جزئیات زیادی در فضای اداری وجود دارد که به شکل گیری شخصیت ما و نحوه رفتار ما و همکارانمان کمک می کند. ما بیشتر سالهای حرفه ای و حتی زندگی خود را در یک اتاق یا حتی پشت میز کار می گذرانیم و فضای کاری که داریم می تواند بر روح کلی شرکت و محل کار ما تأثیر بگذارد. از عملکرد خلاق گرفته تا رفاه کلی ، همه چیز می تواند تحت تأثیر محیط تغییر کند. ««طراحی داخلی دکوراسیون اداری»» همیشه با کلمات جالب یا قانع کننده توصیف نمی شود و گاهی اوقات در بهترین حالت می تواند خنثی یا حتی در بدترین حالت خسته کننده و خسته کننده باشد. در سال های اخیر ، تعدادی از سازمان ها و شرکت ها ، از جمله نام های بزرگ مانند فیس بوک و گوگل ، نشان داده اند که لازم نیست دفاتر یکسان باشند و دفاتر می توانند منحصر به فرد بوده و به عنوان شاخصه مارک عمل کنند. باغ ها
این شرکت ها با ایجاد یک محیط کاری سفارشی ، تمام جنبه های روانی و فیزیکی محیط کار را از نظر روانشناسی محیط مورد بررسی قرار می دهند. روانشناسی محیطی رشته ای است که به دنبال درک تأثیر روانی فضا و محیط است و به ما کمک می کند تا بفهمیم که چگونه محیط کار می تواند بر روحیه کارکنان ، سطح تعامل در محل کار و چگونگی افزایش بهره وری و کارایی آنها تأثیر بگذارد. بیشتر و بیشتر سازمانها از روانشناسی محیطی در طراحی دفاتر خود استفاده می کنند و فضاهای جالبی را ایجاد می کنند که هدف آنها ایجاد یک فضای اجتماعی و ارتباطی بهتر است. در این مقاله مروری ساده بر نحوه ارتباط روانشناسی با طراحی فضای اداری خواهیم داشت. با ما بمان.
رابطه روانشناسی و طراحی فضای اداری
برخی از جنبه های طراحی واکنش های روانی خاصی را برانگیخته است. به عنوان مثال ، یک فضای کاری بصری پر جنب و جوش می تواند خلاقیت را تشویق و پرورش دهد. طرح بندی باز می تواند همکاری و ارتباط بین بخش ها را تسهیل کند ، در حالی که مناطق کاری خصوصی و آرام آرامش را برای افرادی که نیاز به کار در محیط های آرام تر دارند ، فراهم می کند. اصل طراحی که امروزه به طور گسترده پذیرفته شده است تأثیر روانی رنگها در محل کار است. رنگهای مختلف حالات متفاوتی را در افراد تداعی می کند. به عنوان مثال ، سایه های آبی می تواند آرامش بخش باشد ، رنگ زرد محرک است و به شکوفایی خلاقیت کمک می کند ، قرمز می تواند انگیزه دهنده باشد و سبز می تواند آرامش بخش باشد.
جنبه های دیگر طراحی دفتر ، مانند تنظیم میز ، سطوح نور طبیعی ، میزان سر و صدای محیط و غیره ، همه به ایجاد یک تجربه ذهنی مثبت و منفی برای کارکنان کمک می کند و می تواند بر بهره وری و تعامل آنها تأثیر بگذارد. حتی مدرن سازی دفاتر ، مانند افزودن امکانات سرگرمی مانند تنیس روی میز و کنسول های بازی ، کارکنان را به برقراری ارتباط بیشتر ترغیب می کند و روابط کارکنان را بهبود می بخشد. این فعالیت ها همچنین به کارکنان اجازه می دهد در طول روز ورزش کنند ، که در نهایت به بهبود بهره وری آنها کمک می کند. بنابراین اگر به فکر تغییر دکوراسیون دفتر خود هستید ، قبل از هر اقدامی با کارکنان خود مشورت کنید تا ببینید چه تغییراتی در کدام ویژگی ها به آنها کمک می کند تا بیشتر و بهتر کار کنند یا چه چیزی به آنها کمک می کند تا احساس راحتی بیشتری در محیط کاری خود داشته باشند.
چرا دفاتر مدرن باید بهزیستی و جنبه های روانی کارکنان را در نظر بگیرند.
