نامزد صدراعظم آلمان روسیه را تهدید کرد – آژانس مهر | اخبار ایران و جهان



طبق گزارشات خبرگزاری مهر به گزارش اسپوتنیک “آرمین لشت” ، نامزد صدراعظم آلمان ، در مصاحبه با روزنامه لهستانی “Jetpospolita” تاکید کرد که امنیت و حاکمیت اوکراین باید در اولویت سیاست برلین باشد و روسیه را تهدید کرد که اگر مقامات کرملین از پروژه Mobile Stream 2 به عنوان یک سلاح ژئوپلیتیک علیه اوکراین ، این کشور را تحریم می کند.

وی به کرملین در مورد “نقض قوانین بین المللی ، تجاوز به دمکراسی های غربی از طریق ابزارهای مختلف یا نقض حقوق بشر و حقوق مدنی” در کشورهای خود هشدار داد. او از ناسیونالیسم استفاده خواهد کرد و از اقدامات تنبیهی در اتحادیه اروپا حمایت خواهد کرد. “

پروژه خط لوله تلفن همراه Stream 2 شامل احداث 745 مایل خطوط لوله داخلی دوقطبی داخلی است که سالانه 1.9 تریلیون فوت مکعب گاز را از مسکو به آلمان منتقل می کند. ایالات متحده ، لهستان و اوکراین مخالفان سرسخت این پروژه هستند.

واشنگتن می گوید این پروژه نفوذ روسیه را در اروپا افزایش می دهد و بنابراین از متحدان خود می خواهد به جای گاز از روسیه ، گاز طبیعی مایع را از ایالات متحده بخرند.

کیف و ورشو همچنین می ترسند که مسکو از پروژه خط لوله برای دور زدن خطوط لوله موجود که از طریق قلمرو آنها عبور می کند ، استفاده کند و بر هر دو طرف فشار وارد کند. در مقابل ، اعضای کلیدی پروژه ، از جمله برلین ، معتقدند که این خط لوله صرفاً ماهیت اقتصادی دارد.

در طول این سالها ، کاخ سفید بارها اعلام آمادگی کرده است که پروژه را مسدود کرده و شرکت هایی را که لوله کشی می کنند تحریم کند. اما با دولت جدید ایالات متحده ، رئیس جمهور دموکرات جو بایدن موافقتنامه ای با آنگلا مرکل صدراعظم آلمان امضا کرد که تضمین می کند واشنگتن این پروژه را مسدود نخواهد کرد. برلین همچنین متعهد شده است که در صورت تلاش مسکو از انرژی به عنوان سلاح علیه اوکراین ، اقدام جدی علیه کرملین انجام دهد.

بیشتر بخوانید  عمده تحریم‌ها برای گروگان‌‌گرفتن معیشت مردم است + فیلم

دیدگاهتان را بنویسید