اولین قرار ابراهیم رئیسی – خبر آنلاین



احمد توکلی ، رئیس دیده بان شفافیت و عدالت ، نوشت:

قرار اول

حل و فصل اقتصاد بحرانی کشور و معیشت نامناسب مهمترین وظیفه دولت است. چالش در این زمینه تنها اقتصاددانان باتجربه هستند که از ویژگی های مخرب مدل تحمیل شده توسط صندوق بین المللی پول و بانک جهانی به نام تعدیل اقتصادی آگاه هستند. و به جای تمرکز تنها بر رشد و رهایی عدالت در بازاری آلوده به انحصار و تبانی ، بی نظمی و نظارت ؛ رشد و عدالت باید موضوع کار آنها باشد. انتخاب معاون اول اقتصاددان با دانش علمی و با تجربه در امور کشور و متواضع بودن ، با دستان پاک ، ضد فساد ، نگران ، عوام گرا و اشرافی از نظر شخصیتی ، اولین و فوری ترین قدم شماست. حضور چنین شخصی به اتفاق جنابعالی مدیریت کابینه را منطقی تر و علمی تر می کند. این امر در حل اختلافات طبیعی بین وزیران ، به ویژه در مدیریت مسائل اقتصادی ، تأثیر بسزایی دارد. اولویت در تعیین معاون اول ، حداقل هنگام انتخاب یک تیم اقتصادی ، از یک مشاور قابل اعتماد و بصیرت برای شما مفید خواهد بود. به طور طبیعی ، این تیم از جمله اقتصاددانانی خواهد بود که شرایط فوق را برای معاون اول رئیس جمهور ، به ویژه اعتقاد و پایبندی به اقتصاد توسعه عدالت محور ، برآورده می کند. اقتصاددانان ایران و جهان در نگرش خود به عدالت به دو گروه تقسیم می شوند.

گروه اول ، با پیروی از سازمانهای مستقر در واشنگتن ، رشد را فقط به عنوان یک سیاست دولت تلقی می کنند و عدالت را یک موضوع ثانویه می دانند که مانع توسعه اقتصادی می شود. آنها استدلال می کنند که آثار خروج رشد در نهایت مشکل عدالت را حل می کند. گروه دوم اقتصاددانان ، که قبل از تاجگذاری در اقلیت بودند ، معتقد بودند و نشان دادند که بازار آزاد به طور خودکار مشکلات را حل نمی کند و وابستگی مطلق به مکانیزم بازار تلخ و بسیار ناعادلانه است و راه حل آن پذیرش شرایط است. اصالت عدالت آنها همراه با رشد گزارش می شوند. وعده های داده شده توسط کشورها به صندوق بین المللی پول و بانک جهانی مبنی بر تبدیل شدن به بهشت ​​آزادی و رفاه ، محقق نشده است ، اما در عوض باعث اختلافات درآمد بیشتر در شمال و جنوب ، فقر ، بیماری و ویرانی ، ناهنجاری های اجتماعی شده است. .

یک سال و نیم پیش ، سر کرونا ناگهان پیدا شد. بحران فراگیر جهانگیر و بحران های بسیار شدید اقتصادی و اجتماعی آن مانند زلزله ای در اقتصاد سرمایه داری نئولیبرال عمل می کند: بسیاری از نظریه های رشد محور سقوط کرده یا به طور خطرناکی کنار گذاشته شده اند. بسیاری از اقتصاددانان عجله دارند ، اما از ساختمانهای فروریخته اقتصاد نئوکلاسیک فاصله می گیرند. تاجی که جان میلیون ها نفر را گرفت و نان صدها میلیون نفر دیگر را در آشکارسازی کاستی های جامعه بشری و زمینه سازی برای درک نسبتاً مشترک از نیاز به اجتناب از اصالت ، به حداکثر رساندن سود و میل و عدالت واقعی ، باز کرد. اخلاق ، تفاهم و همکاری کشور و ایالت بین المللی ، همراه با ایجاد ثروت و سود ، خوشایند بودند. این بحران اکنون یک فرصت تاریخی برای نجات انسان و زمین محسوب می شود. اقتصاددانان در حال حاضر از تجدید نظر اساسی در نظام سرمایه داری با استفاده از کلماتی مانند “بازنشانی” ، “بازسازی” ، “بازآرایی” ، “بازسازی” ، “تحول” ، “اصلاحات” صحبت می کنند. تلاش برای تبدیل سرمایه سهامداران به سرمایه سهامداران در دستور کار قرار دارد. منظور از ذینفعان همه دسته هایی است که بر فرایند تولید و مصرف تأثیر می گذارد و تحت تأثیر قرار می گیرد: تامین کنندگان مواد اولیه ، کارگران ، مدیران ، سهامداران ، زنجیره تامین محصول ، مشتریان و در نهایت طبیعت! امروز ، درخواست تغییر از معابد نظام سرمایه داری (IMF ، WB ، WTO ، CEF ، …) و مجمع جهانی اقتصاد ، داووس (بزرگترین مرکز ثروت و قدرت) برای حمایت از جریان برخاسته است. از اقتصاد عادلانه این تحولات چشمگیر ، امید منطقی و واقع بینانه ای را برای اقتصادی سودجو و لذت طلب ایجاد می کند. که منجر به تخریب و تولید می شود دیگر جریان اصلی و رسمی اقتصاد نیست و به عنوان یک جریان اقتصادی اصلی و رسمی جای خود را به یک اقتصاد عادلانه ، فراگیر ، فراگیر و سبز می دهد.

بیشتر بخوانید  عجیب ترین و خنده دارترین پاسخ نامه های داوطلبان کنکور! + فیلم

همین مدل سی سال است که در ایران مورد استفاده قرار می گیرد. و مردم تلخی میوه های آن را چشیده اند. تحول بنیادین توصیف شده در سیستم سرمایه داری ، در صورت وقوع ، در روابط خارجی ما همگن تر است ، که احتمالاً هزینه تجارت را کاهش می دهد. مهمتر از همه ، این یک اثر ذاتی است ، یکی از آنها این است که راه را برای درک بین ما و اقتصاددانانی که قبلاً فقط بر رشد تمرکز می کردند ، هموار کند. نعمت این فهم آنقدر زیاد است که قدرت بینش و تجویز در زمینه اقتصاد را به نفع مردم دوچندان می کند.

سیاست اول

اولین قدم دولت ، اجرای سیاست م toثر برای حمایت از مظلومان است. واضح است که وقتی از شر این وضعیت غیرقابل قبول خلاص می شویم ، با تکیه بر ارزش ها و الزامات کشور ، درد علم و دانش را می شناسیم و از راه حل اساسی جلوگیری می کنیم. در غیر این صورت ، ما نمی توانیم سیاست حمایتی را در این بعد برای مدت طولانی ادامه دهیم و همچنین حق نداریم ادامه این وضعیت را بپذیریم. این درست است که راه نجات پایدار ، اصلاح حاکمان و فرمانروایان است ، که تنها با جمهوری خلق امکان پذیر است. اما اگر جهان چاق و شیرین نگرانی مردم ، اسلام و میهن را در گروهی از حاکمان کاهش دهد و آنها را از دین خدا و قوانین دموکراتیک کشور و از علم و عقل منحرف کند ، کار بیشتر به اینجا کشیده خواهد شد. بیش از نیمی از مردم این جمهوری برای یافتن راه حلی به حمایت فوری نیاز دارند و می توانند برای اصلاح دموکراتیک دولت و دولت تلاش کنند. درست مانند حادثه اورژانس ، اولین مرحله تزریق خون است.

بیشتر بخوانید  پیشنهاد جالب استاندار برای روزهای شدید آتش سوزی / اداره پلیس از چه کسانی انتقاد می کند؟

به مدت ده سال ، اقتصاد ایران از افزایش رکود تورمی رنج می برد که بر مردم تأثیر گذاشته و جان آنها را نجات داده است. به گفته امام علی (ع) ، آقای رئیسی ، مانند هر عالم و نخبه ای دیگر ، متعهد است که خداوند گرسنگی مظلومان و شکم مظلومان را برطرف نکند. وی همچنین در مبارزات انتخاباتی خود به مردم شریف ایران این تعهد را داد. فقر غذایی ، فقر بهداشتی ، فقر آموزشی ، تبعیض و فساد میلیون ها خانواده ایرانی را گرفتار کرده است و شهرت اسلام و جمهوری اسلامی در گرو نجات آنها از بردگی است. بحران کرونا و بحران اقتصادی و اجتماعی ناشی از آن رکود شدیدی را بر جهان تحمیل کرده است ، که در کشورهایی مانند ایران که قبل از بحران از فقر و نابرابری شدید رنج می بردند ، تأثیر دو چندان کرده و م moreثرتر شده است. آیا فکر می کنید رکود تورمی طی ده دوازده سال گذشته ، به دلیل جهل و بی کفایتی برخی از حاکمان و فساد دیوان سالاری و فشار شریرانه بیگانگان ، تاج مضاعفی برای ضعیفان برجای گذاشته است؟ اگر کسی فکر می کند که مردم ایران ادامه این روند را قبول دارند ، قطعاً در اشتباه هستند. باید به خاطر داشت که اگرچه هیچ کمکی برای فقرا نمی شد ، گرسنگان همیشه آنقدر قوی بودند که اعتراض کنند. رویدادهای خوزستان و چندین شهر در استانهای دیگر نشان داده است که وضعیت کنونی پتانسیل بالایی برای امنیت دارد. به همین دلیل است که از رئیس جمهور منتخب انتظار می رود ، با انجام تعهد خود به خدا و مردم ، سبدی از غذا ، درمان و آموزش را برای مستحقین تضمین کند. از آنجا که مصرف این اقلام ضروری و اجتناب ناپذیر است ، او باید سهمیه هایی را با کارت هوشمند ، غیر نقدی و نه سرانه ، بلکه متناسب با اندازه و درآمد هر خانوار اعمال کند. تحقیقات ناظران نشان می دهد که با تلاش های انجام شده در وزارت کار و فرصت های ارائه شده در وزارت ارتباطات و با کمک سازمان های مردم نهاد و نهادهای مذهبی ، این امر عملی است.

بیشتر بخوانید  با این روش لپ‌تاپ گم یا سرقت شده را به راحتی پیدا کنید

از نظر تجربی ، دستان ما پر است. جدا از تجربه زمان جنگ تحمیلی ، می توان از تجربیات بسیاری در سراسر جهان نیز درس گرفت. مانند توزیع تمبرهای غذایی از جنگ جهانی دوم تا به امروز بین آمریکایی های مستحق ، اندازه و پوشش این خدمات با چرخه رکود و رفاه در حال افزایش و کاهش است. بالاترین رقم در سال 2013 بود ، زمانی که آثار رکود و بحران ایالات متحده در سال 2008 به اوج خود رسید و دولت ایالات متحده 47 میلیون و 536 هزار تمبر غذا یا کمک غذایی اضافی برای کمک به گرسنگی و سوء تغذیه ارائه کرد. وی 79 میلیارد دلار به دولت خود پیشنهاد می کند.

اما صحبت درباره اینکه منابع مورد نیاز برای حمایت از مردم را از کجا بدست آوریم بی فایده است. منطق این گزاره مانند روز روشن است:

اگر رئیس جمهور منتخب بخواهد به وعده ای که خدا به او داده و عهدی که با مردم بسته است و احکامی که علی به مالک اشتر داده است عمل کند ، یا اگر می خواهد حقوق بشر را رعایت کند ، که مهمترین آنها شاید حق داشتن غذای کافی بهداشت و آموزش “، متعهد باشید ، هیچ شکی در مورد اقدام فوری وجود ندارد. هیچ کس نمی تواند در اولویت واضح تأمین بودجه ای که به مرگ و زندگی مردم در یک کشور یا حضور یا عدم حضور حاکمان آن ارتباط نزدیک دارد ، شک کند.

تمام هزینه های دیگر تنها پس از دریافت بودجه برای برآوردن نیاز حیاتی به حداقل غذا ، درمان و آموزش و همچنین نیاز حیاتی برای نجات جان هموطنان در مواجهه با بحران بی سابقه با تاج افزایش می یابد. سهمیه بندی نیز یک روش اجرایی برای دستیابی به اهداف اساسی است که در صورت لزوم در سراسر جهان استفاده می شود.

جناب آقای رئیسی! بدون تردید و قاطعانه اقدام کنید.

2727

دیدگاهتان را بنویسید