ابراز خرسندی مردم خوزستان از برخورد قضایی با مسببان وضعیت موجود – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



حجت‌الاسلام سعید لفته‌پور در گفتگو با خبرنگار مهر با توجه به خبر منتشر شده از سوی معاون دادستان کل کشور مبنی بر اینکه برخی مدیران خوزستان تحت تعقیب قرار گرفتند، گفت: این خبر به درستی اعلام شده است که مشکلات خوزستان، مربوط به امروز نیست؛ عنوان مجرمانه چیزی فراتر از ترک فعل و مسامحه است؛ معلوم می‌شود که این افراد در حقیقت در انجام کار کوتاهی کرده و به وظایف خود عمل نکرده‌اند و ترک فعل داشته‌اند اما چیزی فراتر از این هم هست.

وی اظهار داشت: این خبر برای مردم بسیار خوشحال کننده و مرهمی بر زخم دل آن‌ها است و به این نتیجه می‌رسند که امیدی به اجرا عدالت وجود دارد و کسانی که بانی این وضعیت هستند و سبب تنش آبی و خسارت بر مزارع و دام‌های مردم شده‌اند، هم اینک مورد تعقیب و مجازات و محاکمه قرار می‌گیرند.

امام جمعه حمیدیه برخورد قضائی با مسببان به وجود آمده تنش آبی را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: مردم در مقابل حرکت صورت گرفته و اینکه اگر مسئولی کوتاهی کند، مسئولان قضائی بدون هیچ گونه ملاحظه‌ای ورود می‌کند، بسیار خرسند هستند. به گونه‌ای که هم اینک برخی از مردم حتی اگر اموالشان از بین رفته باشد، می‌گویند، دست مریزاد به قوه قضائیه. اموال ما از بین رفت، ناراحت نیستیم، چون دیدیم دستگاه قضا چگونه با متخلفان و مسببان برخورد می‌کند.

وی تصریح کرد: اجرای این احکام قضائی و این ورود جدی و قاطع باعث تسلی خاطر مردم می‌شود؛ لذا از این طریق مصیبت، گرفتاری و گلایه مردم کم می‌شود و مردم نسبت به نظام و انقلاب بسیار امیدوار می‌شوند.

بیشتر بخوانید  نوحه علی اصغر قدیمی صوتی

حجت الاسلام لفته پور با قدردانی از معاون دادستانی کل کشور برای پیگیری قضائی در خصوص وضعیت نامساعد این منطقه و برخورد با عاملان وضعیت موجود، اظهار داشت: البته در این مسأْله صرف تحت تعقیب کفایت نمی‌کند بلکه مردم انتظار دارند هر چه سریع‌تر مراحل تحقیقاتی تمام شود و شاهد تشکیل دادگاه علنی برای مقصران و مسببان این وضعیت باشند.

گفتنی است، چندی پیش معاون دادستان کل کشور اعلام کرد: برخی مدیران خوزستان تحت تعقیب قرار گرفتند. مشکل آب خوزستان مربوط به امروز نیست. متأسفانه در این زمینه شاهد ارتکاب اعمال مجرمانه‌ای شدیم که فراتر از ترک فعل و مسامحه بوده است. در خصوص تأمین آب شرب متأسفانه اقدام مؤثری در سال‌های گذشته صورت نگرفته است.

وی افزود: این در حالی است که بودجه‌های قابل توجهی به این پروژه‌ها اختصاص داده شده، اما حسب بررسی‌های صورت گرفته برخی از اعمال مجرمانه صورت گرفته است. از مدیران گذشته ادارات ذی ربط افرادی تحت تعقیب قرار گرفتند. احضار و بازداشت برخی از مسئولان در خصوص موضوع آب در خوزستان انجام شده و پرونده آن در حال رسیدگی است.

دیدگاهتان را بنویسید