برگزاری مراسم در خانه انتقال ویروس دلتا را تسریع کرد



به گزارش ایرنا ، اکبر بهنامجو روز یکشنبه در جلسه ستاد کنترل و مدیریت بیماری تاج استان اظهار داشت: وضعیت نگران کننده و خطرناک است و در حال حاضر 485 نفر در استان و حدود 80 نفر در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند. نیز فوت کرد
وی افزود: در صورت تداوم وضعیت ، احتمال می رود تعداد بستری ها در هفته آینده به 800-900 نفر برسد و شمار کشته شدگان به شدت افزایش یابد.
استاندار اردبیل گفت: موج جدید ویروس دلتا در سنین پایین گسترش یافته است و باید پروتکل های بهداشتی را با جدیت دنبال کنیم.
بهنامجو به واکسیناسیون سنین مختلف در استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر آمادگی تزریق واکسن در استان برای افراد بالای 50 سال را داریم و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
وی ادامه داد: مردم باید این واکسن رایگان را دریافت کنند و افرادی که این واکسن را دریافت می کنند در صورت ابتلا در معرض مرگ یا بستری شدن قرار ندارند و حتی در این صورت نیز به ندرت اتفاق می افتد.
استاندار اردبیل گفت: علاوه بر گروه سنی بالای 50 سال ، واکسن به کارکنان موسسات مالی ، کارکنان و زندانیان داده می شود و سپس رانندگان ، روزنامه نگاران و اساتید دانشگاه ، کارکنان مدرسه و معلمان به مراکز اعلام شده هدایت می شوند. ..
وی با اشاره به مشارکت یک پزشک اردبیلی در تولید واکسن برکت ، از برنامه های راه اندازی مراکز تولید واکسن در استان با همکاری بخش خصوصی و علوم پزشکی خبر داد.

بیشتر بخوانید  پیش بینی قیمت موبایل بعد از اعمال قانون تهاتر

دیدگاهتان را بنویسید