مشاور امنیتی بایدن در حال رایزنی با رئیس جمهور تونس است


به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس ، مقامات آمریکایی ضمن ادامه اظهار نظر درباره رویدادهای اخیر در تونس ، گفتند مشاور امنیت ملی کاخ سفید با رئیس جمهور این کشور آفریقایی مشورت کرده است.

کاخ سفید در بیانیه ای اعلام کرد که جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا با قیس سعید رئیس جمهور تونس تماس تلفنی داشته است. وی نهادهای قوی و تعهد خود را به حاکمیت قانون (به قیس سعید) واگذار کرد. “

طبق گزارشات ماهواره ایبر اساس بیانیه کاخ سفید ، مشاور امنیت ملی بایدن با رئیس جمهور تونس در مورد “نیاز فوری به توضیح بازگشت فوری همه رهبران تونس به تونس” صحبت کرد.

دولت آمریکا پیشتر تأکید کرده بود که تونس باید در اسرع وقت یک دولت جدید تشکیل دهد تا در وهله نخست اقتصاد کشور را تثبیت کند و سپس با چالش های ناشی از همه گیری ویروس مقابله کند. ویروس کرونا برای پرداخت.

کاخ سفید در بیانیه ای شنبه در مورد تماس تلفنی سالیوان با کیسس گفت وی گفت: “ایالات متحده آماده است تا به تونس برای حرکت به سوی آینده ای امن ، مرفه و دموکراتیک کمک کند.”

رئیس جمهور تونس یکشنبه شب نخست وزیر را برکنار کرد و پارلمان را به مدت 30 روز منحل کرد. البته وی در مصاحبه ای گفته است که نمی توان اقدامات وی را “کودتا” نامید.

او جمعه گذشته به نیویورک تایمز گفت: “من دیکتاتور نیستم ، دیکتاتوری در تونس وجود ندارد ، آزادی بیان در تونس تضمین شده و نقض آزادی وجود ندارد.” “اقدامات استثنایی که اخیراً برای حفظ ساختار دولت انجام شده است.”

بیشتر بخوانید  بازی های المپیک 2020 توکیو تیم فوتبال اسپانیا شکست تحقیرآمیز توسط فرانسه را متوقف کرد / مصدومیت دلخراش هافبک ماتادور + عکس - اخبار فوتبال جهان - اخبار ورزشی تسنیم

قیس سعید مخالفان خود را به دیکتاتوری مخفی متهم کرد و گفت برخی در تونس در پشت قانون اساسی پنهان شده اند و به طور مخفیانه دیکته می کنند.

شامگاه یکشنبه 3 آگوست ، پس از جلسه اضطراری بین قیس سعید ، رئیس جمهور تونس و برخی مقامات عالی رتبه ، دفتر رئیس جمهور در بیانیه ای اعلام کرد که سعید تصمیم گرفته است کابینه خود را اداره کرده و پارلمان تونس را تعلیق کرده و مصونیت سیاسی را لغو کند. انجام داده است. وی در بیانیه ای خواستار تصمیم گیری مطابق با ماده 80 قانون اساسی تونس شد.

این تصمیم رئیس جمهور تونس یک روز پس از اعتراضات مردمی علیه دولت و حزب النهدا ، بزرگترین حزب پارلمانی این کشور ، اتخاذ شد.اطلاعات بیشتر)

انتهای پیام / متر


دیدگاهتان را بنویسید