توافقنامه ایران و سوریه را برای سه ماه آینده اجرا کنید


به گزارش خبرنگار پارلمانی آژانس فارس محمد باقر گالیباف در پایان سفر خود به کشور سوریه وی به خبرنگاران گفت: “امروز مهمترین مسئله در سوریه مسائل اقتصادی است و بدون شک این موضوع یک فرصت اقتصادی است.” حالت خوبه برای جمهوری اسلامی ایران مهم است که امروز از این فرصت اقتصادی نهایت استفاده را ببرد ، همانطور که به سوریه در حمایت از سوریه در طول جنگ برای مبارزه با تروریسم کمک کرد.

رئیس مجلس وی گفت: علاوه بر شرکتهای دولتی ، مهمتر اینکه ، شرکتهای خصوصی نیز وجود دارند که قبلاً در سوریه بوده اند و فرصتهای اقتصادی موجود برای بخش خصوصی در سوریه را بررسی می کنند.

وی افزود: در این سفر لازم بود که با توافق نامه جامع قبلی که بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری عربی سوریه به امضا رسیده بود ، زمینه های لازم مورد بحث و بررسی قرار گیرد و تأیید نهایی حاصل شود.

کلیباف خاطرنشان کرد: در این سفر جلسات مهم با آقای بشار جلساتی بین بشار اسد رئیس جمهور سوریه و نخست وزیر وی ، رئیس پارلمان و وزیر امور خارجه و همچنین وزیر امور خارجه آنها برگزار شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: علاوه بر این ، ما جلسه مفصلی با تاجران ایرانی و سوری داشتیم و تصمیم بر این شد که بحث های این سفر تا سه ماه آینده به پایان برسد. یک سال بین ایران و سوریه حاصل شد و نیم سال پیش ، باید اجرا شود و سرانجام پارلمان های هر دو کشور باید آن را تصویب کنند.

بیشتر بخوانید  مهلت دریافت کارت برای کنکور ارشد گروه پزشکی تا ساعت 21 تمدید شد - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

در جریان …


دیدگاهتان را بنویسید