ترامپ گزارش فشار بر وزارت دادگستری را تکذیب کرد



رئیس جمهور سابق آمریکا ادعاهای قانونگذاران کنگره کشورش مبنی بر فشار بر وزارت دادگستری برای لغو نتایج انتخابات ریاست جمهوری 2020 را تکذیب کرد.

به گزارش ایسنا ، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک ، کمیته نظارت مجلس نمایندگان آمریکا روز جمعه اسنادی را منتشر کرد که نشان می داد دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا به رهبری وزارت دادگستری فشار آورده است تا نتایج انتخابات 2020 را لغو کند.

ترامپ در پاسخ به این اتهامات گفت که دموکرات های فاسد در مجلس نمایندگان آمریکا که ریاست کمیته نظارت کمیته مجلس را بر عهده دارند ، اسنادی را منتشر کرده اند که شامل دعاوی مربوط به تقلب در انتخابات 2020 است. آنها صداقت کامل را تلاش برای لغو انتخابات توصیف می کنند. .

چندین نهاد امنیتی انتخابات آمریکا و همچنین وزارت دادگستری آمریکا ادعاهای ترامپ درباره تقلب در انتخابات و تقلب در رای را رد کرده اند. ستاد انتخاباتی ترامپ در بیش از 60 دعوی تقلب در رای در تلاش برای لغو نتایج انتخابات 2020 شکست خورده است.

بر اساس اسناد جدید ارائه شده به قانونگذاران آمریکایی ، دونالد ترامپ سال گذشته بر مقامات ارشد وزارت دادگستری آمریکا فشار آورد تا انتخابات را “فاسد” اعلام کند ، هرچند هیچ موردی از تقلب گسترده در انتخابات پیدا نکرد. او و متحدانش در کنگره می توانند از این ارزیابی برای لغو نتایج انتخابات استفاده کنند.

این خواسته ها موردی غیرعادی از دخالت رئیس جمهور آمریکا در کار سازمانی است که معمولاً بیشتر از کاخ سفید مستقل است تا تلاش برای پیشبرد برنامه شخصی خود. آنها همچنین جدیدترین سری از مبارزات انتخاباتی ترامپ در هفته های اخیر با هدف مشروعیت بخشیدن به نتایج انتخابات هستند.

بیشتر بخوانید  نامه قالیباف به روحانی درباره تلگرام

به گزارش نیویورک تایمز ، ترامپ در یک مکالمه تلفنی در 27 دسامبر ، جفری ای رزن ، دادستان کل وقت و معاون وی ریچارد پی دوناگو را به اتهام تقلب در انتخابات متهم کرد ، در حالی که وزارت دادگستری که سند را پیدا نکرد ، به او فشار آورد دوناگو هشدار داد که این وزارتخانه اختیار تغییر نتایج انتخابات را ندارد. بر اساس یادداشت هایی که دوناگو برای بزرگداشت این مکالمه انجام داده است ، ترامپ گفت که انتظار چنین چیزی را نداشت.

به گفته دوناگو ، پاسخ ترامپ به شرح زیر خلاصه شد: شما به سادگی می گویید که انتخابات فاسد است و بقیه را به من و متحدان من در کنگره واگذار کنید.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید