تاج تاج در 29 استان / هشدار برای ازدحام بیش از حد تخت های بیمارستانی


بلندی های جولان در کشور

MeetNews دکتر علیرضا رییسی در حاشیه نشست ستاد ملی ضد تاج گفت: امروز هفتاد و هشتمین نشست ستاد ضد پادشاهی تاج به ریاست رئیس جمهور برگزار شد. این آخرین جلسه ستاد ملی تاج در دولت دکتر روحانی بود. این ستاد تا کنون 573 قطعنامه داشته است که با کمک قوای مجریه ، مقننه و قضایی اجرا شده است.

وی گفت: ما باید از همکاری همه عزیزان تشکر کنیم و در این جلسه دکتر روحانی نیز از همه اعضا تشکر کرد ؛ “در این مدت زحمت زیادی کشیده اند.

164 کشور شرکت کننده در تاج دلتا

ریسی گفت: “امروز ما تمام کشورهایی را که بیشتر از همه تحت تأثیر ویروس قرار گرفته اند ، بررسی کردیم.” در حال حاضر متأسفانه بیش از 164 کشور در سراسر جهان در موج دلتا گرفتار شده اند. ویروس جهش یافته دلتا بسیار مسری ، موجی جدید از شیوع را به راه انداخته است ، حتی در کشورهایی که سطح واکسیناسیون بالایی دارند. این دو نکته مهم را نشان می دهد ؛ یکی این است که بر اساس مدل های سراسر جهان ، افراد واکسینه شده ، از جمله افراد مسن و غیره ، میزان کمتری از بستری شدن و مرگ و میر بیماری ها را نشان داده اند. بنابراین ، از بستگان بالای 55 سال خود ، که سیستم برای آنها باز است ، می خواهم که برای واکسیناسیون ثبت نام کنند.

نیاز به واکسیناسیون مطابق پروتکل ها

وی افزود: نکته دوم این است که با توجه به اینکه کشورها میزان واکسیناسیون بالایی دارند ، اما این نرخ مجددا افزایش یافته است ، این ممکن است نشان دهد که واکسیناسیون به تنهایی کافی نیست و پروتکل ها باید رعایت شوند ؛ بنابراین ، ممکن است این افراد آلوده باشند ، اما میزان بستری شدن و مرگ و میر آنها در مقایسه با سایر افرادی که واکسینه نشده اند کمتر است. بنابراین ، ما باید واکسیناسیون کنیم و پروتکل ها را همزمان دنبال کنیم تا درصد زیادی از مردم در سراسر جهان واکسینه شوند و زنجیره بیماری شکسته شود.

بیشتر بخوانید  افزایش ۱۱۰درصدی سقف معافیت مالیاتی اصناف و مشاغل

تاج دلتا در 29 استان کشور

هشدار جدی برای پر کردن تخت بیمارستان

ریسی با اشاره به روند بیماری در کشور گفت: در حال حاضر 29 استان تحت تأثیر تاج دلتا قرار دارند و میزان بستری شدن و بستری شدن در بیمارستان ها در حال افزایش است. بسیاری از تخت های بیمارستانی در حال پر شدن هستند و این هشداری جدی است که اگر پروتکل ها به یک شکل رعایت شوند ، ممکن است هفته آینده با موج بسیار بیشتری روبرو شویم.

پروتکل ها به زیر 40 درصد می رسند

وی گفت: “ما هنوز به اوج این موج تاج در کشور نرسیده ایم.”

با وجود هشدارها ، بسیاری از مردم هنوز به رستوران ها می روند

ریسی افزود: من فکر می کنم اکنون همه خانواده های اطراف آنها به دلیل عفونت زیاد تاج دلتا از این بیماری رنج می برند و از طرف دیگر ، مردم تأیید می کنند که پروتکل ها نیازی به مطالعه دقیق ندارند و در صورت مراجعه شهر را خواهیم دید که پروتکل ها به خوبی دنبال می شوند امکان پذیر نیست. علیرغم این واقعیت که ما هشدار داده ایم که این یکی از خطرناک ترین مکان هایی است که توسط رستوران ها پخش می شود ، بسیاری از مردم هنوز به رستوران ها می روند و این یک هشدار جدی است و حتی کسانی که اولین دوز واکسن را دریافت کرده اند مستعد عفونت هستند. به دلیل سرعت بالای انتقال ؛ بنابراین ، آنها باید از شلوغی و بسته بودن خودداری کنند.

واردات واکسن و میزان واکسیناسیون در کشور ؛ قابل قبول

رئیسی ادامه داد: جدا از هشدارهایی که داده ایم ، میزان واکسن ما قابل قبول است و در دو روز گذشته حدود 2.5 میلیون دوز جدید واکسن دریافت کرده ایم و فردا یک میلیون دیگر دریافت می کنیم و تا زمان پایان ماه اوت. حدود 7 میلیون دوز واکسن. درجه واکسیناسیون نیز قابل قبول است.

بیشتر بخوانید  گرامیداشت «علی سلیمانی» در تلویزیون/ از بازپخش «ما ایرانی ها» تا «جاذبه»

تمدید سیستم ثبت واکسن برای افراد بالای 55 سال

معاون وزیر بهداشت تاکید کرد: از امروز سیستم واکسیناسیون 55 سال به بالا برای کل کشور باز است و از آنها می خواهم فقط به نوبت به مراکز مراجعه کنند و در مراکز تمرکز باعث ایجاد ترافیک نشوند. . ” سیستم دیگر یکبار مصرف است و بلافاصله با ثبت نام پاسخ می دهد و لازم نیست منتظر پیامک بعدی باشید و مکان و روز تزریق انتخاب می شود.

نگران واکسن نباشید

سخنگوی ستاد ملی تاجگذاری گفت: هیچ نگرانی در مورد واکسن برای گروه های سنی که اعلام می کنیم وجود ندارد و ما واکسنی برای آنها داریم.

تکمیل واکسیناسیون مشاغل پرخطر تا پایان ماه سپتامبر

وی افزود: همزمان با عید سعید غدیر ، واکسیناسیون مشاغل پرخطر را بر اساس مرحله سوم آغاز کردیم که شامل معلمان ، اساتید حوزه و دانشگاه ، زندانیان ، رانندگان سیستم حمل و نقل عمومی و بانک ها می شد و واکسیناسیون آنها انجام خواهد شد. طبق برنامه و قبل انجام شده است. “من پیش بینی می کنم که مرحله سوم واکسیناسیون تا پایان ماه سپتامبر به پایان برسد.

نحوه درخواست واکسیناسیون بیماران دیابتی

رئیسی گفت: “پایگاه داده برای بیماران دیابتی و کسانی که انسولین تزریق می کنند در دسترس است و توسط مراکز بهداشتی مورد بازدید قرار می گیرد.” بنابراین ، در حال حاضر امکان ثبت نام آنها وجود ندارد ، بنابراین وقت خود را بگیرید و آنها با ما تماس خواهند گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید