تعداد کل پزشکی قانونی پذیرفته شده بیش از 3000 است


به گزارش ایرنا ، موج تاج پنجم در مازندران همچنان با سرعتی چشمگیر در حال افزایش است و از تمام رکوردهای تاج در 14 ماه گذشته در این استان پیشی گرفته و به نظر می رسد پس از حدود 40 روز هنوز فاصله زیادی تا رسیدن به بالای تاج پنجم.

آخرین آماری که از سوی دانشگاه های علوم پزشکی مازندران و بابل منتشر شده نشان می دهد که تعداد بیماران تاج پذیر در مراکز درمانی استان اکنون به 3،036 رسیده است که از این تعداد 918 نفر در مراکز درمانی بابل و 2 هزار و 118 نفر دیگر در 21 بیمار دیگر بستری هستند. شهرها و مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران. تعداد بیماران بستری در کرونر و موقت در شهر آمل بیش از 800 نفر بود.

بیشترین تعداد پذیرش در بیمارستان های عروق کرونر مازندران در موج چهارم 1644 ، در موج سوم 1416 ، در موج دوم 1913 و در موج اول حدود 2300 بود ، اما موج پنجم با طرف هند هنوز در نقطه قرار داشت. پیک نرسید ، او همه این رکوردها را برای مازندران شکست.

تعداد بستری شدن های کرونر در مازندران هنوز در حال افزایش است ، در حالی که این استان در مجموع حدود 4500 تخت در بیمارستان های دولتی و خصوصی دارد. کارشناسان بهداشت و مأمورین بهداشتی مازندران پیش بینی کرده اند که با ادامه روند فعلی ، این استان روزهای بسیار سخت تری را تجربه خواهد کرد.

در حال حاضر ، طبق آخرین برآوردهای انجام شده توسط سیستم ماسک ، 20 شهر از 22 شهر مازندران در وضعیت تاج قرمز قرار دارند. در آخرین ارزیابی از این سیستم که دیروز پنجشنبه منتشر شد ، پنج شهر از این شهرها رنگ نارنجی خود را از دست داده و قرمز شده اند.

بیشتر بخوانید  تیپ متفاوت و اروپایی غور خیراندیشا در کنار دخترش در خارج از کشور / فیلم

البته در طرح جدید رنگ تاج برای برخی از شهرهای مازندران قرمز تیره یا آبی در نظر گرفته شده است که نشانگر وخامت اوضاع در این استان است. دکتر قاسم جنابابایی ، معاون وزیر بهداشت ، همچنین روز جمعه گفت که موج پنجم تاج در استانهای شمالی سنگین تر از سایر مناطق کشور است.

همچنین ، تعداد کشته شدگان تاجگذاری در مازندران در این ماه به 129 نفر و از ابتدای سال جاری تا هشتم مرداد 891 نفر با اضافه شدن 21 نفر دیگر در 24 ساعت گذشته رسیده است.

تعداد کل پزشکی قانونی پذیرفته شده بیش از 3000 است

موج عظیم تاجهای دلتا در مازندران در مدت یک ماه به حدی افزایش یافت که تعداد تختهای اشغال شده برای مراقبت از بیماران کرونر بیمار در مراکز درمانی مازندران که در ابتدای موج پنجم 74 تخت بود ، اکنون به 380 تخت افزایش یافته است.

افزایش روزافزون بیماران کرونر و بیماران بستری در مازندران ، مسئولان برخی از شهرها از جمله بابل را به فکر تأمین محل اسکان موقت بیماران کرونر سوق داده است. به گفته مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مازندران ، ظرفیت بیمارستان های برخی از شهرها مانند آمل و گائمشهر تقریباً پر است و بنابراین برخی از بیماران شرایین کرونر که باید به طور موقت در مراکز درمانی معالجه شوند مجبورند در راهروها منتظر بمانند تا دریافت کنند. خدمات

ظرفیت تخت های بیمارستانی در مازندران تکمیل شده است ، در حالی که هزاران فرد مبتلا به بیماری عروق کرونر در حال حاضر پس از مشورت با پزشکان در خانه های خود تحت درمان هستند. تعداد بیماران سرپایی روزانه با علائم کرونر در مراکز درمانی مازندران بیش از هشت هزار نفر است. تخمین زده می شود که حداقل 50٪ از این افراد از نظر مزمن مثبت هستند.

بیشتر بخوانید  این شرط نباید مشترک باشد - آژانس مهر نیوز اخبار ایران و جهان

روند رو به رشد تعداد بیماران تاج دار در مازندران در موج پنجم پس از حدود یک ماه ، روند نزولی از 20 ژوئن آغاز می شود و در 29 ژوئیه آمل اولین شهری است که در موج پنجم سرخ می شود. سه روز بعد ، سه شهر دیگر قرمز شد و تعداد شهرهای قرمز مازندران به چهار شهر رسید. این روند رو به رشد در 6 ژوئیه ، تعداد مناطق قرمز مازندران به 9 شهر و در 9 ژوئیه ، رنگ قرمز تاج بر 13 شهر مازندران حاکم شد. با اضافه شدن تنكابن و بابلسر به شهرهای سرخ مازندران در 14 ژوئیه ، تعداد مناطق سرخ مازندران به 15 شهر افزایش یافت. روز پنجشنبه ، 28 آگوست ، همچنین گزارش شد که تعداد شهرهای سرخ مازندران به 20 شهر رسیده است.

موج پنجم تاج در مازندران و همچنین در سراسر کشور به علت شیوع ویروس کرونا ویروس یا دلتا هند است که سرعت انتقال آن بسیار بیشتر است و کودکان و نوجوانان را تحت تأثیر قرار می دهد. تاکنون این کشور تاج کلیه رکوردهای ثبت شده توسط واخان و کشورهای انگلیسی در مازندران را شکسته و همچنین زیر سایه غفلت مردم و سفرهای بی شمار گردشگران و گردشگران به مازندران ، آمار تاج به سرعت در حال افزایش هستند.

دیدگاهتان را بنویسید