الجزیره قطر ، خطاب به جورج دبلیو بوش. ساکت شوید و گم شوید


به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس ، پایگاه خبری الجزیره در یادداشتی که توسط ستون نویس ارشد آن ، جورج دبلیو بوش ، رئیس جمهور سابق آمریکا ، برای مواضع اخیر خود در مورد افغانستان او از باد انتقاد می کند و در عنوان خود می نویسد “بوش! بوش!” “خفه شو.”

اندرو میتروویکا در یادداشتی نوشت: “جورج دبلیو بوش یک قاتل دسته جمعی است.” او اکنون باید در لاهه با قصاب بوسنیایی راتکو ملادیچ تختخواب داشته باشد و تا کنون مجبور شده است به جای پرسه زدن آزادانه و مصاحبه با وضعیت افغانستان ، چندین جلد کتاب در زندان بنویسد.

او نوشت: “اما همانطور که همه می دانیم ، جهان مکان عادلانه ای نیست.” جورج دبلیو بوش مانند همه روسای جمهور سابق آمریکا که در داخل و خارج مرتکب جنایت شده اند ، اکنون آزاد و در واقع بی خیال است.

الجزیره نوشت: “برای من قابل تصور نیست که چنین مرد قدرتمندی ، که تنها مسئول دو جنگ فاجعه بار خودساخته است که باعث رنج بسیاری از مردم بی گناه در نقاط مختلف جهان شده است ، در تنهایی آرام بگیرد.” لحظه های شادی داشته باشید.

در این یادداشت آمده است که جورج دبلیو بوش و مشاورانش باید حداقل یکبار به خاطر دروغ هایی که منجر به وقوع جنگ سرد شده بود مورد اعتراض و توبیخ قرار گیرند.

زیرا اکنون ، دو دهه پس از توهمات فاجعه بار و حماقت مرگبار بوش ، نتایج این دروغ های ساختگی آشکار است. میلیون ها نفر کشته و از نظر جسمی و روحی مجروح شده اند. جان های بیشمار دیگری به دلیل بیماری یا آسیب های دیگر در اردوگاه های پناهندگان از دست رفته است و بسیاری از کشورها درگیر خشونت ، افراط گرایی و فرقه گرایی شده اند. ناامیدی آنها کاملاً در حال ویرانی هستند و در افغانستان ، طالبان در حال احیا شدن هستند تا کنترل افغانستان را دوباره به دست آورند.

بیشتر بخوانید  نماز عید - استانها

میتروئیس در ادامه گفت که بوش همچنین می تواند مجبور شود در طراحی پروژه ربای جهانی معروف به پروژه بازیابی نقش داشته باشد. در این پروژه ، گروه های جنایتکار آمریکایی مردان مسلمان را ربوده و به سیاه چاله های وحشتناک در عراق یا جاهای دیگر بازگردانده بودند ، در طی آن انواع شکنجه ها ، تجاوز ، شوک های الکتریکی ، حملات سگ ها و در نهایت قتل ها را انجام دادند.

ستون نویس الجزیره در اشاره به این جنایات به گونه ای نوشت که گویی هیچ جنایتی رخ نداده است و در عوض بوش به تصمیم دولت آمریکا مبنی بر خروج نیروهای باقی مانده آمریکا و ناتو از افغانستان اعتراض کرد.

بوش در مصاحبه با یک شبکه آلمانی تصمیم آمریکا و ناتو را گرفت اشتباه محض من خواندم.

وی در پاسخ به سوالی از سوی دویچه وله مبنی بر اینکه تصمیم آمریکا و ناتو برای خروج از افغانستان اشتباه بوده است ، گفت: بله ، من فکر می کنم اشتباه است ، زیرا عواقب فوق العاده بدی خواهد داشت و من (در این مورد) ناراحت هستم.

به نقل از الجزیره ، “آنچه باورنکردنی به نظر می رسد این ایده دیوانه کننده بوش است که اشغال نظامی عراق و افغانستان تأثیر نجات بخشی بر سرنوشت مردم این دو کشور داشته است.”

الجزیره در پایان به تلاش های بوش برای رهایی از آثار جنگ های ویرانگر در عراق و افغانستان اشاره کرد.

انتهای پیام / ص


دیدگاهتان را بنویسید