واکنشهای در حال انجام به سو m رفتار پلیس با خبرنگار ایرنا در کاشان


به گزارش ایرنا ، سعید صادقی مقدم گزارشگر و رئیس دفتر ایرنا برای تهیه گزارش خبری از اجرای دستور دادگاه به اداره ورزش و جوانان کاشان مراجعه کرد اما یک افسر پلیس و رئیس دفاعی دادستانی کاشان با دستبند ، دوربین خبرنگار ایرنا توقیف و آسیب دید.

سپس افسر گزارشگر ایرنا را با دستبند بسته ، وی را سوار اتومبیل کرده و به دادسرا برد تا از او شکایت کند. پرونده در حال انجام

این رفتار غیرقانونی در حالی رخ داده است که ده ها نفر بر اجرای حکم نظارت می کردند و رفتارهای ناشایست این افسر قضایی را مشاهده می کردند.

واکنشهای در حال انجام به سو m رفتار پلیس با خبرنگار ایرنا در کاشان

آژانس جمهوری اسلامی با تأخیر یک روزه این مشکل را گزارش داد که در این میان پلیس یا شهر کاشان به دلیل اقدامات ناشایست افسر قضایی اداره ورزش و جوانان کاشان می توانند نماینده ایرنا را در منطقه اطمینان دهند اما متأسفانه این امر باعث شد اتفاق نمی افتد.

این رویداد با واکنش های مختلفی از سوی رسانه ها روبرو شد اولین برخی از رسانه ها ، فعالان و فعالان اجتماعی در کاشان ، از جمله روزنامه ملی سراج ، تنها روزنامه در این شهر ، حسین کتنی-بوف ، سردبیر اخبار استان در رادیو کاشان و خبرنگار پیشکسوت کاشان ، هادی نجف زاده ، خبرنگار خبرگزاری مهر ، وحید مدرس زاده بارزکی ، مجری خبر ارشی ، یک فعال رسانه ای و مهدی آریا ، خبرنگار کاشان نیوز ، رفتار این افسر پلیس را محکوم و از خبرنگار ایرنا حمایت کردند.

با این حال ، این پایان ماجرا نبود و تعدادی دیگر از اعضای رسانه ها و اتحادیه های کارگری علاوه بر حمایت از نماینده آژانس جمهوری اسلامی در کاشان ، از مقامات مربوطه خواستار رفتار غیرقانونی و نامناسب این افراد شدند پلیس ایرنا.

بر این اساس ، علی صالحی ، منتخب برای ششمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان و نماینده خبرگزاری ها در هیئت مدیره خانه مطبوعات این استان ، در پاسخ به پیام احسان صنعتکار ، رسانه ای نوشت فعال در کاشان: کاتو (عضو) هیئت مدیره مرکز مطبوعاتی اصفهان ارشاد دوست دارم با نگرش مناسب از روزهای آخر خدمت دولت دوازدهم و در روزهای روزنامه نگار خاطرات خوبی بسازم ، آنها عملاً می توانند در احترام به مقام روزنامه نگار پیشگام باشند. گزارشگر معلق پیام و چند شاخه گل در 8 آگوست (روز خبرنگار) نیست.

صنعتکار در صفحه شخصی خود نوشت: خبرنگار ایرنا هنگام تعطیلی دفتر دولتی در کاشان دوربین او را شکست و بعداً دستگیر شد. کارمندان هدیه خود را با برنامه کاشان در آستانه روز خبرنگار ، این سکوت و انفعال دوستان از رسانه ها و اخبار ارائه دادند ، اما جای تعجب است …

همچنین ، بازرس مرکز مطبوعاتی اصفهان ، در تماس تلفنی با مسئول نمایندگی خبرگزاری جمهوری اسلامی در کاشان ، علاوه بر اطمینان خاطر ، گفت که مأمور اجرای قانون از طریق اتحادیه رسانه ای موضوع را زیر نظر دارد .

