کووید 19 و واکسن های ضد این ویروس نمی توانند وارد جهان شوند



بر اساس گزارش روز شنبه دانشگاه و گروه آموزشی ایرنا در پایگاه خبری Science ، شایعاتی در بسیاری از شبکه های اجتماعی منتشر شده است که نشان می دهد واکسن های کرونا وارد DNA می شوند و باعث آسیب ژنتیکی می شوند. محققان دانشگاه کوئینزلند این اتهامات را به طور قاطع رد کرده و می گویند هیچ مدرکی مبنی بر ورود ویروس کووید 19 یا واکسن های فایزر و استرازنکا به جهان وجود ندارد.

برخی از شبکه ها گزارش می دهند که سلولهای انسانی اسید ریبونوکلئیک کووید 19 (RNA) را به DNA تبدیل می کنند و باعث جهش دائمی می شوند. محققان با دقت به این موضوع نگاه کردند و دریافتند هیچ مدرکی از جهش با تعیین توالی DNA وجود ندارد.

این مطالعه ادامه می دهد که بدون شک واکسیناسیون علیه تاج ها باید به سرعت پیش برود و این شایعات بی اساس نباید مانع این امر شود.

Pfizer آزمایشات بالینی را برای دوز سوم احتمالی واکسن Covid به عنوان تقویت کننده آغاز کرده است. تزریق چنین تقویت کننده هایی می تواند به عنوان یک منبع درآمد “پایدار” برای شرکت عمل کند.

مقامات بهداشتی ایالات متحده هنوز از دوز سوم واکسن تاج برای عموم مردم حمایت نکرده اند ، اما مقامات در حال بررسی نیاز به دوز سوم و تقویت کننده واکسن تاج در افرادی هستند که نقص ایمنی دارند.

به گزارش ایرنا ، ویروس کرونا به نام کووید 19 در اواسط دسامبر (2019) در ووهان مرکز چین گزارش شد و سازمان بهداشت جهانی در 12 مارس 1998 یک اپیدمی جهانی این ویروس را اعلام کرد.
بسیاری از کشورها مانند ایالات متحده ، ایران ، هند ، روسیه ، چین ، انگلستان و کوبا وارد عرصه تولید واکسن تاج شده اند و در این زمینه پیشرفت چشمگیری داشته اند.
در حال حاضر بسیاری از کشورها علیه ویروس کووید 19 واکسینه شده اند.

بیشتر بخوانید  زمان واریز احکام فوق العاده ویژه فرهنگیان

نتایج این مطالعه در مجله Cell Reports منتشر شده است.

دیدگاهتان را بنویسید