ساخت مجموعه ای از آزمایشگاه های تحقیقاتی و تولید فناوری های ایزوتوپ متوقف شده است


به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس ، کلانگ مجموعه آزمایشگاه های تحقیقاتی و تولید فناوری های ایزوتوپی تحت عنوان پروژه شیمی امروز (شنبه) در حاشیه بازدید علی اکبر صالحی معاون رئیس جمهور از مجتمع هسته ای است. خنداب اراک آغاز شد.

معاون رئیس جمهور در سخنانی در این مراسم به توزیع بودجه پروژه از محل درآمدهای مجتمع هسته ای اشاره کرد. آب سنگین خنداب ابراز امیدواری کرد که سایر محصولات مهم این منطقه طی سه تا چهار سال آینده به تولید انبوه برسد.

صالحی با وجود قدردانی از مقامات ، متخصصان و کارکنان دلسوز ، تمیز و ناشناس مجتمع هسته ای هنداب (اراک) ، این سایت را نمونه ، معتبر و ارزش آفرین خواند و گفت: “این یک پروژه بزرگ برای فعالیتهای تحقیقاتی ، تحقیقاتی و تولیدی در حوزه فناوری ها ” خانواده سازمان انرژی اتمی ایران و شامل حوزه سلامت است که با فناوری هسته ای آمیخته شده است.
وی با اشاره به چندین فوق پروژه سازمان انرژی اتمی از جمله مرکز ملی یون درمانی و تولید رادیودارویی ، گفت: مراکز تحقیقاتی که در کشور راه اندازی می شود باید الگو باشد.
رئیس سازمان انرژی اتمی با تقدیر از همکاری و همراهی مسئولین استانی و شهرستانی بر تاریخ و اهمیت عمیق استان مرکزی تاکید کرد و گفت: این پروژه صدها نخبه را به خود جذب کرده و به مرکز نوآوری و ابتکارات بدل خواهد شد ؛ آنها در این منطقه باقی خواهند ماند و به رونق آن کمک خواهند کرد.

انتهای پیام /


بیشتر بخوانید  علی انسانی پیشوای نماز شب در مسجد جمکران شد

دیدگاهتان را بنویسید