موج جدیدی از قیمت گاز در بازار جهانی



قیمت گاز طبیعی در اروپا و آسیا به دلیل محدودیت عرضه و تولید در اروپا و کاهش صادرات از روسیه افزایش یافته است.

به گزارش ایسنا فایننشال تایمز ، گزارشی از افزایش قیمت ها پیش بینی می کند که کمبود عرضه در هفته های آینده تشدید شود.

در اروپا ، قیمت گاز طبیعی برای اولین بار به 40 یورو در هر وات ساعت افزایش یافت و قیمت گاز در انگلستان به رکورد بالای 16 سال رسید. این قیمت معادل 14 دلار در هر میلیون واحد حرارتی انگلیس (mmBtu) است. در آسیا ، قیمت گاز به ازای هر میلی متر بشکه به 15 دلار رسیده است.

تحلیلگران پیش بینی می کنند که وضعیت قیمت ممکن است بدتر شود. تام مارزک منسر از مشاوره ICIS به فایننشال تایمز گفت: “فرصت های زیادی برای عرضه جهانی گاز طبیعی وجود ندارد.” در واقع روسیه تنها منبع تأمین است ، اما ما نمی دانیم که عرضه های بعدی از چه زمانی آغاز می شود. بنابراین معامله گران در سراسر جهان ، از ژاپن تا برزیل ، شروع به نظارت بر قیمت های اروپا کردند.

تقاضای جهانی برای گاز طبیعی بهبود یافته است و بهبود اقتصادی تنها عامل نبوده است. به عنوان مثال در برزیل ، واردات گاز مایع شده (گاز مایع) به دلیل خشکسالی به سطح بی سابقه ای رسیده است ، که این امر باعث کاهش ظرفیت این کشور برای تولید برق آبی شده است. در اروپا ، زمستان های طولانی مخازن گاز تخلیه شده است که هنوز پر نشده اند. در آسیا ، بهبود اقتصادی قوی ، همراه با پیک تقاضای فصلی در تابستان ، منجر به افزایش قیمت ها شده است.

بیشتر بخوانید  مهم ترین اخبار در باره دریافت سهام عدالت جدید

با توجه به قیمت نفت ، این خبر خوبی برای برخی است. میانگین صادرات گاز طبیعی مایع به ایالات متحده در نیمه اول سال جاری به طور متوسط ​​9.6 میلیارد فوت مکعب در روز بود که یک رکورد جدید است. آسیا بزرگترین مقصد صادرات گاز مایع از ایالات متحده از ژانویه تا مه 2021 بود که 46 درصد صادرات گاز مایع ایالات متحده را تشکیل می داد. اروپا پس از آسیا با 37 درصد دومین مقصد بزرگ صادرات گاز مایع به ایالات متحده است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید