فرماندار مهاباد: فرصت های بانکی باید به افراد توانمند واگذار شود



عارف هدرلو روز شنبه در جلسه کارگروه اشتغال مهاباد افزود: کمیته فنی بازنگری برنامه های تولید باید افراد واجد شرایط را که دارای قدرت و ایده سرمایه گذاری هستند ، شناسایی کند تا منابع مالی در محل اصلی خود هزینه شود و باشد. برای منطقه مثمر ثمر است

وی ادامه داد: بسیاری از تسهیلات پرداخت شده برای اشغال زمین ، تغییر کاربری و استفاده از امکانات در سایر مناطق استفاده شده است که باعث هدر رفتن منابع مالی دولت می شود.

فرماندار ویژه مهاباد با اشاره به اینکه تاکنون 670 میلیارد ریال با اشتغال پایدار روستایی در این شهرستان پرداخت شده است ، گفت: “

وی با بیان اینکه علاوه بر این مبلغ پرداختی به متقاضیان ، باید بیش از هزار شغل ایجاد کرد ، افزود: تعداد مشاغل واقعی و تعهد سرمایه گذار باید توسط کارگروهی نظارت و تأیید شود.

هدلو ایجاد مشاغل را یکی از دغدغه های اصلی دولت عنوان کرد و گفت: با توجه به شرایط فعلی ، مشاغل سنتی دیگر برای معیشت مردم مناسب نیست و باید به سمت مشاغل جدید توجه شود ، به ویژه در فضای مجازی ، گردشگری و دانش بنیان بیشتر. توجه “بیا بگیریم.

دورکاری برای مدیران نباید در ارائه خدمات به مردم تداخل ایجاد کند

فرماندار ویژه مهاباد در قسمت دیگری از سخنان خود با اشاره به تغییر وضعیت علیه تاج در مهاباد ، گفت: وضعیت تاج قرمز و کار برخی از رهبران نباید در ارائه خدمات به مردم.”

وی با اشاره به اینکه برخی از کارکنان دولت فلسفه دورکاری را با اخراج اشتباه گرفته اند ، تصریح کرد: همه دستگاه های اجرایی نباید اصل خدمت به مردم در محل کار یا خانه را نادیده بگیرند.

بیشتر بخوانید  ترفندهای طلایی آرایش برای عینکی‌ها ! ۳ نکته اساسی و کاربردی

مهلت ثبت مشاغل آسیب دیده توسط کرونا تا پایان سپتامبر 1400 تمدید شد.

رئیس اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی مهاباد نیز در این نشست گفت: مهلت ثبت نام مشاغل به شدت آسیب دیده و شرکت های کرونا متقاضی استفاده از این تسهیلات تا پایان شهریور 1400 تمدید شده است.

برزن دانشمند افزود: بانک ها و موسسات اعتباری موظفند هزینه تجهیزات کرونر اعم از جدید یا قبلی را تا پایان آبان 1400 پرداخت کنند.

وی گفت: مشاغل و مشاغل مانند مهدکودک ها ، سالن ها ، پارک های آبی و پارک های تفریحی که قبلاً واجد شرایط تسهیلات تاج نبودند ، به شدت آسیب می بینند ، طبق دستورالعمل هایی که توسط کارگروه صادر می شود ، واجد شرایط خواهند بود.

این دانشمند گفت: لیست مشاغل و مشاغل شدیداً آسیب دیده مشمول حمایت اقتصادی در سال 1400 ، که توسط کارگروهی برای رسیدگی به پیامدهای اقتصادی تاج تأیید شده است ، برای اطلاع مدیران اجرایی ارسال می شود.

پس از این جلسه ، مدیران تعدادی از بانکهای عامل پرداختها و مطالبات خود را ارائه کردند.

شهر مهاباد با 240 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

دیدگاهتان را بنویسید