ابراهیم علیزاده ، خبرنگار اقتصادی و سردبیر تجارت نیوز ، نوشت: اداره ورزش و جوانان کاشان باید با حکم دادگاه پلمپ شود. خبرنگار برای تهیه گزارش به آنجا می رود و ضمن مهر و موم بخش مربوطه ، خبرنگار نیز دستگیر می شود و دوربین او ضبط می شود! نمایندگان مجلس احساس راحتی می کنند ، نیازی به برنامه ریزی برای محافظت و نگرانی در مورد انتشار اطلاعات نیست.

بیشتر بخوانید  پاپ فرانسیس به قزاقستان رفت

عباس شافعی ، فعال رسانه ای و مدیر روابط عمومی سابق شهرداری کاشان نیز می نویسد: آنها ضمن تهیه خبر برای مطبوعات اداره کاشان برای ورزش و جوانان ، خبرنگار ایرنا را دستگیر و دوربین او را شکستند! خبرنگار جان وقتی محمود صارمی در قندهار کشته شد و خبرنگار در تقویم صاحب تقویم شد ، طالبان دشمن بودند ، اکنون داستان چیز دیگری است! روز خبرنگار مبارک

همچنین خبرنگار سابق فارس نیوز در کاشان نوشت: برخورد با خبرنگار؛ کم و بیش تصویری تکراری ، اما این بار یک آیکون جدید را به همراه دارد. تلخی مداوم ، اما این زمان شیرینی تازه را شامل می شود ، همبستگی و انسجام یک نقطه عطف است. به گفته مردم کاشان ، رسانه ها دریافتند که با ایستادن در صف تماشاگران نمی توان از آنها در برابر توهین در امان ماند.

هادی گوربانیان افزود: آیا این رویداد جدید می تواند به عزم جدی برای تشکیل اتحاد منجر شود؟ آیا این پدیده جدید می تواند نیاز به دادگاه رسانه ای را نشان دهد؟ آیا در جامعه اخبار کاشان بهم ریخته خواهد شد؟

در صفحه شخصی مهدی برازنده ، فعال رسانه ای و فعال اجتماعی در کاشان نیز آمده است: در گذشته مد بودن برخی ماموران چاپلوس این بود که قلم روزنامه نگاران تحقیق را بشکنند زیرا آنها حقیقت را می گفتند ، اما در دنیای امروز که مردم به هیچ چیز اعتقاد ندارید. اخبار و عکس ها آنها حاوی این حقیقت هستند که شکستن دوربین یک خبرنگار کنجکاو مد شده است. رئیسش به او گفت کلاه بیاوری ، نه سر!

واکنشهای در حال انجام به سو m رفتار پلیس با خبرنگار ایرنا در کاشان

ایستگاه خبری اخبار کاشان همچنین در فهرست وی نوشت: “توقیف توهین آمیز خبرنگار ایرنا در کاشان ، توهین به همه اصحاب رسانه تلقی می شود”: وی نوشت: شنبه گذشته ، 2 آگوست ، هنگام تعطیلی سرویس ورزش و جوانان کاشان که شکایت کاشان بود صندوق تأمین بودجه. خبرنگار و رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در کاشان دستگیر شد. جدا از اینکه یک نهاد دولتی مانند دبیرستان و اداره ورزش و جوانان که محلی برای استفاده عمومی است باید پلمپ شود و اینکه چگونه این دو نهاد اداری قادر به حل چنین مشکلی از طریق مذاکره نیستند ، رویدادها نه تنها باعث تنش در افکار عمومی می شوند. و این نگرانی شهروندان را افزایش می دهد ، اما همچنین انتظارات عمومی را برای روشن شدن موضوع افزایش می دهد.

این گزارش افزود: “سکوت مقامات قضایی و انتظامی زیر سوال است. باید س askال شود که خبرنگار ایرنا علاوه بر تهیه اخبار و عکس ها ، چه جرمی مرتکب شده است ، چه کسی دستگیر و با خشونت ، دستبند و شکستن دوربین به دادستانی تحویل داده شد؟ “وظیفه روزنامه نگار تهیه خبر است و این یک جرم است. برای جلوگیری از ارائه عمومی یک روزنامه نگار و دادستانی ، دادستان ، باید در این موضوع مداخله کند.

بیشتر بخوانید  تخته ماشین آلات قرنشین برابر مسرفسنجان

“طبق اخبار موثق ، رئیس دفتر ایرنا که برای بستن خبر به اداره ورزش و جوانان کاشان مراجعه کرده بود ، بدون هیچ مقدمه ای با برخورد خشونت آمیز و نافرمانی پلیس روبرو شد که منجر به خسارت به اموال عمومی شد ، به همراه س importantال مهم این است که آیا افسر پلیس حکم بازداشت دادگاه داشته یا دادستان برای روزنامه نگار حکم بازداشت صادر کرده است و آیا فیلمبرداری و گزارش وقایع جامعه از دیدگاه پلیس؟ آیا این جرم است؟ ؟ آیا باید شخصی که در جامعه دوربین دارد مورد حمله قرار گرفته و دستگیر شود؟ اگر اقدام نیروی انتظامی به عنوان یک افسر قضایی برای وضع دستور قانونی پلمپ وزارت ورزش و جوانان بود ، دلیل جلوگیری از عکسبرداری و تهیه اخبار برای مطبوعات چه بود؟

نویسنده این مقاله ادامه می دهد: “متأسفانه ، این دومین پرونده در جریان رسانه ها است که در دادگاه کاشان بررسی می شود. پرونده مدیر عامل مشكلات آنلاین در حال حاضر با انتشار مجدد اخباری درباره فرماندار سابق كاشان در دست بررسی است و آنچه در بالا رخ داد دومین حادثه در رسانه های كاشان است. مسلم است که فعالان فضای رسانه ای کاشان با وجود چنین حوادثی احساس ناامنی می کنند و بدنه متزلزل و ضعیف رسانه کاشان در حال حاضر به وادی غیر عملی و خودسانسوری تبدیل شده است و این ابتکار عمل به دست بی شمار رسانه های ناشناس به دلیل کمبود تجربه و ناآگاهی ، شایعات بیش از حد را تسریع می کند و در این شرایط مبتلا جامعه ای است که نمی تواند بین اخبار جعلی و واقعی از شایعات تمایز قائل شود.

مقاله کاشان نیوز می افزاید: جامعه رسانه ای کاشان منتظر روشن شدن پرونده و پاسخ مقامات انتظامی و قضایی کاشان است.

نویسنده این مقاله در پایان اظهار داشت: ایرنا با بیانیه های دیرهنگام از دستگیری رئیس آژانس کاشان خبر داد و در صورت عدم پاسخ صحیح ، این موضوع ظلم آشکاری بر جامعه رسانه ای در آستانه روز خبرنگار ، 8 آگوست تلقی می شود. . تاکنون برخی از رسانه ها به همراه چندین فعال در فضای مجازی به اقدامات پلیس پاسخ داده اند و عدم اقدام و اطلاع رسانی مناسب باعث افزایش فعالان رسانه ای شده است.

کانون نویسندگان ورزش یزد نیز با صدور بیانیه ای بازداشت خبرنگار ایرنا در کاشان و یکی از اعضای این انجمن را محکوم کرد و از قوه قضائیه خواست نسبت به رفتارهای غیراخلاقی افسر پلیس اقدام کند.

“در عصر آزادی بیان و دنیای ارتباطات و اطلاع رسانی که خبرنگاران و رسانه ها وظیفه دارند اخبار و واقعیت ها را برای عموم مردم انعکاس دهند ، اقدام غیرقانونی پلیس سعید صادقی مقدم ، خبرنگار ایرنا و عضو این سازمان را دستگیر کرد. انجمن نویسندگان ورزش یزد. نقض آزادی رسانه ها و استقلال روزنامه نگاران. “این رسالت آنهاست.”

بیشتر بخوانید  یکی از عاملان اصلی درگیری دالاهو دستگیر شد

در ادامه این بیانیه آمده است: انجمن نویسندگان ورزش یزد ضمن محكوم كردن رفتار غیرمعمول روزنامه نگار و بازداشت غیرقانونی در كاشان ، از قوه قضائیه خواسته است در این زمینه اقدامی انجام دهد.

علاوه بر این ، برخی از وکلا و فعالان رسانه ای که در زمینه وکالت نیز فعالیت می کنند ، با خبرنگار ایرنا در کاشان تماس گرفته و آمادگی خود را برای هرگونه همکاری و همکاری اعلام کردند.

کارکنان سپاه ناحیه کاشان علاوه بر اطمینان خاطر به خبرنگار ایرنا ، آمادگی خود را برای بسیج وکلا در این شهر جهت حمایت از خبرنگار ایرنا اعلام کردند. رئیس بسیج رسانه کاشان نیز با مسئول نماینده خبرگزاری جمهوری اسلامی در این شهر تماس گرفت.

در پی این حادثه ، مدیر حفاظت اطلاعات سیستم قضایی در اصفهان علاوه بر عذرخواهی از رفتار غیرمعمول رئیس واحد امنیتی دادسرای کاشان ، خطاب به خبرنگار ایرنا نیز گفت ؛ پیش از این ، رئیس حفاظت قضایی اطلاعات ، معاون اجتماعی فرماندهی پلیس و برخی دیگر از کارمندان ادارات و م institutionsسسات کاشان با رئیس دفتر جمهوری اسلامی در این شهر تماس گرفتند.

آژانس جمهوری اسلامی (ایرنا) یک روز پس از حادثه بیانیه ای صادر کرد بیانیه وی طی یک مأموریت خبری ، رفتار غیر معمول و بازداشت غیرقانونی خبرنگار ایرنا در کاشان را محکوم کرد.

ایرنا در بیانیه خود از قوه قضائیه خواست با قاطعیت به قانون و اقدامات غیرقانونی مأموران انتظامی با خبرنگار ایرنا و رئیس دفتر ایرنا در پلمپ ساختمان اداره ورزش و جوانان این شهر رسیدگی کند و اجازه آزادی و استقلال رسانه ها را ندهد. روزنامه نگاران در حین ماموریت. توسط متخصصان تهدید شود.

در بیانیه ای ، خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) ابراز امیدواری کرد که مقامات مختلف هنگام انجام وظایف خود ، ظهور بیشتری داشته و از رفتارهای غیراخلاقی و غیر متعارف با رسانه ها جلوگیری کنند ، زیرا روزنامه نگاران صدای مردم و کارمندان هستند.

پیش از این ، گروهی از رسانه های کاشان گزارش هایی را درباره رفتار غیرمعمول خود به خبرنگار ایرنا منتشر کردند. واکنش او آن را نشان داد و آن را محكوم كرد.

واکنشهای در حال انجام به سو m رفتار پلیس با خبرنگار ایرنا در کاشان

محمد هدادی ، معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و جهت گیری اسلامی و محمد سلطانی فر ، محقق ، استاد علوم ارتباطات و معاون اسبق مطبوعات در وزارت فرهنگ و جهت گیری اسلامی نیز در این باره توضیح دادند. دلایل همراهی روزنامه نگاران در کار حرفه ای آیا آنها پرداخت کردند

نماینده خبرگزاری جمهوری اسلامی در قسمت شمالی استان اصفهان مسئولیت پوشش اخبار در شهرهای کاشان ، آران و بیدل ، اردستان و نطنز با مرکز کاشان از سال 1969 را بر عهده دارد. در طول این سالها ، خبرنگاران رسانه صادقانه تمام زمینه های اخبار را پوشش داده اند و بازداشت چندین ساعته خبرنگار ایرنا و شکستن دوربین در حین انجام ماموریت خبری موجه نیست.

دیدگاهتان را بنویسید