گمانه زنی ها در مورد “بورس سهام” در نیمه دوم ماه اوت


مهدی بیاتمانش روند معاملات بورس اوراق بهادار را تا پایان مرداد ماه پیش بینی کرد و گفت: طبق پیش بینی های صورت گرفته در ماه آگوست شاهد دو روند بلند مدت و کوتاه مدت در معاملات بورس خواهیم بود.

طبق گزارش ها صبحگاه به گزارش ایرنا ، یک کارشناس بازار سرمایه گفت: روند جذب نقدینگی به بورس باید در نیمه دوم مرداد ماه ادامه یابد.

مهدی بیاتمانش روند معاملات بورس اوراق بهادار را تا پایان مرداد ماه پیش بینی کرد و افزود: طبق پیش بینی های صورت گرفته ، در ماه آگوست شاهد دو روند ممکن بلند مدت و کوتاه مدت در معاملات بورس خواهیم بود.

وی روند بلند مدت معاملات بورس اوراق بهادار را ارزیابی کرد و افزود: با توجه به کاهش شاخص سهام طی یک سال گذشته ، لازم است تا حدی اعتماد به نفس دولت تقویت شود تا شاهد ورود مجدد نقدینگی در این بازار “

بیاتمانس ادامه داد: روند صعودی بازار در ماه گذشته که شاخص بورس از یک میلیون و 3 هزار واحد به یک میلیون و 3 هزار واحد رسید ، پیش بینی می شود که شاخص بورس نیز بر اساس پیش بینی ها پیش بینی شود در پایان ماه اوت ، حداقل یک میلیون و 40 هزار واحد وارد کانال می شوند.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: سیاست اصلی دولت برای ادامه روند صعودی در بازار باید در ماه آگوست اجرا شود ، معلوم می شود حداقل چند ماه طول می کشد تا این اتفاق در بازار بیفتد.

بیات منش خاطرنشان کرد: عوامل سیاسی و سیاست های توسعه اشتغال و مسکن که توسط رئیس جمهور تازه انتخاب شده وعده داده شده ، زمینه را برای افزایش رونق سیاست های پولی فراهم می کند که می تواند تا حدی به شاخص کمک کند. “

بیشتر بخوانید  سکانسی از دی‌کاپریو که در فیلمنامه نبود | دی‌کاپریو به جای کارگردان مبهوت کات داد +ویدئو

این کارشناس بازار سرمایه احتمال آغاز مذاکرات سیاسی برای رفع تحریم ها را عامل دیگر افزایش شاخص بورس در ماه آگوست دانست و افزود: “رونق تولید در شرکت ها عامل مهمی در نمایش گزارش های واقعی برای شرکت ها محسوب می شود.” – فعالیت ماهانه . “بودن.

وی ادامه داد: کاهش سرعت ویروس کرونا در جهان یکی دیگر از عوامل مثبتی است که منجر به بهبود رونق اقتصادی در بازارهای داخلی و جهانی ، افزایش تقاضا برای کالاها و رشد و سودآوری شرکت ها می شود.

بیات منش اظهار داشت: رفع بلاتکلیفی در بازار ارز ، پایبندی به چارچوب شفافیت و انسجام بازار ارز از جمله موارد مهمی است که می تواند نقطه عطفی برای دولت سیزدهم محسوب شود.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه خطرات موجود در بازار از جمله خطرات سیستمی است و باعث شده است که کلیه سهام موجود در بازار قابلیت رشد داشته باشند ، گفت: بیشتر سهام موجود در بازار به رشد خود ادامه می دهند مگر اینکه قانونی و مدیران بازار شرکتها برخی اقدامات را انجام داده و زمینه ظهور یا سقوط شرکتها را فراهم می کنند ، این باعث می شود سهام برخی از شرکتها از تحرکات بازار دوری کنند ، اگرچه کارکنان بازار سهام می توانند نقش هماهنگی داشته باشند. روند بازار و حرکت شرکت ها

وی به خطرات تهدیدآمیز معاملات بورس اوراق بهادار اشاره کرد و افزود: باید برای افزایش حجم و ارزش روز معاملات از میانگین پنج هزار میلیارد تن در تیر ماه به بالای 3 هزار میلیارد تن اقدام شود.

بیشتر بخوانید  واکنش لاپید از بیانیه ضد ایرانی تروئیکای اروپایی

این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: خروج نقدینگی از بازار سرمایه و ورود آن به بانک یا بازارهای دیگر و مشاهده حقوق های کلان در بازار سرمایه برای تأمین اعتبار اجرای پروژه ها و برنامه ها از دیگر خطرات تأثیرگذار بر معاملات در این بازار است. .

روند معاملات سهام در ماه جولای

وی در ادامه با اشاره به روند معاملات بورس در تیرماه افزود: معاملات بورس اوراق بهادار در تیرماه بیشتر تحت تأثیر عوامل سیاسی ناشی از انتخابات ریاست جمهوری ، جو حاکم بر کشور و امید به آینده بود.

بیات منش گفت: رشد حدود 12 درصدی شاخص کل و ادامه تقاضا برای مواد اولیه جهانی از جمله فلزات اساسی و تصفیه روغن ، افزایش قیمت نفت ، ثبات نسبی نرخ ارز و برگزاری جلسات شرکت از جمله عوامل تأثیرگذار در بازده روند صعودی به سمت معاملات سهام.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: از نظر فنی ، عبور برخی از سهام در برابر مقاومت در تیر ماه منجر به رشد بیشتر شاخص کل و صنایع حاضر در بازار در نیمه دوم ماه اوت خواهد شد.

وی اظهار داشت: امیدواریم با اقدامات اولیه در دولت بعدی برای حل مشکلات بورس و تأمین نقدینگی در سمت حقوقی بازار ، شاهد افزایش حداقل دو تا سه برابر حجم و ارزش معاملات بازار سهام “

بیات منش تاکید کرد: بیشترین حجم معاملات اوایل تیرماه مربوط به خودروها و قطعات ساخته شده توسط بانک ها و م institutionsسسات اعتباری و فلزات اساسی و سیمان بود.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: همچنین در ماه جولای ، فرآورده های نفتی ، لاستیک و پلاستیک ، خودرو ، قطعات ، مواد و داروسازی بیشترین سابقه تجارت را دارند.

بیشتر بخوانید  تصویری دیدنی از تولد پیرترین مرد جهان

شاخص کل بورس اوراق بهادار در تهران در پایان معاملات هفته گذشته (چهارشنبه ، 5 مرداد) در کانال 1.3 میلیون واحدی ادامه یافت و با پنج هزار واحد افزایش ، به یک میلیون و 316 هزار واحد و زیر یک درصد رسید. .

شاخص کل بورس اوراق بهادار در تهران در پایان معاملات هفته گذشته ، در ادامه روند صعودی خود ، با افزایش پنج هزار واحدی نسبت به هفته قبل ، رقم یک میلیون و 316 هزار واحد را گزارش کرد.

دیدگاهتان را بنویسید