و انجام تغییرات کلی و یا جزئی با هزینه کردهای بالا می کنند و انتظارشان ارائه خدمات شایسته به میهمانان و کسب درآمد برای جبران هزینه کردها است اما در سال ۹۷ به رغم تمام هزینه کردها به سبب بروز سیل و عدم تحقق درآمدها نه تنها هزینه کردها جبران نشد بلکه زیان ده هم شدند زیرا هتل های بخش خصوصی ردیف بودجه ای ندارند و بایستی به صورت خودگردان اداره شوند تا ضمن جبران هزینه کردها به یک سود منطقی نیز برسند.

مدیرعامل هتل پارس کاروانسرا آبادان از امنیت به عنوان مهمترین شاخصه در زمینه ی گردشگری نام برد و تصریح کرد: شیوع کرونا تیر خلاص بر پیکره صنعت هتل داری و گردشگری در منطقه آزاد اروند (شهرهای آبادان و خرمشهر) بود.

آریان فرد؛ یادآور شد: در شرایط بد ناشی از شیوع کرونا و به رغم میل باطنی و از سر اجبار هتل ها با بخش زیادی از نیروهای چندین ساله شان قطع همکاری کردند و حتی بسیاری از هتل ها در جای جای کشور تن به تعطیلی اجباری دادند.

وی گفت: اگرچه از سوی مسئولان برای کمک به رفع مشکلات هتل ها در بحث رفع آسیب های ناشی از کرونا قول هایی داده شد اما به طور عملی هیچگاه اتفاقی نیفتاد که از جمله آنها می توان به عدم پرداخت وام (پرداخت اندک وام به برخی هتل ها جوابگوی ضررهایشان نبود)، کمک در حوزه ی حامل های انرژی، استمهال قبوض وپرداختی آب، برق و گاز هتل ها اشاره کرد.

بیشتر بخوانید  هزینه مراسم تحلیف ابراهیم رئیسی چقدر بود؟

وی افزود: به رغم هماهنگی های انجام شده با سازمانهایی همچون بیمه و مالیات و دارایی در زمینه ی کمک به پرداخت حق بیمه کارکنان و مالیاتها، اما در زمان عمل هیچ کمکی نشد و به امید خدا رها شدیم. همت هتل دار و عشق و علاقه ی وافر کارکنان خدوم، زحمتکش و دلسوز تاکنون هتل را سرپا نگه داشته است.امید می رود تا هرچه زودتر سایه ی شوم ویروس منحوس کرونا از سر مملکت کم شود و همگان به شرایط عادی بازگردیم.

مدیرعامل هتل بین المللی پارس کاروانسرا آبادان در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: یکی از ابزارهای ما برای تشویق و تعامل با دستگاههای اجرایی و شرکتهای موجود در منطقه برای استفاده از ظرفیت هتل ها و مارکز اقامتی، حوزه گردشگری منطقه آزاد اروند است که تاکنون از این واحد در این باره اقدام عملی قابل قبولی دیده نشد. در صورت عملی شدن قول ها و عده های حمایت، امروز هتل های منطقه در شرایط بهتری به سر می بردند.

آریان فرد؛ با اشاره به میزبانی قطر از مسابقات جام جهانی در آتیه ی نزدیک، یادآور شد: منطقه آزاد اروند می تواند علاوه بر ایفای نقش موثرش در پشتیبانی از کشور قطر در این زمینه، فرصت مناسبی را نیز برای بهبود شرایط ایستایی محل های اقامتی و گردشگری اروند ایجاد کند. مراکز اقامتی منطقه آزاد اروند پتانسیل بسیار خوبی برای پذیرایی از میهمانان در قالب تور گردشگری، ورزشی و غیره دارند.

وی گفت: علاوه بر وجود پتانسیل در خوزستان و به ویژه منطقه آزاد اروند در میزبانی  از مسابقات مختلف اعم از جهانی، بین المللی و ملی، می توان با برگزاری جشنوارهای مختلف زمینه ی حضور گردشگران در منطقه را به جهت کمک به صنعت هتل داری و گردشگری موجب شد برای تحقق این مسئله هتل ها، مراکز اقامتی، ایرلاین ها و سازمان منطقه آزاد اروند بایستی دست به دست یکدیگر داده و با تعریف تورهای گردشگری مختلف گامی موثر در این باره بردارند.

وی افزود: آب و هوای خوبی در منطقه به ویژه در نیمه ی دوم سال داریم ضمن اینکه گردشگری جنگی نیز یکی از امتیازات موجود برای حضور گردشگران این حوزه (سوای از راهیان نور) است. با این حرکت ها تمام شهر می توانند منتفع شوند.

بیشتر بخوانید  رونمایی از حجاب این بازیگر زن در اعتراض به مرگ مهسا امینی / عکس

مدیرعامل هتل بین المللی پارس کاروانسرا آبادان همچنین ضمن تبریک روز خبرنگار، اظهار کرد: فرصتی پیش آمد تا به  بهانه ی روز خبرنگار در خدمت شما باشیم و از زحماتی که در حوزه ی رسانه و خبرنگاری متحمل می شوید قدردانی کنیم چرا که کارتان اطلاع رسانی و آگاهی بخشی موثر به جامعه است.

