لزوم توجه به استراتژی آگاه سازی کارشناسان دانشگاهی در مورد عواقب سو abuse مصرف مواد مخدر



معاون فرهنگی و امور اجتماعی وزارت علوم در سومین کنفرانس ملی “پیشگیری از سوuse مصرف مواد مخدر در صنعت” استراتژی ها و رویکردهای مختلف در مواجهه با گسترش مصرف مواد مخدر در صنعت را برشمرد و گفت که از جمله این استراتژی ها چه ما به عنوان یک سیستم تأکید می کنیم آموزش عالی استراتژی آموزش و آگاهی است.

به گزارش ایسنا ، دکتر غلامرضا غفاری در این همایش با اشاره به تغییرات و تحولات پیش روی جوامع بشری گفت: بدیهی است که به دلیل این تغییرات ، نوع سیستم انگیزه و شخصیت بازیگران اجتماعی از نظر روحی و روانی تغییر خواهد کرد. .

دکتر غفاری افزود: به همین دلیل ، تحقیقات متخصصان در زمینه های مختلف اجتماعی در ابعاد نظری ، سیاسی و عملی برای امکان ارتقا of سلامت اجتماعی در محیط های دانشگاهی و غیر دانشگاهی مورد نیاز است.

معاون وزیر فرهنگ و امور اجتماعی وزیر بهداشت با اشاره به شیوع مواد مخدر در صنعت گفت: متأسفانه ما شاهد رشد سریعتر سرعت در این زمینه هستیم ، به ویژه در هدف قرار دادن جمعیت جوان تر و نسل جوان. این به دلیل کنجکاوی است از این سنین “و روندهایی که از انواع این داروها ناشی می شود.

وی گفت: “در فرمول بندی ذهنی برخورد با این نوع مواد ، ما با تناقض روبرو هستیم که از یک طرف استفاده از این مواد را به عنوان راه حل و راه حل مشکل معرفی می کند و از طرف دیگر صورت مسئله یا مشکل و این پارادوکس. تحقیقات لازم توسط متخصصان در این زمینه و راه حلی برای اقناع مردم در مورد عواقب شدیدی که انتظار می رود بر سیستم شخصی ، فرد و رفتار بیرونی تأثیر بگذارد ، مورد نیاز است.

بیشتر بخوانید  صورت خونین و کبود مهران مدیری در دعوا

وی افزود: از سوی دیگر ، یک زمینه فردی و اجتماعی و یک زمینه با توجه به این مواد وجود دارد که باعث چرخش افراد می شود. در بعد فردی این زمینه ها می توان به سوonتفاهم ها در مورد نقش دارو ، افزایش ضریب هوشی ، آرام بخشی ، سرگرمی و مشکلات فراموشی و همچنین در بعد اجتماعی اشاره کرد که نوعی هماهنگی اجتماعی است که یکی از این موارد است. مربوط به روانشناسی اجتماعی است. اما بدیهی است که با وجود همه اینها عواقب منفی برای مصرف کننده به همراه دارد.

معاون وزیر علوم در بخشی دیگر از سخنان خود به راهبردهای موجود در برابر گسترش مصرف مواد مخدر در صنعت پرداخت و آنها را در چهار محور ذکر کرد که عبارتند از: مسدود کردن ، تشنج و کنترل دقیق ؛ پیگرد قانونی و محکومیت تولیدکنندگان و توزیع کنندگان آگاهی و آموزش مردم در مورد خطرات موجود در این زمینه ؛ درمان بیماران

دکتر گافری تأکید کرد: از میان راهبردهای ذکر شده ، آنچه به عنوان یک سیستم آموزش عالی بر آن تأکید می کنیم ، استراتژی آموزش و آگاهی است.

وی با بیان اینکه اجرای استراتژی آموزش و آگاهی در مورد داروهای صنعتی به پنج جنبه بستگی دارد ، افزود: این جنبه ها شامل نهاد دانشگاه ، اداره بهداشت ، خانواده ، موانع بیرونی و مسائل حاکمیتی است.

معاون وزیر علوم تأکید کرد: نهاد دانشگاه می تواند هم در بخش بالینی و هم در آموزش در فرمول بندی و به اشکال مختلف نقش داشته باشد ، زیرا یکی از مهمترین اقدامات سیستم آموزشی تقویت قدرت خود مراقبتی است و مراقبت و برگزاری چنین همایش هایی فرصتی برای ایجاد تعامل فکری و برقراری ارتباط دانشگاهی و بین بخشی برای اتخاذ مناسب ترین استراتژی ها برای ارتقا سلامت اجتماعی است.

بیشتر بخوانید  مکاتبه فدراسیون فوتبال با شرکت‌های مورد تائید فیفا برای VAR

طبق اعلام اداره کل روابط عمومی وزارت علوم ؛ وی در پایان ابراز امیدواری کرد که با همفکری و همکاری علمی و تجربی متخصصان و متخصصان این حوزه بتوان راهکارهای عملی و سیاسی را به نهادهای شرکت کننده و مسئول پیشنهاد داد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید