صرف بیش از 2 تریلیون اعتبار در بزرگراه خرم آباد-بروجرد


به گزارش خبرگزاری فارس از هورام آباد ، محمد شاهوردی ظهر امروز در حاشیه بازدید خبرنگاران از بزرگراه هورام آباد-اراک اظهار داشت: این بزرگراه در امتداد کریدور شمال-جنوب کشور واقع شده و بندرانزلی با بند امام تماس بگیرید.

وی فازهای دوم تا چهارم قسمتهای مهم این پروژه را برشمرد و افزود: 68 کیلومتر از مسیر به بهره برداری می رسد.

مدیر پروژه بزرگراه خرم آباد-اراک گفت: تاکنون 17 میلیون متر مکعب عملیات خاکبرداری ، 6 و نیم میلیون متر مکعب عملیات خاکی و حدود 570 هزار متر مکعب بتن ریزی و 900 هزار تن آسفالت انجام شده است.

شاهوردی با بیان اینکه در این مسیر 4 تونل به طول کلی هفت و نیم کیلومتر در دوربرگردان وجود دارد ، گفت: همچنین 15 پل بزرگ به طول 478 متر و 202 پل کوچک به طول 570 متر و 11 پارکینگ فضاهای موجود در این مسیر قرارداد می بندند.

مدیرعامل شرکت احداث و بهره برداری از بزرگراه خرم آباد-اراک با اشاره به جانمایی بزرگترین تونل بزرگراهی به نام تونل پونه به طول 3200 متر و با سه خط عبوری در خطوط برگشت در بزرگراه خرم آباد-اراک ، افزود: کاهش 32 کیلومتری مسافت ، کاهش مسیر 45 دقیقه ای و افزایش ایمنی از مهمترین مزایای این طرح است.

وی تصریح کرد: تاکنون 2 هزار و 400 میلیارد تن برای این پروژه هزینه شده در حالی که ارزش روزانه این قطعات دوم تا چهارم بزرگراه 5 هزار و 500 میلیارد تن است.

انتهای پیام /


بیشتر بخوانید  علیرضا وزیر امور خارجه آمریکا برای گرین کارت دارد

دیدگاهتان را بنویسید