توسعه چهارمحال و بختیاری بر اساس برنامه‌های راهبردی ریل‌گذاری شده است



جعفر مردانی روز دوشنبه در نشست شورای اداری این استان که در پایان نشست رییس‌جمهوری با مدیران ارشد دولت تدبیر و امید که به صورت طریق ارتباط ویدئوکنفرانسی برگزار شد، افزود: عملکرد دولت تدبیر و امید در این استان قابل دفاع است و این موضوع مرهون تلاش مدیران و همدلی و تعامل سازنده شکل گرفته بین نهادهای مختلف است.

وی ادامه داد: توجه به معیشت، اشتغال، حمایت از تولید، حفظ امنیت و سلامت مردم از اولویت‌های دولت تدبیر و امید بود که هرچند در این میان با تنگناها و مشکلاتی مواجه شد اما پیشرفت‌ها و خدمات قابل توجهی در بخش‌های مختلف استان شکل گرفت.

مردانی جابه‌جایی دولت‌ها را امر طبیعی دانست و به مدیران استان توصیه کرد تا در انتقال دولت خللی در روند خدمات‌رسانی به مردم استان به وجود نیاید و پاسخگویی و تلاش شبانه‌روزی همچنان در راس برنامه‌های آنها باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری بر تقویت تعامل بین بخشی برای مدیریت هرچه بهتر شیوع ویروس کرونا نیز تاکید کرد و گفت: تقاضا می‌شود تا گروه‌های بانفود نظیر ائمه جمعه و جماعات، رسانه‌ها، شبکه‌های اجتماعی و بازاریان در حساس‌سازی مردم در شرایط بحرانی کنونی همچنان یاور مسوولان باشند.

مردانی با اشاره به اینکه تجمعات صنفی در استان طی سالجاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزیش یافته است، پاسخگویی مناسب مدیران و احصای نارضایتی‌های اجتماعی را عامل موثری برای مدیریت این تجمعات دانست و اظهار داشت: در همین راستا علاوه‌بر اینکه کمیته رصد نارضایتی‌های اجتماعی در شهرستان‌ها شکل گرفته است، مدیران نیز باید در این خصوص با مردم شفاف باشند.

بیشتر بخوانید  نامه MP از عزیزی هادم به دلیل اشتباهات داوری در بازی ملوان - بادران - اخبار فوتبال ایران - اخبار ورزشی تسنیم

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری همچنین بر اعلام هرچه سریع تر طرح‌های قابل افتتاح و کلنگ‌زنی هفته دولت از سوی دستگاه‌های اجرایی استان تاکید کرد و گفت: همچنین ۳۱ شهریور پایان سال مالی است و مدیران در جذب اعتبارات تحرک بیشتری داشته باشند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست با تبیین وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان، اظهار داشت: با وجود وضعیت عادی در سطح جامعه اما شرایط بحرانی در بیمارستان‌ها حکفرماست و چنانچه مردم در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی همکاری نداشته باشند روزهای بسیار سختی در انتظار استان خواهد بود.

مجید شیرانی افزود: دستگاه‌ها و نهادهای عضو ستاد استانی کرونا از همان ابتدای شیوع کرونا تاکنون همکاری مطلوبی با دانشگاه علوم پزشکی داشتند اما برخی محدودیت‌ها در خصوص شرایط اجتماعی و اقتصادی سبب شد تا مصوبات ستاد کرونا به خوبی اجرا نشود.

وی، دورهمی‌های فامیلی را مهمترین چالش در شرایط کنونی شیوع کرونا در استان اعلام کرد و گفت: برخی خانواده‌ها به حدی نسبت به خطرناک‌ بودن ویروس کرونا بی‌تفاوت هستند که با برگزاری دورهمی‌ها و مراسم‌های پی در پی منجر به بستری شدن تعداد زیادی از اقوام خود شده و چه بسا اینکه به احتمال زیاد تعدادی از این افراد مبتلا طی روزهای آینده جان خود را از دست بدهند.

شیرانی، خستگی کادر بهداشت و درمان پس از ۱۸ ماه شیوع ویروس کرونا را از دیگر چالش‌های این استان در خصوص مدیریت شیوع کرونا دانست و گفت: از ۲ سال گذشته هیچ نیروی جدیدی در دانشگاه علوم پزشکی استان استخدام نشده است و با همان تعداد نیرو قبلی مسئولیت مقابله با کرونا را عهده‌دار هستیم.

بیشتر بخوانید  وزیر خارجه یمن: زمان دخالت عربستان در کشور ما به پایان رسیده است

رییس دانشگاه علوم پزشکی خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: در این میان برخی مسوولان استان نیز در مسیر خدمات‌رسانی به مردم مانع‌تراشی می‌کنند و قصد دارند تا از گُرده مردم به مقامات بالاتر برسند در حالیکه دانشگاه علوم پزشکی استان اجازه سوءاستفاده به این افراد را نمی‌دهد.

به گزارش ایرنا، در این نشست تعدادی از مدیران چهارمحال و بختیاری به تبیین خدمات و فعالیت‌های دولت تدبیر و امید در این استان پرداختند.

دیدگاهتان را بنویسید