فارس من | جوکار: استخدام مشاوران مردمی دولت را موفق می کند / از متخصصان همه جانبه استفاده می کند


به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری فارس ، در آستانه تحلیف رئیس جمهور منتخب و روی کار آمدن دولت جدید ، گروهی از مخاطبان نمایندگی فارس جستجویی را در این سامانه ثبت کردند. »دور از من»، خواستار تشکیل یک دایره است«شوراهای مردمی در سطح استاناز آنها برای استخدام نخبگان و شایسته سالاری در مدیریت کشور استفاده می شد. (اینجا خواندن)

در همین راستا محمد صالح جوکار نماینده مردم یزد مجلس و رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی در مصاحبه با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس در خصوص این پیشنهاد گفت: در کشور ما ساختار سلسله مراتبی و اداری خاصی داریم که از رئیس جمهور شروع می شود و تا سطح مناطق و روستاها ؛ در این سلسله مراتب ، ما ظرفیت زیادی از نیروهای متخصص از افراد داریم که می توانند به پیشبرد حرکت کشور کمک کنند.

وی تاکید کرد: نباید فراموش کنیم که مشارکت مردم منجر به پیروزی انقلاب اسلامی و تداوم آن در عرصه های مختلف امروز شد ، اگر دولت می خواهد موفق باشد ، باید از ظرفیت مردم در همه سطوح استفاده کند ، لایه ها و در همه برنامه ها. “

رئیس شوراهای امور داخلی کشور خاطرنشان کرد: این کارشناسان باید شناسایی شوند تا نظرات و ایده های خود را برای توسعه کشور به عنوان مشاور و یاور به مقامات کشور ارائه دهند ؛ تثبیت این دیدگاه ها و تبدیل آنها به طرح ، مهمترین گامی است که باید برای شکل گیری یک جنبش اجتماعی در اصلاح روند اداره کشور و توسعه آن برداشته شود.

بیشتر بخوانید  فرار مغزهای رمزارز از ایران

وی گفت: “اگر دولتهای قبلی از ظرفیت مشاوران استفاده می کردند ، محدود به جناح خاصی می شدند.” حالت خوبه برای کشور وجود خواهد داشت.

استفاده از ترکیبی از نیروهای فکری و اجرایی / نیاز به توجه به اسناد بالادستی و “مدیریت زمین”

وی در این زمینه به الزامات و ملاحظات استفاده از حلقه های “مشاوران مردم” اشاره کرد و گفت: در این فرایند ، در قالب باید بر کار نظارت شود و از ترکیب نیروهای فکری و اجرایی استفاده شود تا ایده های خوب و مفید تنها یک ایده باقی نمانند. همچنین ، در هر سطحی که مشاوران استخدام شوند ، باید به مقامات این سطوح اختیارات تصمیم گیری لازم داده شود و دولت باید در سطح کلان نظارت کند. زیرا نیروی محرکه دولت در سطح استانها و شهرها است و نمی توان برای همه افراد مرکز تصمیم گیری کرد.

جوکار همچنین افزود: این حرکت اجتماعی باید بر اساس اسناد بالادستی کشور باشد تا از توسعه نامتعادل امروز ما در کشور جلوگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: ایده روشن راه پیش رو و توجه به سند آمایش سرزمین یکی از لحظات مهم مدیریت کشور در دولت آینده و همچنین استفاده از مشاوران مردم است ؛ سند کاربری زمین می تواند مبنای خوبی برای تخصیص منابع مالی به مناطق مختلف و رفع نیازها به منظور ایجاد توسعه متوازن و همه جانبه و استفاده بهتر از ظرفیت نخبگان باشد.

انتهای پیام /


دیدگاهتان را بنویسید