مرحله اول و دوم سالن اجلاس سران در اصفهان افتتاح می شود



ایمان حجتی شنبه شب در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: فازهای اول و دوم طرح بزرگ ساخت و راه اندازی مرکز همایش های بین المللی در اصفهان فردا شب با حضور رئیس جمهور در یک ویدئو کنفرانس در مورد 88. “برنامه ریزی و امید برای” جهش تولید “.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 1200 میلیارد تن برای ساخت این مجموعه بزرگ به عنوان یک ابر پروژه هزینه شده است ، افزود: مراحل اول و دوم شامل بحث خرید ، عملیات ساختمانی ، ساخت سایت ، سالن ها و ساختمان اصلی است. .

وی معتقد است که مرحله سوم شامل تکمیل تجهیزات است و خاطرنشان می کند که از امکانات مدرن و استانداردهای بین المللی در عملیات اجرایی این پروژه بزرگ استفاده شده است.

به گزارش ایرنا ، ساخت سالن های مرکز همایش های بین المللی در اصفهان به عنوان یک پروژه چند منظوره با هدف میزبانی اجلاس سران غیرمتعهدها در ایران در سال 2010 آغاز شد.

این مرکز در 71 هکتار زمین با 425000 متر مربع زیربنا در قسمت شرقی کلانشهر اصفهان تأسیس شد و سالن اصلی آن گنجایش 2400 نفر را دارد.

رای منفی مجلس شورای اسلامی در سال 1991 مبنی بر اختصاص بودجه برای مجلس اصفهان ، شهرداری شهر را وادار کرد تا بودجه آن را از بودجه عمرانی خود تأمین کند.

در پی مذاکرات نمایندگان اصفهان در مجلس شورای اسلامی و نمایندگان سازمان برنامه و بودجه ، دولت یازدهم در اواخر سال 95 تصمیم گرفت 2 میلیارد ریال به شهرداری اصفهان برای تأمین بودجه سالن اجلاس اختصاص دهد.

بیشتر بخوانید  عجیب‌ترین درخواست طلاق در تهران!

مرکز کنفرانس بین المللی در اصفهان برای بیان عبارت معروف “اصفهان ، نصف جهان” طراحی شده است ، زیرا شکل نیمکره ای آن نماد “نصف جهان” است و در ساختمان آن ، از جمله سقف داخلی آن ، که نماد سقف مسجد شیخ لطف الله است. ، معماری خاص آن اصفهان بود.

کلانشهر اصفهان حدود 2 میلیون نفر جمعیت دارد.

رئیس جمهور حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی فردا یکشنبه در هشتاد و هشتمین برنامه افتتاح پروژه های ملی تحت عنوان “برنامه و امید برای جهش تولید” توسط وزارتخانه های نفت و تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ، سازمان انرژی هسته ای و شهرداری اصفهان با سرمایه گذاری پنج هزار و 775 میلیارد تن و 2 میلیون و 850 میلیون دلار و اشتغال 940 نفر مورد بهره برداری قرار می گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید