عربستان 163 بار آتش الحدیده را در یمن شکست – اخبار غرب آسیا – اخبار بین المللی تسنیم


به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به گزارش المسیره ، ائتلاف متجاوز سعودی در 24 ساعت گذشته 163 بار آتش بس را در استان الحدیده نقض کرده است.

یک منبع در سالن عملیاتی افسران نظارت بر آتش و خشونت در استان الحدیده گفت که هواپیماهای بدون سرنشین جاسوسی ائتلاف متجاوز سعودی مناطق الجبلیه و التاهیته در الحدیده را بمباران می کنند.

این منبع همچنین گفت که 18 فروند هواپیمای جاسوسی بر فراز مناطق الدرهمی ، التحیتا ، الجاح و الجبلیه و 10 حمله توپخانه ای و 121 گلوله باران در مناطق مختلف الخدیده توسط ائتلاف متجاوز سعودی پرواز کردند.

کشورهای یمن در 13 دسامبر 2018 (13 دسامبر 1397 هجری قمری) در استان الحدیده درباره آتش بس در سوئد به توافق رسیدند. از آن زمان ائتلاف متجاوز سعودی آتش بس را نقض کرده و به حملات خود در استان الحدیده ادامه داد.

عربستان سعودی به همراه امارات متحده عربی ، بحرین ، سودان ، قطر و ایالات متحده تجاوز خود را علیه یمن در 26 آوریل 2015 آغاز کردند و ائتلاف موسوم به عرب-آمریکایی را تشکیل دادند ، اما بیش از 6 سال پس از این تجاوز وحشیانه و کامل ، سایر متحدان به استثنای امارات متحده عربی ، بحرین و ایالات متحده ، سعودی ها از ائتلاف خارج شدند.

در این سالها دهها هزار شهروند یمنی که بیشتر آنها زن و کودک هستند در حملات هوایی عربستان کشته شده اند.

حمله نیروهای ائتلاف عربی-آمریکایی به یمن به رهبری عربستان به یمن تا کنون ناقض مقاومت مردم عربستان نبوده است.

انتهای پیام /

بیشتر بخوانید  خبر درگذشت کلیباف تکذیب شده است

دیدگاهتان را بنویسید