سینما در حوزه هنر باید بازتاب عظمت و عزت مردم ایران باشد


ایسنا / کردستان رئیس حوزه هنری کشور با بیان اینکه سینمای حوزه هنری باید نشان دهنده عظمت و افتخار مردم ایران باشد ، گفت: ما زنجیره سینمای مهر را با محوریت خانواده تشکیل می دهیم.

در مراسم افتتاح همزمان 65 سالن تازه تأسیس حوزه هنری ، محمد مهدی دادمان گفت: انقلاب اسلامی الگوی جدیدی برای اداره و توسعه ایران عزیز و هر جامعه بشری در جهان است ، مردم سالاری دینی ؛ ایده ای که برگرفته از حقیقت اندیشه اسلامی است. هدف مردم سالاری دینی ، حضور مردم و مشارکت مردم در همه حوزه های اجتماعی است. فرهنگ و هنر در پرتو این اندیشه ناب معنای دیگری پیدا می کند و راه رشد و تعالی را طی می کند.

وی افزود: هنر و به ویژه سینما که در مدار مردم مشغول است ، به طرق مختلف متزلزل می شود و به آن بافت پوچ تجار و متفکران بی ادب هنر نمی گویند. قلب سینما باید برای مخاطب بتپد. این رویکرد اصلی حوزه هنر در فصل جدید حرکت آن است. البته مخاطبان سینمای ایران مردمی متدین و انقلابی هستند. ملتی که همه چیز را برای پیگیری آرمان های خود به میدان برده است و در قربانی کردن هیچ یک از دارایی های خود بخیل نبوده است. سینمای هنری برای این مخاطب محترم تولید می کند و متعهد است که عظمت و افتخار این افراد را منعکس کند.

رئیس حوزه هنری گفت: قرار گرفتن در رأس این افراد و مدیریت آنها در عرصه مستلزم تغییر در همه محافل زنجیره فیلم است. شناسایی استعدادها و توسعه نسل جدید سینمای ایران ، شناسایی موضوعی ، تولید و توزیع و ساختارهای تبلیغاتی باید به طور اساسی تغییر کند. امروزه متأسفانه مخاطبان اصلی سینما ، یعنی اکثر مردم ، سالها خانه خود را به سینما ترجیح می دهند. امیدواریم شرایط پذیرایی و خدمات رسانی به مردم شریف ایران را در اقصی نقاط کشور به گونه ای فراهم آوریم که بتوانند اوقات خوشی و منظمی را در تماشای آثار جذاب ، سالم و م spendثر سپری کنند. این مخاطب خاموش به شرطی که ما کارگران فرهنگی و هنری گام های اصلی را برداریم به بازیگری فعال در سینمای ایران تبدیل می شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی بهمن سبز ، وی در ادامه صحبت های خود گفت: تشکیل زنجیره فیلم سینمایی مهر حوزه هنری در سراسر کشور با تمرکز بر مخاطبان کودکان و خانواده ها و با توجه به نیاز آنها شکل می گیرد. در این زنجیره ، توسعه سینماها در مجموعه های فرهنگی چند منظوره بر اساس زنجیره صنایع فرهنگی شامل کتاب ، فیلم ، موسیقی ، هنرهای تجسمی ، گالری ها ، اندیشه و اندیشه و تمرکز بر احیای سینماهای پایدار با بهره برداری فرهنگی صورت می گیرد. بناهای فرهنگی توزیع یکنواخت و متوازن زیرساخت های فرهنگی در تهران ، در حالی که دیگران تمایلی به پذیرفتن عواقب سرمایه گذاری در آنجا ندارند و همچنین افزایش روزافزون تولید محتوا برای این زنجیره ، از جمله رویکردهای دگرگون کننده در عصر جدید هنر است که در حال انجام است. .

بیشتر بخوانید  خبر خوش برای مردم/ وام جدید ۱۰۰ میلیون تومانی بگیرید+ جزئیات

دادمان همچنین گفت: انتخاب سقز برای میزبانی این افتتاحیه ملی برای همه ما نمادین و الهام بخش است. توسعه زیرساخت های فرهنگی باید مبتنی بر دیدگاه منصفانه باشد و به جای توجه به شهرهای دارای امکانات زیاد ، مبتنی بر شهرهایی باشد که از فرهنگ و هنر متعالی کمتر و در عین حال از آن بهره مند هستند.

سرانجام رئیس مرکز هنرها تاکید کرد: انشاءالله در مراحل دوم و سوم این طرح توسعه ، طرح توسعه دیگر سینماهای حوزه هنری در سراسر کشور تا سال 1402 به تصویب می رسد. این پروژه برای رسیدن به مرز 400 صفحه نمایش در سراسر کشور و توسعه زیرساخت های فرهنگی در همه استان های کشور است.

با افتتاح 9 سالن در کردستان ، تعداد سالن ها به 13 رسید

امین مرادی ، رئیس حوزه هنری استان کردستان ضمن خوشامدگویی به شرکت کنندگان ، در سخنانی اظهار داشت: سفر مقام معظم رهبری به استان کردستان در سال 1988 نقطه عطفی در تاریخ کردستان بود ، چرا که وی استان را استان هنر و فرهنگ. این نامزدی را می توان از دو جنبه مورد بررسی قرار داد ، اول اینکه استان کردستان تحت حفاظت نیست و دوم اینکه زمینه توسعه این استان باید از طریق فرهنگ ، که م effectiveثرترین و مهمترین سرمایه این فرهنگ است ، طی شود. باید محور اصلی توسعه باشد. حوزه هنری این استان به عنوان نهادی متولد انقلاب اسلامی ، پس از سفر معظم له به استان جلسات کارشناسی زیادی داشت که طی آن توسعه فرهنگی استان در دستور کار قرار گرفت و منجر به ایجاد سه نفر از باخمان سنندج شد. -پردیس سال..

بیشتر بخوانید  اگه عاشق خرمایی این بیسکوییت رو درست کن! | طرز تهیه بیسکویت خرمایی +ویدئو

وی ادامه داد: وجه تمایز حوزه هنری تولید محور بودن آن است که ما مدعی هستیم و ثابت کرده ایم ، چرا که امروزه کردستان مرکز اصلی فیلم های کوتاه است. در گام دوم ، برای توجه به اصل عدالت ، سینما آزادی در بیجار در سال 1996 افتتاح شد و در مرحله سوم ، به دلیل تقاضا برای هنرمندان اهل سقز ، این مجموعه در اسفند 1377 به دلیل وقوع تاج قطع شد. اپیدمی.. اما در نهایت با تلاش مرکز هنر و موسسه بهمن سبز ، با وجود محدودیت های اعتباری و گسترش تاج ، این تهدید به یک فرصت تبدیل شد و امروز شاهد افتتاح این پردیس سه ساله هستیم.

رئیس حوزه هنری استان کردستان همچنین گفت: این پردیس فقط برای نمایش فیلم نیست و مکانی فرهنگی برای کشف استعداد جوانان این کشور در تولیدات لوکس است ؛ خوشحالم که با افتتاح 9 سالن در استان کردستان ، تعداد سالن ها به 13 سالن رسیده است ، بنابراین می خواهم از همه نهادهایی که ما را در مساعدت کمک کردند تشکر کنم. باشد که این هدیه جمهوری اسلامی به مردم شریف این سرزمین در سه دهه تحقق یابد. امیدوارم این پروژه بیش از پیش فرهنگ این منطقه را ترویج دهد.

* سقز آباد و توسعه یافته *

کامل کریمیان ، معاون فرماندار و فرماندار ویژه سقز در ادامه این مراسم گفت: – اواخر چهل سال پس از انقلاب اسلامی و با دویست و پنجاه هزار نفر جمعیت ، امروزه نه سینمایی وجود دارد و نه مکانی برای کارهای فرهنگی ؛ بنابراین سعی کردیم این شکایات را به فرماندار محترم منتقل کنیم و با تلاش رئیس حوزه هنری و مدیر آموزش و پرورش شهر سقز ، این سالن در اختیار ما قرار گرفت و توسط حوزه هنری بهمن سبز ساخته و تکمیل شد و موسسه خدمات هنرمندان عزیز امروز. قرار خواهد گرفت.

بی توجهی به حوزه های فرهنگی

بهرام نصرالهی زاده رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان نیز در سخنانی گفت: حوزه فرهنگی. “که در حاشیه بسیاری از مقامات و حتی افرادی در حوزه فرهنگی و اجتماعی قرار دارد و کمتر به آن پرداخته می شود. ما ابتدا به مسائل دیگر و کمتر فرهنگی می پردازیم. این بی توجهی در سیستم برنامه ریزی به ما آسیب های اجتماعی زیادی در کشور ، تا حدی که مقام معظم رهبری شخصاً در این امر دخالت کردند و جلساتی برای رفع این کاستی ها در بخشهای مختلف برگزار شد. چنین فعالیتهایی و ایجاد سالنها نه تنها مبنای پر کردن اوقات فراغت ، بلکه یکی از اساسی ترین وظایف برای توسعه جامعه

بیشتر بخوانید  چهار برابر افزایش تزریق واکسن در 24 ساعت / دلتا به 25 استان حمله کرد

مردم سقز با هنر بیگانه نیستند

بهزاد رحیمی ، سخنگوی مردم سقز و بانه نیز در سخنانی گفت: این یک اتفاق خوش یمن است که پس از سه دهه تعطیلی سینماها چنین سالنی در این شهر افتتاح شد. متأسفانه پس از ظهور فضای مجازی ، ما از لمس فیزیکی فرهنگ و هنر محروم بودیم ، اما مطمئناً به دلیل موقعیت فرهنگی سقز و برگزاری جشنواره تئاتر کردی ، این اتفاق نمی افتد زیرا مردم سقز با هنر بیگانه نیستند. از طرفی هنر سینما نیز مانند هنر هفتم از جایگاه ویژه ای برخوردار است و تأثیر خود را خواهد گذاشت. سالنی با این کیفیت همه افراد را از هر قشری دعوت می کند.

همزمان با اتمام فاز اول پروژه توسعه فیلم ، 65 سینمای تازه تاسیس و بازسازی شده با افتتاح نمادین اولین پردیس سینمایی در ساکس استان کردستان به چرخه نمایش سینمای ایران اضافه شد.

مراسم افتتاحیه اولین سینماهای پروژه توسعه هنر که توسط پردیس سینمایی مهر سقز و در حالی که شهر در وضعیت زرد قرار دارد با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم سرپرست برنامه مویده لواسانی به مهمان نوازی مردم غیور استان کردستان اشاره کرد و از افتتاح 65 سینما در 12 استان و افتتاح نمادین 9 سینما در استان کردستان صحبت کرد. .

در این مراسم ، محمد مهدی دادمان ، رئیس حوزه هنری ، عبدالحمید گراداقی ، معاون ستاد حوزه هنری ، حمیدرضا جعفریان ، رئیس سازمان سینمایی حوزه هنری ، سید مصطفی حسینی ، مدیرعامل موسسه بهته. حسین حسینی امام سقز ، بهزاد رحیمی کریمیان فرماندار ویژه سقز ، خالد جعفری معاون اقتصادی و برنامه ریزی استاندار کردستان ، بهرام نصراللهی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان و سایر مدیران و هنرمندان استانی.

مراسم افتتاحیه گالری مانا با حضور مدیران و ارزیابی عوامل بازسازی و افتتاح سالن های کشور به پایان رسید.

انتهای پیام.

دیدگاهتان را بنویسید