مرغ با کارت ملی داده شد / خریداری شد


مرغ با کارت ملی داده شد / خریداری شد

MeetNews این مرغ در برخی از شهرهای جنوبی از جمله کشم توزیع می شود و به ازای هر نفر فقط یک قطعه مرغ با کارت ملی به او داده می شود. رئیس اتحادیه پرورش دهندگان مرغ گوشتی اعلام کرد که تولید مرغ در شرایط دشواری قرار دارد.

قیمت مرغ در برخی از شهرها بیش از 45000 تن در هر کیلوگرم است. این در شرایطی است که فعالان صنعت مرغداری می گویند اوضاع دام و خوراک و مرغ وخیم است و احتمالاً بازار در نیمه دوم سال با مشکلات جدی تری روبرو خواهد شد.

علاوه بر افزایش چشمگیر قیمت مرغ ، برخی گزارش ها حاکی از آن است که مرغ دوباره در برخی از شهرهای جنوبی کمیاب شده است. به عنوان مثال ، در حال حاضر در جزیره کشم مرغ وجود ندارد و بسیاری از فروشگاه های مرغداری در این جزیره به دلیل کمبود مرغ تعطیل هستند.

برخی از فروشندگان مرغ در تهران نیز می گویند که به دلیل کمبود غلات ، جوجه ریزی نسبت به ماه های گذشته کاهش یافته است.

در همین رابطه رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی گفت: میزان جوجه ریزی کاهش نیافته است. در عوض ، وزن مرغ ها کاهش یافته است ، به عنوان مثال ، در گذشته در هر پنج کیلوگرم دو مرغ تولید می شد. اکنون این پنج کیلوگرم به سه مرغ رسیده است.

محمد یوسفی افزود: نه تنها جزیره کشم بلکه بسیاری از مغازه ها در ویترین های خود مرغ ندارند و به دلیل تحریم یا خوراک مرغ وارد نمی شود و یا از کیفیت لازم برخوردار نیستند و همین امر باعث شده مرغداران مرغ های خود را به کشتارگاه زودتر “

بیشتر بخوانید  آلمان: اعتراض به محدودیت‌های کرونایی (عکس)/ درگیری با پلیس و بازداشت 600 نفر

قیمت مرغ 45000 تن بود
شنیده ها حاکی از آن است که قیمت مرغ در برخی از شهرها به 45 هزار تن رسیده است ، در حالی که قیمت مصوب مرغ 24 هزار و 900 تن است.

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی توضیح داد که مرغداری ها نباید بیش از 35000 تن مرغ بفروشند. مرغ های خرد شده در تهران 45000 تن به فروش می رسند اما فروشگاه ها نباید بیش از 35000 تن مرغ بفروشند.

یوسفی گفت: افزایش قیمت مرغ احتمالاً طی روزهای آینده ادامه خواهد داشت و باید منتظر ماند و دید دولت جدید برای واردات و توزیع خوراک دام و طیور چه برنامه هایی دارد.

ناصر نبی پور ، رئیس استان تهران ، اتحادیه مرغ های تخمگذار ، نیز به رادیو آزادی گفت: “فشار ناشی از کمبود دام و افزایش هزینه های دیگر باعث کاهش پرورش طیور شده است ، که باعث کاهش عرضه تخم مرغ در ماه های آینده خواهد شد.”

دیدگاهتان را بنویسید