آریان فرد؛ تصریح کرد: خبرنگاری اگرچه به ظاهر لذت بخش و شیرین است اما در باطن خبرنگار با سختی ها، رنج ها و چالش های زیادی مواجه می شود به نحوی که حتی در پاره ای موارد حتی از جیب خودشان خرج می کنند تا بتوانند رسالت شان را که همانا آگاهی بخشی به جامعه هست را به بهترین شکل ممکن انجام دهند و در انجام مسئولیتی که بر عهده دارند شب و روز نمی شناسد.

وی یادآور شد: خبرنگاران پل ارتباطی میان مردم و مسئولانند و اگر نبودند این ارتباط دچار مشکل می شد و صدای مردم به گوش مسئولان نمی رسید. خبرنگاران با قرار دادن کارکرد مسئولان به زیر ذره بین، نقد منصفانه ی کارها و اقدامات آنان و انجام مطالبه گریهای درست، در تحقق  خواسته های به حق مردم به طور جدی تلاش می کنند.

وی با بیان اینکه قلم تاثیرگذار خبرنگاران تحولات زیادی را در جامعه سبب شده است، گفت: پیگیریها و مسئولیت پذیری خبرنگاران منشاء خیری برای برداشته شدن قدمهای  موثر در جامعه بوده و هست.

مدیرعامل هتل بین المللی پارس کاروانسرا آبادان در شرح فعالیت های این هتل افزود: هتل بین المللی پارس کاروانسرا آبادان دومین هتل ۵ ستاره ی استان خوزستان و زیر مجموعه ی شرکت سرمایه گذاری گروه هتل های پارس مستقر در تهران است. شرکت سرمایه گذاری گروه هتل های پارس دارای ۶ هتل پنج ستاره در سطح کشور شامل پارس مشهد، ایل گلی تبریز، پارس کرمان، شایان کیش، پارس اهواز و پارس کاروانسرای آبادان است که همواره در خدمت میهمانان و مراجعان از اقشار مختلف جامعه بوده و هستند. خدمات این هتل ها به روز با بهره گیری از نیروهای آموزش دیده و امکانات فراهم شده موجود در آنها است.

بیشتر بخوانید  عکس عاشقانه پریناز ایزدیار و هوتان شکیبا در یک ملاقات شخصی

آریان فرد؛ با تاکید بر اینکه اصل کار ما بر رضایت مندی میهمانان است، اظهار کرد: همین مساله سبب می شود تا میهمانان به هنگام رفتن از این مکان خاطرات خوب و خوشی را نیز با خود همراه ببرند و آن را با دیگران به اشتراک بگذارد تا آنان نیز در صورت نیاز به اقامت هتل ما را انتخاب کنند.

وی تصریح کرد: کلنگ ساخت هتل پارس کاروانسرا در سال ۱۳۴۸ به زمین زده شد و  در سال ۱۳۵۰ نیز به بهره برداری رسید و از آن زمان تا پیش از آغاز جنگ فعال بود. در دوران جنگ تحمیلی نیز این هتل به عنوان سنگر حفاظتی و پشتیبانی در اختیار رزمندگان (گروه فدائیان اسلام و جنگهای نامنظم شهید چمران و غیره) قرار داشت. مقام معظم رهبری نیز در دوران ۸ سال دفاع مقدس بارها در این هتل اقامت داشتند که فیلمها و عکسهای آن نیز موجود است.

وی یادآور شد: بسیاری از شهدای «حماسه ی ذوالفقاری» کسانی بودند که در دوران دفاع مقدس در هتل پارس کاروانسرا به عنوان یکی از سنگرهای حفاظتی و پشتیبانی حضور داشتند. تا پیش از گسترش کرونا و با توجه به نامگذاری هر سال تحت نام یک شهید، هر ساله در ایام نوروز خانواده شهید مربوطه در هتل بین المللی پارس کاروانسرا آبادان مستقر می شدند و ضمن بازدید از این مکان و دیگر نقاط شهر از نزدیک با واقعیات جنگ آشنا می شدند.

مدیرعامل هتل بین المللی پارس کاروانسرا آبادان، گفت: پس از قبول قطعنامه و از سال ۱۳۷۰ کار بازسازی هتل آغاز و در ۱۳۷۴ دوباره افتتاح شد. این هفت دارای ۹۳ اتاق اقامتی برای میهمانان است که چهار اتاق آن سوئیت است و مابقی دو تا سه تختخوابی است. میهمانان هتل به طور عمده در حیطه ی بازاریابی و سرمایه گذاری فعالیت دارند.

آریان فرد؛ از رستوران با ظرفیت ۳۵۰ نفر، کافی شاپ، سالن اجتماعات، مدیوم ۲۵ نفره، تاکسی سرویس، آرایشگاههای زنانه و مردانه، سالن های ماساژ، بیلیارد و بدنسازی، سفرخانه سنتی و کارواش به عنوان خدمات جانبی این هتل نام برد.

48

دیدگاهتان را بنویسید