ارائه پروژه جدید اقدامات اضطراری فرهنگیان به برنامه و سازمان بودجه – اخبار بدنسازان و مدارس – اخبار اجتماعی تسنیم


به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیمعلاوه بر رتبه بندی معلمان ، که برای اجرا در مرحله تأمین بودجه متوقف شده است ، اقدامات اضطراری برای معلمان نیز با مشکلات اجرایی روبرو شده است و در حال حاضر خبری از اجرای آن نیست.

اگرچه جلسات متعدد نمایندگان فرهنگی با محمد بیکر نوبخت ، رئیس سازمان برنامه و بودجه ، منجر به اعمال ضرایب فوق العاده ویژه برای معلمان شد و ضرایب ویژه جدیدی برای معلمان برای مشمولان طرح طبقه بندی معلمان گنجانده شد ، در حداقل 21 and و حداکثر 27 از 1 آوریل 1400 باید به شرح زیر اعمال شود: ویژه معلمان در شروع کار 21٪ ، در پایه ، پایه ، 21٪ ارشد ، 24٪ متخصص و 27٪ عالی ؛ اما اکنون ، مقامات وزارت آموزش و پرورش می گویند که در اعمال این ضرایب با مشکل روبرو هستند.

ناصر سلیمان زاده؛ رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش در توضیح اضافی این موضوع گفت: طرح طبقه بندی مشاغل معلمان از 21 تا 27 درصد تعیین شده است. این مجوز در سال 1393 به تصویب دولت رسید که بر اساس آن اولاً سقف ویژه 21 درصد تعیین شد و ثانیاً معلمان کشور را شامل نمی شود.

در این زمینه ، ما با چندین مقام قانونی مشورت کردیم و اعلام کردیم که مجوز برنامه و سازمان بودجه قابل اجرا نیست ، زیرا در سال 1993 افرادی که در طرح طبقه بندی معلمان قرار داشتند دارای امتیازات فوق العاده ای نبودند ، زیرا این برنامه ویژه ایجاد شد برای معلمان در سال 1399. از سوی دیگر ، سازمان برنامه نمی تواند به طور مستقیم سقف تأییدیه دولت را افزایش دهد.

بیشتر بخوانید  زمان واریز سهمیه بنزین شهریور

در این جلسه که مقامات حقوقی حضور داشتند ، مدیر ادغام و مدیر آموزش برنامه و سازمان بودجه نیز حضور داشتند و کارشناسان حقوقی این نهاد حقوقی به صراحت اعلام کردند که این قطعنامه در حال اجرا نیست و اگر will “منجر به ورود مقامات نظارتی و در نهایت لغو نامه (مجوز) و لغو افزایش اعمال شده توسط تصمیمات فرهنگیان می شود.”

با این حال ، مقامات وزارت آموزش و پرورش اطلاع می دهند که وزیر آموزش و پرورش در حال رفع موانع اجرای این فرمان است.

علی الهیار ترکمان ، معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش می گوید: “از آنجا که سازمان برنامه و بودجه نمی تواند به طور مستقیم سقف تأیید دولت (21)) را در این زمینه افزایش دهد ، این مجوز عملاً قابل اجرا نیست.” بنابراین با مشورت و پیگیری مجدد وزیر آموزش و پرورش و حضور مراجع قانونی (رئیس ادغام و سرپرست آموزش برنامه و سازمان بودجه و کارشناسان حقوقی این نهاد حقوقی) ، موضوع بررسی شد. پروژه ای که باید به سازمان ارائه شود برنامه و بودجه به دلیل ایجاد زیرساخت نرم افزاری و تهیه صورتحساب توسط کارشناسان اداری تهیه شد ، به محض اصلاح تصمیم توسط برنامه و سازمان بودجه ، این تصمیم به ادارات آموزش و پرورش استان و پس از کمتر از سه مورد ابلاغ شد. احکام مربوطه در همان روز صادر می شود و افزایش آن با حقوق در ماه اوت پرداخت می شود.

“مربیان باید اطمینان داشته باشند که وزارت آموزش و پرورش تا رسیدن به این موضوع از نزدیک نظارت خواهد کرد و به زودی نتایج را به همکاران خود اطلاع می دهد.”

بیشتر بخوانید  سخنگوی دولت از دو تصمیم مهم در حوزه تنظیم بازار و گمرک خبر داد

به گزارش تسنیم ، پیش از این درباره مشکلات اجرای رتبه بندی معلمان به ویژه تأمین بودجه لازم برای عملکرد آن بحث هایی انجام شده است.

علی الهیار ترکمان تأکید کرد که دولت لایحه ای را در مورد ارزیابی معلم به مجلس ارائه کرده است که توسط کمیته آموزش اصلاح شده و شامل پرداخت 80 درصد حقوق معلمان در رتبه های مربوطه و افزایش رتبه به بازنشستگان می شود. این نوع کار هیچ منبع درآمدی ندارد و کار دشوار بوده است ، رایزنی هایی برای دستیابی به آنچه بدنسازان و نیازهای سیستم آموزشی نیاز دارند در حال انجام است.

علیرضا منادی ، رئیس کمیته آموزش و تحقیقات مجلس نیز در این زمینه گفت: اجرای رتبه بندی مربوط به اساتید دانشگاه با مخالفت دولت مواجه شد ، زیرا این شیوه رتبه بندی معلمان به 200 میلیارد میلیارد بودجه نیاز داشت. و پرورش 80 هزار میلیارد تن است!

با این حال ، وی افزود که به زودی خبرهای خوبی در مورد رتبه بندی از مجلس به گوش می رسد ، تمام تلاش ما این است که معلمان را خوشحال کنیم.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید