آیا نیروهای آمریکایی تا پایان سال 2021 عراق را ترک می کنند؟



مدیر مرکز مطالعات ایرانی عربی گفت: بر اساس مذاکرات اخیر بین مقامات واشنگتن و بغداد ، نوع ماموریت نظامی آمریکا در عراق بازتعریف شده است و ارتش آمریکا با مأموریت مشورتی به حضور خود در آن کشور ادامه می دهد. . ”

محمد صالح سدیانوی به ایسنا گفت: “در سال 2011 توافقنامه ای بین ایالات متحده و عراق امضا شد تا نیروهای آمریکایی از عراق خارج شوند.” این کشور بار دیگر نیروهای آمریکایی به درخواست دولت عراق وارد این کشور شدند و در نبرد علیه داعش شرکت کردند.

وی با اشاره به چهارمین دور مذاکرات راهبردی بین آمریکا و عراق در روزهای اخیر در واشنگتن و اخبار منتشر شده در این زمینه گفت: در جریان رایزنی های بین مقامات دو کشور ، هر دو به این نتیجه رسیدند که بازتعریف ماموریت نیروهای آمریکایی در عراق و این توافق در حال حاضر روی کاغذ است.

این کارشناس عراقی گفت که در طول این تعریف مجدد ، نیروهای آمریکایی در عراق باقی خواهند ماند ، اما این بار نه به خاطر جنگ ، بلکه به دلیل مشاور ماموریت وی گفت: “آنها مأموریت های جدیدی از جمله آموزش نیروهای عراقی خواهند داشت.” بلکه نوع ماموریت متفاوت است.

صادقیان گفت که در دوران ترامپ ، هنگامی که تعدادی از نیروهای آمریکایی از سوریه به شمال عراق منتقل شدند ، مقامات آمریکایی گفتند که این انتقال با هدف نظارت بر فعالیت های ایران در منطقه انجام شده است. این توافق اکنون مأموریت نیروهای آمریکایی را در بخش دیگری از سخنرانی خود تعریف می کند برای واکنش افراد و گروه های مختلف عراقی به این موضوع وی خاطرنشان کرد که کردها و سنی های عراق با خروج نیروهای آمریکایی از عراق موافق نیستند و دو سال پیش که پارلمان عراق قطعنامه خروج نیروهای آمریکایی از عراق را تصویب کرد ، کردها و سنی ها در آن شرکت نکردند. در این مورد موافق هستند و در میان گروه های شیعه در عراق که برای خروج نیروهای آمریکایی از این کشور تلاش می کنند ، قیام مردمی است ، اما برخی گروه ها در عراق با این گروه مخالف هستند زیرا معتقدند این موضوع به ضرر عراق است. خود آمریکایی ها می توانند کاری به ضرر عراق انجام دهند و آنچه را که در حال حاضر در افغانستان اتفاق می افتد تکرار کنند.

بیشتر بخوانید  فرماندار کنگاور: درآمد پایدار شهری مستلزم شهردار برنامه محور است

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید