قطع آب مشترکان پرمصرف تهران از دستور کار خارج شد



مدیرعامل یک شرکت آب و فاضلاب تهران گفت: با مشارکت مردم و کاهش روزانه 200 هزار متر مکعب مصرف آب در پایتخت ، قطع آب مشترکان پرمصرف از شرکت آب و فاضلاب تهران حذف شده است. دستور جلسه.

به گزارش ایسنا ، محمدرضا بختیاری ضمن قدردانی از حمایت مسئولانه و مشارکت شهروندان تهرانی در مدیریت استفاده صحیح از آب ، اظهار داشت: این روند در آینده نیز تداوم خواهد داشت زیرا منابع آب در سال جاری در وضعیت بدی قرار دارد و اگر این حمایت و همدلی شهروندان ادامه نمی یابد ، تامین آب آشامیدنی در تهران با مشکلات زیادی روبرو خواهد شد.

وی ادامه داد: مصرف آب آشامیدنی در تهران از 3 میلیون و 769 هزار متر مکعب در 28 مرداد 1399 به 3 میلیون و 572 هزار متر مکعب در 8 مرداد 1400 کاهش یافت ، این بدان معناست که مصرف مشترکین با مصرف زیاد و مصرف زیاد در استان تهران 12 درصد کاهش یافته است.

مدیرعامل آب و فاضلاب تهران با اشاره به اینکه این کاهش مصرف در حالی است که دمای شهر تهران سه درجه بیشتر از مدت مشابه سال قبل است ، گفت: 200 هزار متر مکعب کاهش مصرف معادل مصرف آب آشامیدنی است. برای یک شهر 800000 نفری و این سوال در تاریخ مصرف آب آشامیدنی در تهران بی سابقه است.

بختیاری با اشاره به افزایش 1 درصدی مصرف آب در استان تهران در سال جاری ، گفت: این نشان می دهد بیشتر شهروندان تهرانی از الگوی مصرف پیروی می كنند ، چرا كه به طور متوسط ​​هر سال در استان تهران با 2.5 درصد افزایش مصرف آب در مقایسه با جمعیت رشد “جلسه است.

بیشتر بخوانید  میگا: مذاکرات با ایران در وین نامحدود نیست

وی ادامه داد: علی رغم اینکه اکثر مشترکین تهرانی از الگوی مصرف آب پیروی می کنند ، درصد کمی از آنها معادل پنج درصد مشترکانی است که از روش های قبلی استفاده می کنند و مصرف بالایی دارند.

مدیرکل سیستم آبرسانی و فاضلاب استان تهران با بیان اینکه امسال خشک ترین آب کشور در 50 سال گذشته است ، ادامه داد: در تهران میزان بارندگی کمتر از 300 میلی متر ، معادل 440 میلی متر در همان سال بود. در سال گذشته ، یعنی 30 درصد کاهش بارندگی در استان تهران رخ داده است.

به گفته بختیاری ، پنج سد استان تهران در حال حاضر با کاهش 380 میلیون متر مکعب روبرو هستند ، به این معنی که ما در حال حاضر 30 تا 35 درصد از ذخایر سد را از دست داده ایم.

به گزارش ایسنا ، از شنبه بر اساس هشدارهای قبلی ، مشترکان پرمصرف تهران به یک روز آب نیاز داشتند دو تا پنج ساعت برش دهید.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید