وزیر خارجه عربستان از رئیس جمهور تونس دیدار کرد


به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس ، فیصل بن فرحان بن عبدالله آل سعود وزیر امور خارجه عربستان سعودی کمتر از یک هفته پس از برکناری نخست وزیر تونس ، رئیس جمهور تونس از وی استقبال کرد.

طبق گزارش ها روسیه امروزرئیس جمهور تونس در بیانیه ای اعلام کرد وزیر امور خارجه عربستان سعودی به پادشاه و وارث تاج و تخت این کشور تبریک گفت و تاکید کرد که ریاض به تصمیمات رئیس جمهور و هر آنچه مربوط به وضعیت داخلی تونس است احترام می گذارد. که مشکلات مدیریت را در نظر می گیرد.

وزیر خارجه عربستان سعودی همچنین گفت که کشورش به قدرت رهبران تونس برای غلبه بر وضعیت کنونی برای دستیابی به زندگی و رفاه معتبر اطمینان دارد و ضمن حمایت از امنیت و ثبات تونس ، برای مقابله با چالش ها در کنار این کشور ایستاده است.

این دیپلمات سعودی همچنین از جامعه بین المللی خواست تا از تلاش های تونس در این شرایط سخت اقتصادی و بهداشتی حمایت کنند.

رئیس جمهور تونس همچنین از ملک سلمان پادشاه عربستان سعودی و وارث تاج و تخت وی خواست تا در این زمینه کمک کنند ویروس کرونا وی از مردم تونس برای فراموش نکردن کمک های عربستان سعودی که نشانه عمق روابط تاریخی دو دولت برادر است ، تشکر کرد.

قیس سعید همچنین بر مسئولیت خود در دفاع از دولت تونس و مقابله با هرگونه تلاش برای حمله به آن تاکید کرد.

قیس سعید ، رئیس جمهور تونس ، هشام المشیشی ، نخست وزیر را برکنار کرد و یکشنبه شب با تصمیم ناگهانی تلویزیونی پارلمان را متوقف کرد.

بیشتر بخوانید  حقوق کارمندان و بازنشستگان دوباره افزایش می‌یابد؟

اعتراضات گسترده علیه دولت و احزاب مخالف در شهرهای مختلف تونس ، به ویژه در پایتخت ، روز یکشنبه برگزار شد.

در پی این اقدام سعید ، راشد الغنوچی رئیس پارلمان و رهبر جنبش انخدا و گروهی از نمایندگان مجلس صبح دوشنبه به پارلمان رفتند اما ارتش از ورود آنها به ساختمان پارلمان جلوگیری کرد.

الغنوچی ممنوعیت ورود آنها به پارلمان را محکوم کرد و از همه قانونگذاران خواست تا به مسئولیت های خود عمل کرده و از قدرت خود استفاده کنند ، اما اظهارات المشیشی پس از اعلام آمادگی برای کناره گیری از قدرت نشانه تسلیم شدن وی و جنبش بود. ”در آن برابر واقعیت بود.

رئیس جمهور تونس یکشنبه گذشته ابراهیم البرتاجی وزیر دفاع و حسنا بن سلیمان وزیر دادگستری را برکنار کرد.

سعید همچنین از دبیران این وزارتخانه ها خواست تا به عنوان مقامات دولتی به کار خود ادامه دهند.

رئیس جمهور تونس روز پنجشنبه همچنین مصونیت نمایندگان پارلمان این کشور را لغو کرد و همچنین از مردم کشورش خواست ضمن حفظ آرامش ، فریب شایعات و اقدامات تحریک آمیز را نخورند. وی بارها تأکید کرده است که همه اقدامات وی مشروطه است.

انتهای پیام


دیدگاهتان را بنویسید