هزاران نفر از مراکشی ها برای رد سفرهای رژیم صهیونیستی مبارزه می کنند


به گزارش گروه بین الملل فارس ، هزاران تن از مراکشی ها با هشتگ “صهیونیست ها در کشور من استقبال نمی شوند” کمپین رسانه های اجتماعی را راه اندازی کرده اند.

به گزارش المیادین ، ​​این کمپین برای ابراز نارضایتی مراکشی ها از استقبال از اولین تورهای رژیم صهیونیستی در مراکش آغاز شد.

مقامات مراکشی بدون رای گیری در مورد موضوع عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در پارلمان این کشور تحت فشار آمریکا از سرگیری روابط با تل آویو در سال 2020 خبر داده اند.

اسرائیل ایر یکشنبه گذشته پرواز مستقیم خود از تل آویو به مغرب را اعلام کرد. پرواز مسافری برای اولین بار پس از توافق.

تالی لیبوویچ ، سخنگوی خطوط هوایی به خبرگزاری فرانسه گفت که 100 مسافر در این پرواز حضور دارند و به زودی سه پرواز در هفته انجام می شود.

هفته گذشته یائر لاپید ، وزیر خارجه اسرائیل ، قصد خود را برای سفر به مراکش در اوایل ماه اوت ، پس از اولین پرواز اعلام کرد.

اولین پرواز مستقیم از تل آویو به رباط در دسامبر 2020 انجام شد و تعدادی از دیپلمات های اسرائیلی برای امضای چندین قرارداد در زمینه های مختلف به مغرب سفر کردند.

حدود 3،000 یهودی در شمال غربی و 700،000 یهودی مراکشی در سرزمین های اشغالی زندگی می کنند.

روابط بین مراکش و رژیم صهیونیستی از سال 2000 پس از آغاز انتفاضه دوم فلسطین که در دسامبر سال گذشته از سر گرفته شد ، متشنج شد و مراکش چهارمین کشور عربی پس از امارات ، بحرین و سودان بود که روابط خود را با این رژیم در سال 2020 عادی کرد. .

بیشتر بخوانید  تشریفات و فضایل عید شب و روز عید - اخبار دین ، ​​قرآن و اندیشه - اخبار فرهنگی تسنیم

انتهای پیام


دیدگاهتان را بنویسید