کل جامعه از افزایش حقوق کارکنان دولت رنج می برد



ایسنا / زنجان نماینده مردم زنجان و طارم در خانه ملت گفت: افزایش حقوق و دستمزد نرخ تورم را افزایش می دهد و همه افراد جامعه برای جبران خسارت کارکنان دولت آسیب می بینند.

مصطفی طاهری امشب (9 مرداد) در جلسه شورای اداری استان زنجان با اشاره به کسری بودجه به عنوان مشکل اصلی کشور ، گفت: یکی از دلایل کسری بودجه ، درآمدهای ناپایدار دولت یا به عبارتی تراز عملیاتی منفی است. در حالی که بخش عمده ای از بودجه دولت شامل هزینه های جاری است.

وی افزود: نسبت کل بودجه دولتی بدون محاسبه بودجه شرکت ها به بودجه عمرانی 1700 میلیارد تن به 100 میلیارد تن است و در بهترین حالت 310 میلیارد تن از محل درآمدهای مالیاتی تأمین می شود که درآمد تولید و حقوق کارکنان را دریافت می کند. . مالیات نیز باید توسط خدمات کارگزاری اخذ شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه 500 میلیارد تن از بودجه حاصل از فروش منابع نفت است ، ادامه داد: تمام درآمدهای نفتی صرف هزینه های جاری می شود که شامل حقوق و دستمزد کارکنان دولت می شود. علاوه بر درآمدهای مالیاتی و نفتی ، راهی برای تأمین مالی فروش اموال مازاد ، اوراق قرضه و غیره وجود دارد.

یکی از اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: فروش دارایی ها و اوراق مازاد باعث می شود که شاهد تورم 50 درصدی در کشور باشیم ، در حالی که برای کاهش تورم باید راهکارهای علمی مناسبی را با توجه به شرایط اجتماعی و اقتصادی در نظر بگیریم. متأسفانه هیچ روش خوبی برای دستیابی به درآمدهای پایدار در کشور برای هیچ دولتی وجود ندارد و دولتها حقوق کارکنان خود را برای کاهش آثار تورم افزایش می دهند که این خود تورم را افزایش می دهد.

بیشتر بخوانید  فوری؛ سکه 41 میلیون تومان را رد کرد

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: افزایش حقوق و دستمزد در برخی نهادها به 150 درصد رسیده است که در سایر بخشها نارضایتی به همراه دارد و همه در شرایط رقابتی برای رسیدن به این قله تلاش می کنند. دستمزد بدون منابع درآمد ثابت نرخ تورم را افزایش می دهد ، همه افراد جامعه آسیب می بینند و دارایی های خود را برای جبران خسارت کارکنان دولت از دست می دهند.

طاهری خاطرنشان کرد: در مورد افزایش دستمزد و دستمزد ، بدون در نظر گرفتن منابع پایدار ، دولت و مجلس در این اشتباه شریک هستند؛ به همین دلیل ، باید با افزایش تورم به سه تا چهار درصد ، قدرت خرید و پول ملی افزایش یابد. زیرا با کاهش تورم نیازی به افزایش دستمزد برای جبران قیمت های بالا نیست.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید