جنبش نایبا: ما هرگونه حضور نظامی خارجی در عراق را خصمانه می دانیم / ایالات متحده فقط زبان زور را می فهمد – اخبار غرب آسیا – اخبار بین المللی تسنیم


به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیمنصر الشامری ، معاون دبیرکل جنبش نایبا با اشاره به توافق آمریکا و عراق برای خروج نیروهای آمریکایی از عراق ، گفت که اگر آمریکا در برابر منطق عقل تسلیم شود و از ضربات دردناک درس بگیرد ، مردم آن ما هرگز تسلیم نیروهای خارجی اشغالگر نخواهیم شد ، مطمئناً بسیار خوشحال خواهیم شد ، به ویژه اگر این یک عقب نشینی واقعی باشد ، نه پوششی برای حضور آمریکا در عراق یا توجیه حضور آن.

وی در مصاحبه اختصاصی با العالم درباره توافق دولت عراق و آمریکا برای تغییر رویکرد نیروهای آمریکایی در عراق به حضور یک مشاور ، اظهار داشت: اگر آمریکایی به درجه مشاور برسد ، به 100 جنگنده نیاز دارد تدارکات و خدمات مختلف آن را همراهی می کند ، بنابراین به این ترتیب تعداد سربازان آمریکایی در خاک عراق افزایش می یابد.

الشمری گفت اگر مستشاران آمریکایی محافظ ، مصونیت و پشتیبانی هوایی داشتند ، اشغال نه تنها تغییر نمی کرد ، بلکه بدتر از قبل نیز می شد.

نایبا ، معاون دبیرکل جنبش ، خاطرنشان کرد که جنبش به تهدید آمریکا علاقه ای ندارد ، اما از قدرت و توانایی پاسخگویی به حملات شدیدتر علیه این تهدیدها برخوردار است.

الشمری با تأکید بر اینکه عراق و مردم آن هرگز تسلیم نیروهای اشغالگر خارجی نمی شوند ، افزود: “تجربه طولانی مدت با آمریکا به ما آموخته است که هرگز به آمریکایی ها اعتماد نکنیم. وقتی ایالات متحده قولی می دهد ، درواقع دروغ است. . “

وی گفت: “ما هیچگونه حضور نظامی خارجی در خاک عراق را نمی پذیریم.” ما معتقدیم که هر نوع حضور نظامی خارجی در خاک عراق خصمانه است و هدف گروه های مقاومت عراق خواهد بود.

بیشتر بخوانید  وام 300 میلیون تومانی بدون سود بانک سینا را از دست ندهید+روش دریافت

الشامری گفت: پس از تصویب قانون در پارلمان عراق و درخواست دولت بغداد برای پایان ماموریت ائتلاف بین المللی و خروج همه نیروهای خارجی از خاک و حریم هوایی عراق ، حضور این نیروها بی معنی است و هیچ گونه قانونی ندارد. اساس

رهبر جنبش النایبه ، سکوت دولت عراق در برابر خونریزی مردم عراق و تواضع مزاحم آن در قبال ایالات متحده را تنها می توان به امتیاز دادن به هژمونی آمریکا تعبیر کرد.

وی افزود: جنبش النایبا معتقد است که ایالات متحده فقط زبان قدرت را درک می کند.

الشمری گفت که سفارت آمریکا در عراق یک پایگاه نظامی است.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید