چهار رشته جدید تحصیلی در مرکز جهاد دانشگاهی همدان ایجاد شد



به گزارش ایرنا، «علی کلانترنیا» روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با گرامیداشت ۱۶ و ۱۷ مرداد سالروز تشکیل جهاد دانشگاهی و روز خبرنگار افزود: مرکز آموزش علمی کاربردی استان همدان دوره های مهارتی برگزار می کند و با ۲۴ کد رشته نزدیک به ۷۰۰ دانشجو دارد.

وی با اشاره به اینکه رشته های جدید این دانشگاه، از مهر ماه امسال ارائه می شود، اظهار داشت: در موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی استان همدان نیز ۹ رشته در مقطع کاردانی، هفت رشته مقطع کارشناسی پیوسته و ۲ رشته در مقطع کارشناسی ارشد ارائه می شود.

کلانترنیا عنوان کرد: خبرگزاری تخصصی «سیما پرس» نیز زیر نظر جهاد دانشگاهی استان همدان با موضوع پوشش اخبار عملی و فناوری راه اندازی شده است.

وی افزود: همدان دومین استان کشور است که این خبرگزاری را راه اندازی می کند و همه اخبار شرکت های دانش بنیان، واحدهای فناور و پارک علم و فناوری از این طریق منتشر می شود.

رییس جهاددانشگاهی استان همدان تاکید کرد: انتشارات جهاددانشگاهی از مهمترین انتشارات استان همدان است که آمادگی چاپ کتاب های علمی و دانشجویی را دارد.

وی با اشاره به اینکه شعار جهاد دانشگاهی «پل میان دانشگاه و جامعه» است، تصریح کرد: متناسب با ظرفیت های موجود در منطقه، دوره های آموزشی در جهاد دانشگاهی ارائه می شود و در این راستا، از سال ۱۳۹۵ مرکز تخصصی سفال راه اندازی شده است.

کلانترنیا ادامه داد: در این مرکز، سفال و سرامیک ساختمانی بر اساس پژوهش دانش بنیان تولید می شود و کاشی هایی با استحکام بالا تولید و آماده عرضه در بازار است.

وی با اشاره به اینکه قراردادهایی در راستای حمایت از این حوزه امضا شده است، اضافه کرد: در تفاهم نامه با شهرداری همدان دیوار نگاره هایی با استفاده از این کاشی ها ساخته می شود.

بیشتر بخوانید  فرصت دوباره ثبت نام برای داوطلبان کنکور ارشد ۱۴۰۱ فراهم شد

رییس جهاددانشگاهی استان همدان افزود: مقاومت و عمر بالای این کاشی ها، بسیار مهم است و باعث تثبیت جایگاه همدان به عنوان قطب تولید سفال و سرامیک می شود.

وی با اشاره به اینکه این مرکز به طور مستقیم برای ۳۰ نفر اشتغالزایی کرده است، خاطرنشان کرد: تولیدات این مرکز طراحی و استحکام خاصی دارد و تا کنون در این مرکز بیش از ۲۵ هزار قطعه سرامیک تولید شده است.

کلانترنیا با بیان اینکه درمان ناباروری و بیماری زنان از دیگر رویکردهای جهاددانشگاهی همدان است، افزود: خدمات در این زمینه شامل یک درمانگاه عمومی ویژه زنان دارای مرکز و کلینیک های متعدد و آزمایشگاه تخصصی است.

وی با اشاره به اینکه مرکز سلامت شعلی و طب کار نیز از قدیمی ترین مراکز جهاددانشگاهی همدان است، ادامه داد: آزمایشگاه تشخیص طبی و پاتولوژی نیز از قدیمی ترین مراکزی است که با تعرفه های نیمه دولتی آماده ارائه خدمات به مردم است.

رییس جهاددانشگاهی استان همدان با اشاره به اینکه در حوزه آموزش و اشتغال دبیرخانه راه اندازی مشاغل خانگی تشکیل شده است، گفت: در این حوزه در استان همدان برای ۲ هزار و ۱۰۰ نفر شغل ایجاد می شود که تا کنون سه هزار نفر برای آن ثبت نام کردند.

کلانترنیا ادامه داد: این طرح داره سه فاز است که فاز اتصال به بازار مهمترین مرحله آن محسوب می شود و تا کنون ۳۲۰ نفر اتصال به بازار را انجام دادند.

وی خاطرنشان کرد: اشتغال زنان سرپرست خانوار و دیجیتال مارکتینگ از دیگر کارهایی است که در حوزه توجه به اشتغال انجام شده است.

رییس جهاددانشگاهی استان همدان گفت: در مرکز آموزش کوتاه مدت تخصصی، دوره های منجر به شعل همچون تکنسین داروخانه، تعمیرات موبایل و دستیار دندان پزشک ارائه می شود.

بیشتر بخوانید  عکس جگرسوزی که هدیه تهرانی منتشر کرد

وی تصریح کرد: مرکز مشاوره و کلینیک خانواده با همکاری بهزیستی و پیشگیری از وقوع جرمدادگستری تشکیل شده و از پارسال وارد سامانه تسنیم شده است.

دیدگاهتان را بنویسید