سازمان هواشناسی نسبت به طوفان در برخی استانها هشدار می دهد



به گزارش خبرگزاری خبرآنلاینبراساس تجزیه و تحلیل نقشه های هواشناسی و آینده نگرانه سازمان هواشناسی امروز در برخی مناطق گیلان ، مازندران ، گلستان ، اردبیل ، آذربایجان شرقی ، آذربایجان غربی ، زنجان ، قزوین ، البرز ، ارتفاعات تهران و سمنان ، وزش باد شدید موقت ، طوفان در بعضی از مناطق مناطقی که قرار است با گرد و غبار روبرو شوند.

فردا و یکشنبه در استانهای گیلان ، مازندران ، اردبیل ، برخی مناطق آذربایجان غربی ، آذربایجان شرقی ، گلستان ، کردستان ، زنجان ، کرمان جنوبی ، فارس شرقی ، شمالی و شرقی هرمزگان ، جنوب سیستان و بلوچستان ، قزوین ، رگبارهای البرز ، موقت وزش باد شدید و رعد و برق پیش بینی می شود.

طبق اعلام سازمان هواشناسی دوشنبه و سه شنبه هفته آینده در مناطقی از شمال غربی کشور ، استانهای ساحلی دریای خزر ، البرز مرکزی ، جنوب کرمان ، شمال و شرق هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان ، رعد و برق ، موقتی شدید وزش باد و رعد و برق پیش بینی می شود.

از امروز تا سه شنبه در مناطق شرقی کشور به ویژه در منطقه زابل و شرق خراسان جنوبی وزش باد شدید و گرد و غبار پیش بینی می شود. در این مدت ، به ویژه امروز و فردا در سمنان ، شرق ، شمال شرقی ، جنوب شرقی و مناطقی از مرکز کشور ، سرعت باد طی چند ساعت افزایش می یابد ، بنابراین گرد و غبار بالا می رود و کیفیت هوا در این مناطق دور نیست انتظار.

بیشتر بخوانید  دمی ماش یک غذای گیاهی و سنتی خوشمزه ایرانی | طرز تهیه دمی ماش

همچنین ، انتظار می رود دریای عمان ، به ویژه در قسمت های شرقی دریا ، طی 5 روز آینده طوفانی باشد.

امروز بیشینه دمای هوا در تهران 35 درجه همراه با وزش باد و در چند ساعت با گرد و غبار خواهد بود.

شرح سیستم اول: افزایش مدل فشرده سازی (افزایش فعالیت باد 120 روزه)

نوع خطر: طوفانهای شدید باد و گرد و غبار ، کاهش کیفیت هوا و دید افقی

منطقه اثر:

جمعه ، 05/08/1400: شمال سیستان و بلوچستان ، نیمه شرقی خراسان رضوی و نوار شرقی و نیمه جنوبی خراسان جنوبی.

شنبه 14/05/1400: شمال سیستان و بلوچستان ، نیمه شرقی خراسان رضوی و نیمه شرقی و جنوبی خراسان جنوبی.

یکشنبه 10/05/1400: شمال سیستان و بلوچستان ، نیمه شرقی خراسان رضوی و نوار شرقی و نیمه جنوبی خراسان جنوبی.

دوشنبه 11/5/1400: شمال سیستان و بلوچستان ، نیمه شرقی خراسان رضوی و نوار شرقی و نیمه جنوبی خراسان جنوبی.

اثر خطر: وقوع طوفان شن ، طوفان گرد و غبار ، کاهش دید ، تاخیر پرواز ، کاهش کیفیت هوا ، اختلال در ترافیک و آسیب رساندن به سازه های موقت و محصولات کشاورزی.

توصیه: از حضور در فضای باز برای همه گروه ها خودداری کنید ، هنگام رانندگی در جاده ها احتیاط کنید ، تقویت سازه های موقت ، بیلبوردها ، هنگام عبور از کنار محصولات نیمه تمام احتیاط کنید.

233

دیدگاهتان را بنویسید