واکنش چین در برابر تحریکات دریایی انگلیس


به گزارش گروه بین الملل آژانس فارس ، وزارت دفاع چین روز جمعه در مورد اقدامات تحریک آمیز ناو هواپیمابر انگلستان دریای چین جنوبی هشدار داد.

به گفته روزنامه “روزنامه گاردینوو کیانگ ، سخنگوی وزارت دفاع چین ، گفت کشورش به آزادی دریانوردی در آبهای بین المللی احترام می گذارد ، اما به شدت با فعالیتهایی که اهداف تحریک آمیز را دنبال می کنند مخالف است.

وی گفت: “این هرگز نباید تلاشی برای ایجاد بی ثباتی در منطقه باشد.” [این اقدامات] “شامل همکاری های نظامی اخیر بین انگلیس و ژاپن است.”

سخنگوی وزارت دفاع چین گفت: نیروی دریایی چین تمام اقدامات لازم را برای مقابله با چنین رفتاری انجام خواهد داد.

علاوه بر این ، روزنامه چینی “گلوبال تایمز” روز جمعه با اشاره به این جنبش ها نوشت: “ایده اساسی حضور انگلیس در دریای چین جنوبی خطرناک است.”

آفرودیت گزارش داد: “اگر لندن تلاش کند حضور نظامی خود را در منطقه با اهمیت ژئوپلیتیکی تقویت کند ، فقط وضعیت فعلی منطقه را مختل می کند و اگر اقدام واقعی علیه چین انجام شود ، شکست خواهد خورد”.

وزارت دفاع انگلیس اخیراً گفته است که ناوگان همراه ناو هواپیمابر “کوئین الیزابت” مستقیم ترین مسیر را برای تمرین با متحدان خود انتخاب کرده است.

وزیر دفاع انگلیس بن والاس گفت: “همانطور که میل به قدرت در منطقه هند و اقیانوس آرام را می بینیم ، ما متعهد هستیم که با شرکای خود در آن منطقه برای محافظت از ارزش های دموکراتیک ، مقابله با تهدیدها و حفظ امنیت ملت های خود همکاری کنیم.” من خواهم بود. “

بیشتر بخوانید  نامزدهای متخلف انتخابات ملزم به جبران خسارت اموال عمومی هستند - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش گاردین ، ​​وزارت دفاع چین هشدار داد که انگلیس قصد دارد امسال دو کشتی جنگی دیگر به دریای چین جنوبی بفرستد.

به گفته والاس ، دو کشتی جنگی انگلیسی “Spy Ehmas” و “Ehhama Tamar” برای پشتیبانی از عملیات در ژاپن ، استرالیا ، سنگاپور و احتمالاً ایالات متحده اعزام می شوند.

ناو هواپیما بر ملکه الیزابت انگلیس و گروهش روز سه شنبه بدون توجه به هشدارهای چین وارد آبهای دریای چین جنوبی شدند. این ناوگان به ناوگان دریایی آمریكا و استرالیا پیوسته است كه گفته می شود آماده تردد دریایی ایمن در این منطقه حساس هستند.

پیش‌تر وزارت امور خارجه چین هشدار داده است كه دولت چین به آزادی ناوبری و پرواز در نزدیكی این كشور احترام می گذارد و هر كشوری می تواند در چارچوب قوانین بین المللی از آن لذت ببرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین افزود پکن “به شدت با استفاده از زور علیه چین مخالف است” و استقرار ناو جنگی انگلیس در آبهای آسیا “حاکمیت و امنیت چین را تهدید می کند و صلح و ثبات منطقه را تهدید می کند.”

انتهای پیام /


دیدگاهتان را بنویسید