امروزه انتظارات کارکنان تغییر کرده است. آنها انتظار دارند محیط کاری خوبی داشته باشند همانطور که خود را وقف شرکت می کنند. با افزایش دورکاری ، فضای اداری باید به گونه ای باشد که کارمندان ترغیب شوند که دفاتر خانه خود را ترک کرده و به محیط اداری بازگردند. از سوی دیگر ، بسیاری از مطالعات نشان می دهد که سطح رفاه و بهزیستی روانی کارکنان به طور قابل توجهی بر بهره وری و عملکرد آنها تأثیر می گذارد.
برای بهبود روانشناختی محیط کار چه کنیم؟
از آنجا که عناصر کوچک اما مهم نقش مهمی در وضعیت روانی افرادی که در دفتر کار می کنند و البته موفقیت کسب و کار شما ایفا می کند ، ترکیب این جزئیات می تواند منجر به شکست یا موفقیت کلی کسب و کار شما شود.
در اینجا نکات و ترفندهایی وجود دارد که می توانید برای افزایش بهره وری در دفتر خود استفاده کنید.
طبیعت همیشه پاسخ می دهد
افزودن فضای سبز به دفتر می تواند تأثیر مثبت زیادی بر روحیه کارکنان داشته باشد. بسیاری از مطالعات نشان می دهند که فضای سبز می تواند بهره وری ، حفظ حافظه ، خلاقیت و حل مشکلات را به میزان قابل توجهی افزایش دهد ، در حالی که سطح استرس را کاهش می دهد. بدون افزودن چند گلدان به محیط کار خود ، طبیعت را به کارمندان خود نزدیک کنید. همچنین ، کارکنان خود را تشویق کنید تا گیاه مورد علاقه خود را روی میز کار خود قرار دهند. شما به زودی به مزایا و آثار باورنکردنی این تغییرات پی خواهید برد.
از نور طبیعی غافل نشوید
نور طبیعی در محیط کار بسیار مهم است ، زیرا قرار گرفتن در معرض نور در طول روز بر روحیه و کیفیت خواب شب تأثیر مستقیم دارد. مطالعه شورای جهانی ساختمان سبز نشان داد که کارمندان اداری به طور متوسط 46 دقیقه بیشتر از همکاران خود که نزدیک پنجره ها نمی نشینند ، روی صندلی های رو به پنجره مشرف می شوند. نور طبیعی همچنین می تواند خلاقیت را به میزان قابل توجهی افزایش داده و استرس را کاهش دهد. تمام تلاش خود را برای بهبود میزان نور طبیعی در محل کار خود و لذت بردن از تأثیرات قابل توجه آن انجام دهید.
دفتر خود را رنگ آمیزی کنید.
رنگ های مختلف باعث ایجاد حالات و واکنش های متفاوت در افراد می شود. استفاده از سایه ها یا رنگ های مختلف در اتاق های مختلف و در سراسر دفتر می تواند به افزایش تمرکز و خلاقیت کمک کند. در اینترنت جستجو کنید تا چند نمونه از رنگ های مختلف در فضاهای مختلف اداری را بررسی کنید و محیط دفتر خود را با رنگ هایی متناسب با سلیقه و نوع فعالیت خود زیباتر کنید.
اخرین حرف
امروزه به دلیل پیشرفت تکنولوژی و نوع کسب و کار ، شرکت هایی که از روش ها و محیط های انعطاف پذیرتر و مناسب تری استفاده نمی کنند ، مطمئناً قادر به جذب نسل جوان و نیروی کار با استعداد نخواهند بود. مطالعه ای که توسط کریگ نایت ، مدیر مشاوره هویت محل کار و الکس حسلام ، استاد روانشناسی در دانشگاه کوئینزلند انجام شده است ، نشان می دهد که وقتی به کارکنان این فرصت داده می شود که فضای کوچکی را که در اختیار دارند سفارشی کنند ، 32٪ کارآمدتر خواهند بود. نشان می دهند. روانشناسی فضا به شرکت ها کمک می کند تا با در نظر گرفتن نیازهای کارکنان و ایجاد محیطی آرامش بخش با مطالعه روابط و رفتارهای انسانی در زمینه محیط ساخته شده توسط انسان ، فضای اداری خود را طراحی کنند. اگرچه چنین فعالیت هایی برای شرکت ها هزینه بر خواهد بود ، اما اثرات مفید بلندمدت آنها می تواند موفقیت و بقای شرکت را به میزان قابل توجهی تحت تأثیر قرار دهد.
“این یک تبلیغ است”
انتهای پیام /