اعتراضات علیه خشونت پلیس در لهستان- اخبار اروپا – اخبار بین الملل تسنیم


به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه “فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ”، بعد از مرگ مبهم یک جوان 34 ساله در بازداشت پلیس اعتراضات خشونت آمیزی در آخر هفته علیه خشونت پلیس برگزار شد. در جریان این اعتراضات حدود 30 نفر دستگیر شدند.

به نوشته رسانه های محلی این اعتراضات شب گذشته برگزار شد.

پلیس دلیل بازداشت های گسترده را این طور اعلام کرد که معترضان در جریان اعتراضات مقابل یک ایستگاه پلیس در شهر لوبین لهستان رفتارهای تهاجمی و خشونت آمیز از خود نشان دادند .

به گفته سخنگوی پلیس برخی ها تلاش کردند تا درها را به آتش بکشند. حدود 200 نفر در این تجمع اعتراضی شرکت کردند. برخی معترضان نیروهای پلیس را قاتل خطاب کرده و مواد آتش زا به طرف آن ها پرتاب می کردند.

در شهر لوبلین لهستان روز جمعه یک مرد 34 ساله بعد از یک عملیات پلیس جان خود را از دست داد. مادر این جوان اعلام کرد که به دلیل آشوب پسرش جلوی در خانه به پلیس زنگ زده بود. او به نیروهای پلیس گفته بود که پسرش گرفتار باند مواد مخدر شده است.

در یک ویدئوی منتشر شده نشان داده شده که چگونه چهار نیروی پلیس سعی می کنند این جوان را مهار کنند. وی مرتبا درخواست کمک می کرده و بعد از مدتی از هوش رفت.

بر اساس اطلاعات پلیس این جوان با آمبولانس به کلینیکی منتقل شد و دو ساعت بعد در آنجا جان داد.

تحقیقات درباره علت مرگ این جوان ادامه دارد و یک نماینده پارلمان لهستان به نقل از کارکنان کلینیک از مرگ این جوان در آمبولانس خبر داده است.

بیشتر بخوانید  مراجعه کنید | آیا آمار کرونر وزارت بهداشت واقعی است یا اینکه تهیه شده است؟

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید