کاهش 70 درصدی بدهی خودروی سایپا به مشتریان – آژانس مهر اخبار ایران و جهان



طبق یک گزارش تجاری خبرگزاری مهر به گفته سایپا ، اگرچه صورت های مالی منتشر شده برای عملکرد سایپا در سال 1999 زیان انباشته 12 تریلیون تومانی را نشان می دهد ، اما یک بررسی تخصصی و تخصصی تر درباره عملکرد این گروه خودروسازی نشان می دهد که حداقل در دو سال گذشته روند رو به رشد و نتایج مثبت و حتی ارزشمند را در مناطق تحت مدیریت مدیریت سایپا بهبود بخشید و گزارش داد. از آنجا که ضرر و زیان در کارنامه 99 ساله سایپا کاملاً به دلیل قیمت های منظم محصولات است ، می توان گفت که اگر اقدامات مدیریت سایپا برای انضباط مالی ، توسعه محصول و افزایش تولید و عرضه نبود ، ضررهای بسیار بیشتری گزارش می شود.

عملکرد خوساپا در طول سال 1999 تحت تأثیر قیمت گذاری منظم محصول قرار گرفت ، در حالی که با ضرر همراه بود. در بهار امسال این شرکت 29 میلیارد تومان سود عملیاتی برجای گذاشت و پس از سالها با 248 درصد افزایش مواد اولیه از ضرر خارج شد. تولید و 80٪ نرخ ارز هزینه تولید را چند برابر می کند ، اما سیاست غلط و تحریک کننده قیمت گذاری منظم منجر به از دست رفتن تولید خودرو می شود ، به طوری که همزمان با از دست دادن 12 تریلیون تومانی از سایپا ، هزاران میلیارد تومان درآمد ناشی از به اختلاف قیمت و بازار آزاد به جیب کارگزاران و واسطه ها سرازیر خواهد شد.

جدا از آن ، عملکرد گروه خودروسازی سایپا در بخشهای دیگر نیز قابل دفاع است. از جمله اینکه ، تعداد خودروهایی که سایپا به طور موکول یا معوق به مشتریان خود بدهکار بود ، در پایان سال 1997 به بیش از 520 هزار دستگاه رسید ، اما این تعداد در اوایل تابستان 1400 با افت نزدیک به 170 هزار دستگاه رسید. 70٪ در مقایسه با شرایط سایپا و صنعت خودروی ایران در سالهای اخیر ، این رقم اندک و معقولی است. از این تعداد خودرو ، زمان تحویل حدود 3000 دستگاه گذشته است و اگر این تعداد را با تعهدات معوقه پایان سال 97 با بیش از 300 هزار دستگاه مقایسه کنیم ، می توان رکورد سیاست فروش سایپا را نیز درخشان تعریف کرد.

بیشتر بخوانید  خوزستان می لرزید - ایرنا

در بخش مالی و اقتصادی ، سایپا طی دو سال گذشته نیز عملکرد قابل دفاعی داشته است که اگر عناوین و اهداف آن تحت تحریم ها و محدودیت های بین المللی شدید و ناامیدکننده ناشی از ویروس محقق شود. ویروس کرونا با توجه به این موضوع ، می توان گفت اقدامات سایپا بسیار ارزشمند است و می تواند با انتقال دانش و تجربه مدیریتی در ماه ها و سال های آینده مورد استفاده قرار گیرد.

کاهش 8 درصدی در درصد موثر تسهیلات مالی از طریق مدیریت صندوق ، تسویه حساب کامل بدهی های معوق ارزی 20 تریلیون ریالی ، تسویه بدهی معوق به ریال و تجهیزات گران قیمت و کلیه ضمانت ها و برگشت چک ها ، ایجاد انضباط مالی در کلیه شرکت ها ، بیش از 20،000 میلیارد ریال فروش دارایی غیر تولیدی در دو سال گذشته و استفاده از روشهای جدید تأمین مالی بازار سرمایه بخشی از فعالیتهای مالی و اقتصادی قابل توجه گروه خودروسازی سایپا است.

علاوه بر اقدامات موثر مالی و فروش سایپا ، این گروه خودروسازی نیز گام های اساسی برای بهبود کیفیت و توسعه محصول برداشته است ، به طوری که تصویر ذهنی جامعه به سمت تصویب سایپا جدید حرکت کرده است.

تعلیق تولید پراید که پرکاربردترین محصول در صنعت خودروی ایران به حساب می آید و جایگزینی آن با محصولات مدرن و استاندارد سایپا ، طراحی ، تولید انبوه و تحویل ایمن ترین خودروی 100٪ ایرانی شاهین با قابلیت عبور از اروپا استانداردهای صنعت خودروسازی و تولید مدلهای جدید دو اتومبیل کوییک و ساینا تغییر اساسی در سبد محصولات سایپا ایجاد کرده است تا مشتریان بتوانند ذهنیت خود را به عنوان یک تولید کننده غرور نسبت به سایپا تنظیم کنند.

بیشتر بخوانید  اسلحه کشی مجری زن صدا و سیما | خانم مجری قصد شلیک دارد!+عکس

این روند رو به رشد در ماه های باقی مانده از سال 1400 با قدرت و شدت لازم ادامه خواهد داشت و دو محصول جدید آریا و اطلس به همراه شاهین اتومات به محصولات گروه خودروسازی سایپا اضافه می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید