رویکرد سیاسی آیین‌نامه هیأت وزیران درباره انتخاب شهردار/ به دنبال اصلاح یا ابطال آیین‌نامه هیأت وزیران هستیم


موسی‌الرضا حاجی‌بگلو در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در مشهد در خصوص آیین‌نامه هیأت وزیران در خصوص انتخاب شهردار، اظهار کرد: این آیین‌نامه قابلیت اجرا ندارد و به‌شدت مخالف گام دوم انقلاب و  روحیه جوانی است. یکی از موارد موردنظر سابقه اجرایی‌ که مدنظر مصوبه هیأت وزیران بوده را یک جوان ۲۵ ساله نمی‌تواند کسب کند!

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد بابیان اینکه با توجه به قیدوبندهای این آیین‌نامه نمی‌توان یک شهردار جوان حتی برای شهرهایی با جمعیت ۲۰۰ هزار نفر انتخاب کرد؛ ادامه داد: این آیین‌نامه خوب نوشته‌نشده و دارای اشکالات بسیار فراوانی بوده و اعتقاد راسخ دارم که این آیین‌نامه سیاسی نوشته‌شده است.
وی در خصوص مدارک تحصیلی شهردار طبق این آیین‌نامه افزود: مرتبط بودن مدرک شهردار با وظیفه وی(برای مثال، مدرک معماری و شهرسازی) دارای اولویت است اما شهرداری بوده که با مدرکی غیرازاین، در مدیریت شهری موفق بوده است.

حاجی‌بگلو متذکر شد: این آیین‌نامه در سال ۹۷ تصویب شد و نیاز به اصلاح سریع دارد، با این قانون جوانان  و حتی مدیران باسابقه را از گردنه مدیریت شهری خارج می‌کنیم؛ اکنون ما هم مانند تهران در انتخاب شهردار با قیدوبندهای این آیین‌نامه مواجه بوده و به دنبال اصلاح و یا ابطال آن هستیم.

انتهای پیام/ ۷۰۰۷۴

 


بیشتر بخوانید  گیاه دارویی برای درمان سرفه

دیدگاهتان را بنویسید