کاراته‌کاهای راه یافته به نیمه‌نهایی مشخص شدند؛ حسرت برای بهمنیار



به گزارش ایرنا؛ رقابت‌های کاراته بازی‌های المپیک توکیو از امروز (پنجشنبه) آغاز شد و تا شنبه ادامه خواهد داشت. «سجاد گنج‌زاده»، «سارا بهمنیار» و «حمیده عباسعلی» کاراته‌کاهای ایران در المپیک توکیو هستند. از این بین، بهمنیار امروز روی تاتامی رفت و با یک پیروزی و دو شکست، حذف شد. مبارزات عباسعلی و گنج‌زاده روز شنبه برگزار می‌شود.

در مبارزات گروه A وزن منهایی ۵۵ کیلوگرم زنان، ایوت گورانوا از بلغارستان با سه پیروزی و مقتدرانه و همچنین ون تزویان از چین‌تایپه با دو پیروزی، راهی مرحله نهایی شدند. بهمنیار با یک پیروزی و ۲ باخت و سراب اوزچلیک از ترکیه با سه باخت از دور مسابقات کنار رفتند.

از گروه B نیز، آنجلیکا ترولوکا از اوکراین به‌عنوان نفر اول و بتینا پلانک از اتریش با قرار گرفتن در رتبه دوم، راهی دور بعدی شدند.

با این اوصاف از ساعاتی دیگر و در مرحله نیمه نهایی این وزن، آنجلیکا ترولوکا از اوکراین با ون تزویان از چین‌تایپه و همچنین ایوت گورانوا از بلغارستان با بتینا پلانک از اتریش مبارزه می‌کنند.

بر اساس این گزارش، بهمنیار که مسیر خوبی برای رسیدن به مرحله نهایی و کسب مدال داشت این بخت طلایی را در زندگی ورزشی خود از دست داد. سمانه خوش‌قدم سرمربی تیم زنان ایران در مبارزات دوم و سوم بهمنیار با کشیدن کارت اشتباه موجب شد تا کارت او برای درخواست ویدئوچک بسوزد. بهمنیار نیز دقایق  همچون مبارزه خود اسیر سرعت حریف شد و برابر ضربات ناگهانی رقبایش، برنامه‌ای برای دفاع نداشت.

در وزن منهای ۶۷ کیلوگرم مردان که ایران نماینده‌ای ندارد و در نیمه‌نهایی، دارخان از قزاقستان با استوین کاستا از فرانسه و همچنین عبدالرحمان از اردن با ارای سمدان از ترکیه مصاف می‌دهند.

بیشتر بخوانید  معاون وزیر راه: در تلاش هستیم راه آهن اردبیل - میانه را تا پایان سال به اتمام برسانیم

مسابقات کاراته در دو گروه برگزار می‌شود و از هر گروه؛ دو نفر به مرحله نهایی راه پیدا می‌کنند و به صورت ضربدری برای راهیابی به فینال با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت. هر کاراته‌کا در صورت راهیابی به مرحله نهایی، مدالش را قطعی می‌کند.

سمانه خوش‌قدم سرمربی تیم زنان ایران است و شهرام هروی هدایت تیم کاراته مردان کشورمان را برعهده دارد.

دیدگاهتان را بنویسید