ویروس دلتا یک قدم تا شیوع گسترده در خوزستان فاصله دارد



به گزارش ایرنا ، دکتر سید محمد علوی جمعه شب در یک برنامه تلویزیونی اظهار داشت: تعداد موارد بیماری کرونر قلب در خوزستان نسبت به هفته های گذشته افزایش یافته است و این موضوع بسیار نگران کننده است.

وی گفت: این روزها ظرفیت بستری شدن در برخی از بیمارستان های استان به بالاترین حد خود رسیده است که نگران کننده است. بیمارستانهای تنفسی و اورژانس افزایش یافته است.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: از ابتدای مرداد تا شب گذشته تعداد موارد در استان حدود 29.8 درصد و تعداد بستری ها 32.1 درصد افزایش یافته است ، اما تعداد مرگ و میر حدود 10 درصد کاهش یافته است. . مراقبت های ویژه مورد نیاز یک درصد کاهش می یابد.

وی با اشاره به اینکه واکسیناسیون علیه ویروس کرونا حتی در روزهای تعطیل انجام می شود ، افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در خوزستان ، 700000 دوز واکسن تزریق شده است که 17.7 درصد از جمعیت مورد نظر (بالای 18 سال) و 12 درصد کل جمعیت “این استانی است که کمک زیادی به کاهش مرگ و میر می کند.

علوی با بیان اینکه ویروس دلتا نسبت به نوع انگلیسی واگیردارتر و شدیدتر است و حتی کودکان را تحت تاثیر قرار می دهد ، گفت: مردم باید از توصیه های بهداشتی با دقت پیروی کنند تا از آسیب ناشی از این بیماری در امان باشند.

وی پایبندی به پروتکل های بهداشتی را مانعی قوی در برابر شیوع بیماری می داند و می افزاید: هرچه عادی سازی جامعه بیشتر و رعایت پروتکل ها کمتر باشد ، شیوع بیماری افزایش می یابد.

بیشتر بخوانید  اعمال شب‌ نوزدهم ماه مبارک رمضان

علوی گفت: در صورت استفاده از ماسک ، بهداشت شخصی ، خودداری از حضور در جمع های خانوادگی و مسافرت و حفظ فاصله اجتماعی ، از ابتلا به ویروس یا بیماری در امان خواهیم بود.

در حال حاضر 9 شهر در خوزستان به رنگ قرمز ، 9 شهر به رنگ نارنجی و 9 شهر به رنگ تاج زرد هستند.

دیدگاهتان را بنویسید