انتخاب منطقه آموزشی باید با صبر ، دقت و حوصله انجام شود



معصومه انداجی شنبه شب در همایش انتخاب رشته مجازی برای دانش آموزان پایه نهم در زمینه شبکه آموزشی شاد مرکز مشاوره روانشناسی استان رازی کرج گفت:

وی با اشاره به اینکه انتخاب رشته برخلاف تبلیغات پر زرق و برق معجزه نیست ، خاطرنشان کرد: انتخاب رشته دارای اصولی است که اگر به درستی انجام شود در واقع برای شما معجزه به همراه خواهد داشت.

وی بیان کرد: طرح راهنمای آموزشی چند سالی است که در سال اول متوسطه به منظور انتخاب منطقه متناسب با علایق ، توانایی ها و استعدادهای دانش آموزان اجرا می شود.

آنجی یادآور شد: مشاوران مدرسه به دانش آموزان و خانواده ها نه تنها در انتخاب رشته تحصیلی در پایه نهم ، بلکه در طول سال تحصیلی در قالب برنامه ای برای روند آموزشی با در نظر گرفتن شرایط ، استعداد ، علاقه و نیازهای جامعه توصیه می کنند. آنها تحصیلات و آینده شغلی خود و فرزندان خود را تعیین می کنند.

وی گزینش و ثبت نام در رشته های مختلف تحصیلی در سال دوم دبیرستان را منوط به اولویت بندی در پایه نهم عنوان کرد و گفت: فرم ثبت نام دانش آموزان پایه نهم ثبت می شود.

وی گفت: هیچ گونه تعهدی برای ترغیب دانش آموزان به انتخاب رشته تحصیلی از مشاوران مدرسه وجود ندارد.

این روانشناس از البرچی افزود: برخی از والدین معتقدند که دانش آموزان باید وارد بهترین رشته شوند نه مناسب ترین رشته و البته بهترین رشته از نظر آنها علوم تجربی و ریاضی است.

وی ادامه داد: لازم است این باور قدیمی و قدیمی حذف شود که دانش آموزان ضعیف باید در زمینه دانش ، کار فنی و حرفه ای ، فرهنگ سازی ، والدین نقش استعداد ، تمایل و آزمون های مشاوره ای دانش آموزان را ادامه دهند. به طور جدی.

بیشتر بخوانید  حکم سنگین برای افسانه بایگان | از جریمه نقدی و ممنوع‌الخروجی تا ممنوعیت فعالیت در فضای مجازی

آنجی در این کنفرانس در زمینه تصمیم گیری یا فقط انتخاب رشته ، منابع انتخاب رشته چیست ، در انتخاب رشته چه چیزی باید و چه نباید باشد ، چهار مدل انتخاب رشته ، صفر تا صد فرایند انتخاب رشته ، دوره های آموزشی ، سهمیه ها و روش های انتخاب دانش آموزان گروه ها و کلاس ها چیست؟ انتخاب رشته ، تشخیص رشته و معرفی رشته برای دانش آموزان پایه نهم و والدین آنها صحبت کرد.

مرکز مشاوره رازی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز واقع در تقاطع طالقانی آماده ارائه خدمات مشاوره ای به دانش آموزان پایه نهم و دوازدهم در انتخاب رشته تحصیلی و دانشگاه در زمینه انتخاب رشته ، برای انتخاب زمان زندگی والدین و دانش آموزان می توانند با شماره 02634429098 و 02634429099 تماس بگیرند.

استان البرز دارای 473000 دانش آموز است و امسال 37279 دانش آموز پایه نهم منطقه را انتخاب می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید