شانزدهمین جشنواره تئاتر خراسان شمالی برگزار می شود


ایسنا / خراسان شمالی اهالی تئاتر با برگزاری شانزدهمین جشنواره تئاتر در خراسان شمالی با یکدیگر رقابت می کنند و چراغ تئاترها دوباره روشن می شود.

معاون هنری و سینمایی اداره کل “فرهنگ و جهت گیری اسلامی” خراسان شمالی با بیان اینکه این اداره کل با همکاری انجمن هنرهای نمایشی ، مطابق با سیاست های راهبردی وزارت فرهنگ و دستورالعمل های اسلامی برای کیفیت بهبود تئاتر و ارتباط م effectiveثر مخاطبان با نمایشنامه های “از طریق جشنواره تئاتر و اجرای عمومی ، حفظ نور تئاتر و رونق آن در شرایط کنونی ، شانزدهمین جشنواره تئاتر در خراسان شمالی برای ارائه آثار منتخب جشنواره بین المللی تئاتر فجر ، وی گفت: جشنواره فقط در بخش مسابقه – مرحله به آثار ایرانی با اولویت متن نویسندگان محلی اختصاص داده می شود.

ابوالحسن حیدری ادامه داد: ارزشها و دستاوردهای انقلاب اسلامی و حفاظت مقدس ، با استفاده از مفاهیم و آثار فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی ، تاریخ و ادبیات ، فرهنگ و آداب و رسوم محلی و محلی استان ، تحقیق و نگاه متفکرانه به جامعه ، مسئولیت “تمدن و اخلاق ، ایجاد روحیه شاد و امیدوار کننده در جامعه با توجه به آمار روانشناسی ناشی از گسترش تاجگذاری در سراسر جهان ، توجه به مفاهیم و ارزشهای جهانی فراگیر ، افزایش آگاهی از آسیب های اجتماعی مسائل مدنی موضوعات مرتبط شعار سال (تولید ، نگهداری ، برچیدن) یکی از موضوعات و موضوعات جشنواره است.

وی با بیان اینکه بررسی نمایشنامه های داوطلب و شیوه های انتخاب آثار شخصی خواهد بود و در صورت تمایل کارگردان برای ارسال فیلم ، تصریح کرد: گروه های شرکت کننده در جشنواره نیز باید در اسرع وقت پس از نمایش به ارائه عمومی بپردازند. جشنواره و شرایط مناسب به دلیل توزیع تاج و اخذ مجوزهای لازم از ستاد استان.

بیشتر بخوانید  عیدی سورپرایزی رئیسی به دارندگان سهام عدالت

وی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا ، نحوه برگزاری شانزدهمین جشنواره و مراسم اختتامیه با توجه به شرایط و نظر ستاد استان کرونا اعلام می شود.

حیدری گفت: داوطلبان تا 31 اکتبر فرصت دارند تا در جشنواره حضور یابند تا آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

به گزارش ایسنا ، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ اسلامی و رهبری خراسان شمالی ؛ وی خاطرنشان کرد: آثار دریافتی در نیمه دوم مهرماه بررسی و جشنواره در نیمه اول آبان برگزار می شود.

علاقمندان می توانند جهت دریافت فرم تماس و ثبت نام با پرتال اطلاعاتی اداره کل فرهنگ و جهت گیری اسلامی خراسان شمالی به نشانی khsh.farhang.gov.ir تماس بگیرند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید