نصب تجهیزات کنترل در مرز ماهیرود تا پایان سال – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



طبق گزارش ها گزارشگر بیشترحمید ملانوری جمعه شب در بازدید از مرز ماهیرود اظهار داشت: یکی از اقداماتی که با جدیت در استان دنبال می شود ، نصب دستگاه XREY برای سرعت بخشیدن به کارهای مرزی است.

وی ادامه داد: در همین راستا امروز عملیات اجرایی ساخت کانتینر برای تونل ها برای تصاویر کانتینرها (XREY) در مرز ماهیرود آغاز شد.

وی با بیان اینکه این سوله در زمینی به مساحت حدود 1000 متر مربع احداث می شود ، افزود: گمرکات استان برای ساخت دستگاه بازرسی اشعه ایکس با یک شرکت دانش بنیان قرارداد منعقد کرده اند.

به گفته وی ، این سیستم با سرمایه گذاری 700 میلیارد ریال تا پایان سال در مرز ماهیرود نصب و به بهره برداری می رسد.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: این دستگاه ضمن کاهش هزینه ها ، با کنترل 120 کامیون در ساعت باعث افزایش حجم مبادلات مرزی و ترانزیت کالا می شود.

وی در ادامه به پروژه ساخت مرز در مرز ماهیرود اشاره کرد و افزود: با همکاری و تعامل بزرگراه ها و حمل و نقل جاده ای ، گمرک ، سازمان همکاری شهرداری و منطقه ویژه اقتصادی ، ساخت مرز باید توسط هفته آینده و رسیدن به عمل جراحی.

ملانوری ضمن تشکر از اقدامات انجام شده در این پروژه ، به نواقص موجود اشاره کرد و گفت: با تسریع در روند اجرا ، شاهد استقرار سریعتر مرز در این ساختمان خواهیم بود.

استاندار خراسان جنوبی مرز را یکی از محورهای اقتصادی و توسعه استان خواند و گفت: همه باید تلاش کنیم تا از این موتورها نهایت استفاده را ببریم.

بیشتر بخوانید  اجرای پروژه های ملی در رودخانه بختیاری به کنترل سیل کمک می کند و امید به زندگی در دریاچه Des را افزایش می دهد

ملانوری از مرز 331 کیلومتری استان به عنوان افغانستان به عنوان ورودی برای توسعه مبادلات مرزی کشور یاد کرد و گفت: طبق آمار گمرکی در حال انجام این استان ، با وجود همه مشکلات ناشی از تحریم ها ، گسترش سلاح های هسته ای ویروس کرونا و حوادث افغانستان ، حجم مبادلات مرزی در ماهیرود در حال افزایش است.

وی با تشکر از همه دستگاه های متولی در دستیابی به این موفقیت خاطر نشان کرد: اصرار ما بر فعال سازی موتورهای توسعه از جمله مرز فقط به نفع مردم دهات است.

به گفته وی؛ یکی از برنامه های جدی ما برای استفاده بهتر از منابع و ذخایر ، بهبود اشتغال ، معیشت ، درآمد و رفاه مردم است.

دیدگاهتان را بنویسید