واکسیناسیون 14.7 درصد از جمعیت چهارمحال و بختیاری علیه کرونا



ایسنا / چهارمحال و بختیاری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: تاکنون 160 هزار دوز واکسن تاج وارد استان شده و حدود 14.7 درصد از گروه هدف استان واکسینه شده است.

سید رشید جزایری در جمع خبرنگاران در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه سومین مرحله واکسیناسیون در استان همزمان با عید سعید قدیر حم در سراسر کشور آغاز شد ، گفت: در این مرحله پنج گروه حرفه ای روزنامه نگاران ، معلمان ، رانندگان در حمل و نقل عمومی داخل و خارج از شهر ، زندانیان وابسته به انسولین و افراد بالای 18 سال طبق برنامه واکسینه می شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد افزود: اساتید دانشگاه ، بانکداران و کارکنان تعویض پلاک نیز به لیست گروه های هدف اضافه می شوند. به دنبال واکسیناسیون باشید.

وی با اشاره به اینکه 120 مرکز بهداشتی و 13 مرکز واکسیناسیون یکپارچه در چهارمحال و بختیاری گروه های هدف را واکسینه می کنند ، افزود: تاکنون 160 هزار دوز واکسن تاج به استان تحویل داده شده است که از این تعداد 132 هزار دوز تزریق و مابقی تزریق شده است.

وی با بیان اینکه به طور متوسط ​​هر سه روز یک محموله جدید واکسن وارد چهارمحال و بختیاری می شود ، خاطرنشان کرد: تاکنون حدود 14.7 درصد از گروه هدف استان واکسینه شده اند که 1.7 درصد بیشتر از میانگین کشوری است.

جزایری یادآور شد: به لطف عرضه واکسن ، سرعت واکسیناسیون در کشور افزایش یافته است ، یکی از راهکارهای اصلی کنترل تاج پنجم ، واکسیناسیون گروه های پرخطر ، به ویژه افراد بالای 60 سال و رعایت پروتکل های بهداشتی است. “

بیشتر بخوانید  تصادف اتوبوس کامیون در البرز باعث حادثه شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ادامه داد: در حال حاضر واکسن استرازنکا و سینوفارم در استان موجود است ، واکسن کو ایران برکت نیز برای عوامل انتخابی تزریق می شود و دوز دوم واکسن اسپوتنیک برای هدف گروه. دوز. وجود دارد

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر بیش از 70 درصد گروه سنی بالای 18 سال در جامعه واکسینه شوند ، قطعاً ابتدا با یک بیماری همه گیر ، سپس با یک اپیدمی و سپس برخی از عودها کنترل می شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید